שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » "ההחלטה בהאג – פרס לארגוני הטרור"
גנץ מגיב
הרמטכ"ל באגרת לחיילים: "לא נאפשר לאף מוסד זר ונטול סמכות להתערב בפעילותנו להגנת ישראל, וודאי לא להעמיד בסיכון משפטי את המשרתים בצה״ל"
בני גנץ | צילום: דוברות הכנסת - שמוליק גרוסמן

שר הביטחון, בני גנץ, התייחס הערב (רביעי) להחלטת התובעת בבית הדין הבינלאומי בהאג ואמר כי "אויבינו פועלים בצורה בלתי מוסרית שמסכנת את תושביהם- חמאס וחיזבאללה, מחביאים טילים במרתפי בתים ובחצרותיהם, ומשתמשים באזרחי עזה ולבנון כמגן אנושי".

"ובעוד שאויבינו רומסים זכויות אדם, ובעולם כולו מתבצעים פשעים נוראיים, החליטה התובעת בבית הדין בהאג לפתוח בחקירה נגד ישראל, הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון. מדובר בפרס לטרור ולארגוני הטרור. זו החלטה שמזיקה לשמירה על היציבות האזורית ולהגנה על חיי אדם".

בטקס סיום קורס חובלים בחיפה הוסיף כי "לישראל יש מנגנוני חקירה ושיפוט עצמאיים חזקים, ואמות מוסר מהגבוהות בעולם. הפלסטינים חייבים להפנים- את הסכסוך ביננו נפתור רק במשא ומתן בירושלים וברמאללה. לא יעזור בית דין, גם לא בהאג".

"אנחנו נמשיך להילחם כדי לשמור על אזרחי ישראל בכל מקום שיידרש, ובמקביל ניאבק משפטית ומדינית בהחלטה השערורייתית והרעה הזו. שהיא פרס לטרור. אנחנו ערוכים תקופה ארוכה להחלטה, וניתן גיבוי מלא לחיילי צה"ל ומפקדיו שימשיכו למלא את משימתם במסירות ובמוסריות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר מוקדם יותר היום כי ""ההחלטה היום של בית הדין הבינלאומי לפתוח בחקירה נגד ישראל בגין פשעי מלחמה היא אבסורדית. זוהי אנטישמיות מזוקקת ושיא הצביעות".

"ללא כל סמכות, בית הדין החליט שבין חיילינו האמיצים, שעושים כל מאמץ כדי להימנע מפגיעה באזרחים ובין הטרוריסטים הגרועים בעולם שעושים מאמץ מכוון לפגוע באזרחים, החיילים שלנו הם פושעי המלחמה. הם טוענים שכשאנו בונים בית בבירת הנצח שלנו, ירושלים, שהיא בירתנו במשך 3,000 שנה, גם זה פשע מלחמה".

"בית הדין הזה, שהוקם כדי למנוע הישנות של הפשעים המחרידים שבוצעו על ידי הנאצים נגד העם היהודי, מכוון כעת את חיציו נגד המדינה האחת והיחידה של העם היהודי. הוא מסמן את ישראל, הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון. כמובן שהוא מעלים עין מול איראן, סוריה והדיקטטורות האחרות שמבצעות פשעי מלחמה אמיתיים על ימין ועל שמאל, כל שני ורביעי".

"לעולם לא נפסיק להילחם נגד העוול הזה. נאמר את האמת בכל פורום, בכל מדינה ומעל כל במה עד שההחלטה השערורייתית הזאת תיגנז ותהפוך בטלה ומבוטלת", דברי נתניהו.

הרמטכ"ל אביב כוכבי כתב הערב באגרת לחיילי צה"ל כי "החלטה זו משוללת תוקף מיסודה והתקבלה באופן לא ענייני וללא סמכות. ייעודו של צה״ל הוא להגן על ביטחון מדינת ישראל ואזרחיה, ולא נירתע מלהמשיך לפעול באופן מתמיד ונחוש למימוש ייעוד זה. צבאות הטרור הפועלים נגדנו מתמקמים במכוון במרחב האזרחי, ובחסות האוכלוסייה והשטח הבנוי הם תוקפים את אזרחי ישראל ומשם מנהלים את הלחימה. נמשיך לפעול במלוא כוחנו להגן על המדינה ואזרחיה ולפגוע באויב. כתמיד, נעשה זאת תוך שמירה על מחויבותנו לרוח צה״ל, לערכיו ולחוק. החלטת התובעת לא תסיט אותנו מדרכנו. זו משימתנו, זו אחריותנו המקצועית וזו מחויבותנו הערכית".

"לאורך כל השנים שמר צה״ל על החוק ועל ערכיו. כאשר מתגלות סטיות מהשורה, אנו הראשונים לבדוק ולחקור, להפיק לקחים, וגם לנקוט צעדים ולמצות את הדין עם האחראים כשנדרש. לא נאפשר לאף מוסד זר ונטול סמכות להתערב בפעילותנו להגנת ישראל, וודאי לא להעמיד בסיכון משפטי את המשרתים בצה״ל".

"מפקדים וחיילים", הוסיף הרמטכ"ל, "בזכות פועלכם צה״ל מספק הגנה וביטחון לתושבי מדינת ישראל, וכך נמשיך לעשות. המשיכו למלא את תפקידכם באחריות, במקצועיות ובמסירות, דבקו במשימה לאור המטרה והמשיכו לפעול באופן ערכי ונחוש. זכרו תמיד כי צה״ל עומד מאחוריכם ומגבה אתכם".

שגריר ישראל לארה"ב ולאו"ם בתגובה על החלטת בית הדין בהאג: "ההחלטה המעוותת של התובעת לפני סיום תפקידה מוכיחה שמדובר בשנאה ורדיפה כנגד מדינת ישראל. בזמן שהתובעת עוצמת את עיניה מול משטרים אכזריים שמבצעים פשעי מלחמה איומים, היא בוחרת להתמקד בישראל הדמוקרטית ובחיילי צה"ל המתמודדים עם ארגוני טרור היורים טילים על אוכלוסייה אזרחית. זוהי מתקפה לא רק על ישראל אלא על כל מדינה דמוקרטית שצריכה להגן על אזרחיה מפני ארגוני טרור. נמשיך לפעול יחד עם הממשל האמריקאי כנגד ההחלטה המבישה הזו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים