שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » "הדרך לדיפלומטיה עם איראן פתוחה כרגע"
בלינקן
מזכיר המדינה התייחס לשיחות בין המדינות בכל הקשור להסכם הגרעין: "טהרן עדיין רחוקה ממילוי חלקה בהסכם. אם היא תשוב לעמוד בדרישות, ארה"ב תעשה זאת גם כן"
טוני בלינקן | צילום: Przysucha/ Public Domain

מזכיר המדינה האמריקני, טוני בלינקן, אמר הלילה (רביעי) כי "הדרך לדיפלומטיה עם איראן פתוחה כרגע" בכל הנוגע להסכם הגרעין. "הדרך לדיפלומטיה פתוחה כרגע. איראן עדיין רחוקה מלקיים את חלקה (בהסכם), אז נצטרך לראות מה היא עושה", אמר בלינקן לרדיו הציבורי בארצות הברית.

בהמשך הראיון, נשאל בלינקן אם מתבצע איזשהו מהלך על מנת להשיב את שתי המדינות לדיפלומטיה ישירה ביניהן והשיב כי "הנשיא היה מאוד ברור בכל הקשור לאיפה אנחנו עומדים. ואנחנו נראה מה תהיה, אם בכלל, התגובה של איראן בנוגע לזה. בנקודה מסוימת, סביר להניח, אם יתקיימו בעתיד מגעים בנושא, זה ידרוש דיפלומטיה. בזה אנחנו עוסקים".

המראיין ציין כי בלינקן לא ענה ישירות לשאלה ושאל: "אך אינך פוסל שדיפלומטיה ישירה עשויה להתקיים בעתיד?". בלינקן השיב: "ובכן, בשלב מסוים, ככל הנראה, אם יהיו מגעים בנושא זה, תידרש גם דיפלומטיה. זה התחום שבו אנו עוסקים".

הבוקר אמר המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי כי טהראן רוצה לראות "מעשים ולא מילים" מהשותפות להסכם הגרעין. "שמענו הרבה מילים והבטחות יפות, כשבפועל הן הופרו ומעשים מנוגדים ננקטו", אמר חמינאי בנאום ששודר בטלוויזיה. "מילים והבטחות הן לא טובות. הפעם (אנחנו רוצים) רק פעולה מהצד השני ורק אז נפעל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים