שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » הוצגו סעיפי ההדחה נגד הנשיא טראמפ
"הסית להתקוממות"
המפלגה הדמוקרטית החלה בהליך ההדחה נגד הנשיא המכהן ב ההתפרעויות בבניין הקפיטול ביום רביעי האחרון. הנשיא מואשם בהסתה להתקוממות
דונלד טראמפ | צילום: Evan El-Amin, שאטרסטוק

הדמוקרטים בבית הנבחרים הציגו הערב (שני) בדיון את סעיף ההדחה שגיבשו נגד הנשיא המכהן דונלד טראמפ – "הסתה למרידה", זאת בטענה כי הוא אשם בהתפרעויות של תומכיו בגבעת הקפיטול בשבוע שעבר, תשעה ימים לפני סיום כהונתו. הדמוקרטים מאשימים את טראמפ באחריות ישירה למהומות וב"סיכון חמור של ביטחון ארה"ב ושל מוסדותיה הממשלתיים".

על פי הצעת החוק להפללת הנשיא שתוגש ושהקונגרס צפוי להצביע עליה עוד השבוע, טראמפ מואשם ב"הסתה להתקוממות". ההצעה מפרטת את אמירותיו של טראמפ שעשויות להתפרש כקריאה לפעול באלימות ולהסתה שהובילה את תומכיו להסתער על בניין הקפיטול ביום רביעי בשבוע שעבר, בזמן שנערכו הדיונים לאישור תוצאות ההצבעה לבחירות לנשיאות.

אם הדמוקרטים יאשרו את סעיף ההדחה נגד טראמפ, הם יצטרכו להעבירו לסנאט לצורך קיום משפט. הסיכוי שזה יקרה לפני תום כהונת טראמפ קלוש, ולא ברור אם אכן ניתן לקיים אותו לאחר שהנשיא יסיים את תפקידו. אם כן, הרשעתו של טראמפ תמנע ממנו אפשרות להתמודד בשנית ב-2024 או לרוץ לתפקיד ציבורי אחר, וכן הוא יאבד את הפנסיה והאבטחה שלהן זוכים נשיאים לשעבר.

ברשת CNN דיווחו אמש כי יועציו של ביידן פועלים מאחורי הקלעים מול יו"ר בית הנבחרים, הדמוקרטית ננסי פלוסי, על מנת למצוא דרך שתמנע את העיסוק בשערוריות הנוגעות לטראמפ ב-100 הימים הראשונים של ביידן בתפקידו. ביידן הבטיח להתמקד בימים אלו בעיקר במאבק בנגיף הקורונה, ובין היתר לחלק במהלכם 100 מיליון חיסונים לאמריקנים.

יושבת ראש בית הנבחרים של ארצות הברית, ננסי פלוסי, הודיעה אתמול לחברי בית הנבחרים כי יתבקשו להצביע על קריאה לסגן הנשיא מייק פנס להדיח את טראמפ מתפקידו על פי התיקון ה-25 לחוקה. לדברי פלוסי, אם פנס יסרב – יפתחו נציגי המפלגה הדמוקרטית בהליך הדחה רגיל בבית הנבחרים.

"נפעל בדחיפות כדי להגן על החוק ועל הדמוקרטיה שלנו, מכיוון שהנשיא הזה מהווה איום משמעותי לשניהם", אמרה יו"ר בית הנבחרים. היא הוסיפה כי "האימה שנגרמה מהמתקפה המתמשכת על הדמוקרטיה שלנו שביצע הנשיא מתעצמת, וכך גם הצורך המידי בפעולה נגדו".

סקר של רשת abc שהתפרסם אמש גילה – רוב הציבור האמריקני מאמין שהנשיא דונלד טראמפ אחראי למהומות בגבעת הקפיטול ושצריך להדיחו. סקר של רשת abc הצביע על כך ש-67% מהנשאלים מאמינים שטראמפ אחראי למה שקרה ביום רביעי בגבעת הקפיטול. 56% מהנשאלים חושבים שצריך להדיח אותו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים