שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » הדיון בתיקי נתניהו יתחדש מחר בביהמ"ש
בנוכחות רה"מ
ראש הממשלה פרסם סרטון בו הוא קורא לפעילי מפלגתו להימנע מלהגיע להפגין תמיכה בו בבית המפשט המחוזי בירושלים, שם ייערך דיון המענה לכתב האישום בתיקי האלפים
תגיות:
בנימין נתניהו

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להתייצב מחר (שני) בבית המשפט המחוזי בירושלים, לדיון במענה לכתב האישום. לבית המשפט צפויים להגיע גם הנאשמים הנוספים בפרשות, בני הזוג שאול ואיריס אלוביץ' ונוני מוזס.

בשב"כ נערכים לקראת משפטו של נתניהו כמבצע שגרתי, כפי שנהוג בכל אירוע בו מופיע רה"מ, עם מעגלי אבטחה, שמירה הדוקה סביב ראש הממשלה וכמובן מניעת קרבה מזרים וכניסה לבית המשפט אלא לבעלי עניין, ולבני משפחה. רק לאחר שיחל הדיון של ראש הממשלה יוכלו אזרחים להיכנס לבית המשפט לענייניהם.

הדיון ייערך באולם חדש בבית המשפט המחוזי בירושלים, ששופץ כדי לאפשר לנאשמים ולעורכי הדין להשתתף בדיון במגבלות הקורונה. לשם כך אוחדו שני אולמות בקומה השלישית של בית המשפט. כעת מספר הנוכחים באולם בית המשפט יוגבל ל-27. לתביעה ולצוות ההגנה של נתניהו הוקצו שבעה מקומות, לזוג אלוביץ' חמישה ולמוזס שלושה. עיתונאים לא יורשו לשבת בדיון, והוא יוקרן לאולם סמוך במעגל סגור.

דיון המענה לכתב האישום אמור היה להתקיים לפני כחודש, ב-13 בינואר, אולם הרכב השופטים החליט לדחות אותו להיום בשל מצב החירום המיוחד שהוכרז במערכת המשפט בתקופת הסגר. שלב ההוכחות במשפט היה אמור להתחיל גם הוא בחודש שעבר, אולם בשל בקשות שונות שהגישה ההגנה השופטים דחו אותו לחודש הנוכחי.

בתחילת הדיון ישאלו השופטים את רה"מ אם הוא כופר בכתב האישום. סנגוריו צפויים לכפור בשמו, אך ייתכן שנתניהו ירצה, ויקבל, זכות לדבר ולכפור בעצמו באישומים נגדו. הדיון עשוי להימשך שעות, במהלכו יעסקו הצדדים בעיקר בשאלות מקדמיות. בין השאר צפויים לדון שם בשאלה אילו והאם ניתנו אישורים לחקירתו של רה"מ וכן בבקשה לפסול חלק מהראיות בטענה כי צווי החיפוש לא ניתנו בצורה מסודרת.

עפ"י החלטת בימ"ש בשבוע שעבר, בסיום דיון התשובה לאישום בעניינם של כל הנאשמים יתקיים דיון בבקשות סנגורי רה"מ הנוגעות לאישורי היועמ"ש ולנספח א' לכתב האישום. גם תגובות לבקשות אלה הוגשו זה לא מכבר על ידי התביעה.

בסוף הדיון הרכב השופטים צפוי לבקש מהסנגורים ומהתובעים לפתוח יומנים ולסמן את הדיונים הבאים, בתדירות של 3 ימים בשבוע. את המדינה ייצגו בדיון זה עוה"ד ליאת בן-ארי, יהודית תירוש, אמיר טבנקין ואסף עיסוק (השלושה האחרונים חברי צוות 4000); קרן צבירן והדר וינשטיין (1000-2000).

ב'כאן חדשות' דווח כי לשכת ראש הממשלה הנחתה את חברי הכנסת בליכוד שלא להגיע מחר לבית המשפט המחוזי לתמוך בנתניהו בדיון במשפטו. הבוקר נודע כי חברי כנסת בליכוד מתארגנים כדי להגיע יחד עם ראש הממשלה לבית המשפט המחוזי בירושלים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום כי "אני יודע שאתם מתכננים להגיע מחר לבית המשפט. אני יודע שאתם רוצים לחזק אותי מול התיקים התפורים והשקריים נגדי. אבל אנחנו בזמן של מוטציה מתפשטת בעולם, גם בארץ, ולכן למען בריאותכם אני מבקש מכם – אל תגיעו מחר. חוץ מזה, כולם כבר רואים שמסע הצייד נגדי מתפורר, כולם מבינים שזהו ניסיון שקוף להפיל ראש ממשלה חזק מהימין ובכך להמליך ממשלת שמאל בראשות לפיד. בגלל הרדיפה של הימין אנחנו ננצח עוד יותר בגדול".

במקביל, מחר בבוקר יפגינו ארגוני המחאה סמוך לאולם בית המשפט המחוזי בירושלים, בו יתקיים הדיון במשפטו של הנאשם מבלפור. בשעה 7:00 יפרשו מפגינים מחוץ למעון ראש הממשלה שטיח אדום. המפגינים יגיעו עם מטאטאים ופחי זבל וילבשו סרבלים שעליהם הכיתוב "מנקים שחיתות".

מתנועת 'קריים מיניסטר' נמסר: "מצב בו ראש ממשלה מכהן מתייצב בבית המשפט כנאשם הוא כתם שחור על מדינת ישראל ועל הדמוקרטיה שלה. אסור לנו לנרמל את הטירוף הזה. מחדל הקורונה שגבה מעל ל 5000 קורבנות והמיט אסון כלכלי וחברתי על אזרחי ישראל ממחיש שנאשם בפלילים לא יכול לנהל מדינה. היום, יותר מתמיד, ישראל זקוקה לראש ממשלה במשרה מלאה ולא לנאשם שכורת ברית עם כהניסטים כדי להימלט מהדין".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים