שיתוף
תגובות
בריאות » מחקרי בריאות » הדבקה חוזרת? החוקר שגילה את התופעה מדבר
קורונה
מסתבר כי כמות הנוגדנים שנוצרים בגוף תלויה בעוצמת ההידבקות בנגיף • "הידבקות חוזרת בקורונה, בניגוד להערכות המוקדמות, עלולה להתרחש והיא כבר מתרחשת"
חוקרים בוחנים מבחנות דם של חולי קורונה | צילום: Pataradon Luangtongkum, שאטרסטוק

בעוד עד לפני שבועות אחדים התקבעה ההנחה כי מי שנדבק בנגיף הקורונה פעם אחת, חסין ממנו מאחר והנוגדנים שפיתחה המערכת החיסונית שלו מאפשרים לו לחיות מעתה בשלווה, בשבועות האחרונים החלו להתרוצץ שמועות על אנשים שחלו בנגיף בגל הראשון, החלימו, התגלו כמאומתים פעם בפעם השנייה.

אחד המקרים האחרונים שתפס את הכותרות היה הדיווח על צעיר בן 33 מהונג קונג שחזר מאירופה לאחר שעבר בדיקת קורונה ממנה עלה כי הוא חלה בפעם השנייה – ארבעה חודשים וחצי מאז נדבק לראשונה במחלה. עם זאת, הרופאים ציינו כי הלה לא סבל מתסמינים קשים כלשהן, מה שעשוי ללמד על הידבקות מתונה יותר בפעם השנייה.

בראיון לאולפן 'ויינט' התייחס לראשונה פרופ' איוון האנג מהונג קונג, חבר בצוות החוקרים שתיעד את מקרה ההדבקה החוזרת הראשון בעולם, לסוגיית ההדבקה החוזרת. "המטופל שב מספרד ונבדק בשדה התעופה לנגיף הקורונה. הוא נמצא חיובי לנגיף באוגוסט אחרי שנדבק במרץ והחלים. העברנו את הנגיף החדש מיפוי גנומי בו נמצא שמדובר בווירוס קורונה אחר שעבר 24 מוטציות. זה מאשר שקיימות גרסאות רבות לנגיף ה-COVID-19 שמסתובבות בקהילות שונות בעולם, כולן מאותו עץ משפחה", חשף.

לדברי פרופ' האנג, "אנשים שפיתחו מחלה חסרת תסמינים או קלה מאוד, מפתחים כמות קטנה של נוגדנים שצונחת במהירות אחרי שלושה או ארבעה חודשים. לכן עולה בקרבם הסיכון להדבקה שנייה, שלישית ואפילו רביעית. זה מדגיש את החשיבות בעטיית מסכה ובהתחסנות ברגע שחיסון יהיה זמין".

יצוין, כי למעט הונג קונג, בשבועות האחרונים דווחו ברחבי אירופה על 2 מקרים בלבד של הידבקות חוזרת, בבלגיה ובהולנד, כך שהמדע נחשף לעת עתה בסך הכל ל-3 מקרים שכאלו.

בבלגיה דווח על אישה בשנות ה-50 לחייה שנדבקה לראשונה במרץ ופעם נוספת ביוני ובהולנד התפרסם דיווח על קשיש שנדבק גם הוא בפעם השנייה, לאחר שכבר חלה בנגיף בגל הראשון והחלים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים