שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "אורבך יותר פונה להתנגד מאשר בעד"
גורם בימינה ל'בחזית'
אורבך למקורביו: "אני יודע מי זה עבאס, לא רוצה לשבת איתו בממשלה אחת". גורמים בגוש השמאל: "סימני שאלה סביב יכולת המנהיגות של בנט"
תגיות:
ניר אורבך | צילום: אתר הכנסת

ההערכה בגוש מתנגדי נתניהו היא שח"כ ניר אורבך מימינה לא ימנע את הקמת הממשלה בראשות יו"ר מפלגתו נפתלי בנו ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד – כך דווח ב'כאן חדשות'. על פי ההערכות, ייתכן ויתפטר מהכנסת.

אורבך אמר אתמול למקורביו כי "ההורים השכולים השאירו עלי רושם גדול מאוד. אני יודע מי זה מנסור עבאס, לא רוצה לשבת איתו בממשלה אחת. ההפגנות לא משפיעות עלי, הרבנים שאני מכיר באופן אישי ומכבד – כן".

גורם בימינה אמר ל'בחזית' כי "הרב דרוקמן ואלון דווידי עמוק בתוך העסק עם ניר אורבך. אם חשבתם שהשיחה עם בנט השפיע משהו, טעות בידכם. אורבך יותר פונה להתנגד מאשר בעד או להימנע".

גורמים בגוש השמאל שצוטטו ב'חדשות 13' העלו ספקות בנוגע ליכולת ההנהגה של יו"ר ימינה נפתלי בנט, בעקבות הטלטלות האחרונות במפלגות. תחילה, עם התנגדותו של ח"כ עמיחי שיקלי להקמת ממשלת השינוי, והיום בשל משיכת החתימה של ח"כ ניר אורבך מהדרישה להחליף את יו"ר הכנסת.

בליכוד נחושים להילחם נגד הקמת ממשלת שינוי על רקע הוויכוח הפנימי בסיעת ימינה ועקב העובדה שחלק מחברי הכנסת של תקווה חדשה לא שלמים עם ההסכם מול מפלגת רע"ם. בליכוד הוחלט לפעול בכמה דרכים ולעשות כל מאמץ אפשרי כדי לטרפד את הקמת ממשלת בנט־לפיד ערב ההצבעה בכנסת.

על פי החוק, יושב ראש הכנסת צריך לכנס את מליאת הכנסת כדי לקיים הצבעה על הקמת ממשלה שבעה ימים מהודעת נשיא המדינה. בליכוד מעריכים כי היו"ר יריב לוין לא ימהר לכנס את המליאה ויעדיף לערוך את ההצבעה בעוד כשבוע. גורם בליכוד אמר כי במפלגתו מתכוונים “לנצל כל רגע מהזמן שנותר עד ההצבעה כדי לשנות את המגמה”.

כמו כן, בליכוד מנסים בכל דרך אפשרית לאתר את חברי הכנסת מהאגף הימני של גוש השינוי שאינם שלמים עם חלק מההסכמים הקואליציוניים וקווי היסוד המסתמנים. על פי בכיר בגוש הימין, על הכוונת ניר אורבך ועידית סילמן מימינה וזאב אלקין ושרן השכל מתקווה חדשה. "אלו הארבעה שמבחינה אידיאולוגית הכי לא שלמים עם הממשלה הזאת. אנחנו עושים ונעשה כל מאמץ אפשרי כדי להגיע אליהם ואל מקורביהם, כדי להסביר להם את גודל הטעות".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. *זכור את אשר עשה לך עמלק.* *מערבים *לא קונים*!!! לייבששששש ליבששששששש.. ככה ידעו מי אנחנו. . כסף זה כוח לא לתת להם את הכוח הזה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים