שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » ההלוויה בעוד שבוע – הוכרזו 8 ימי אבל
אבל בממלכה
בשל הגבלות הקורונה, טקס האשכבה של הדוכס שהלך לעולמו בגיל 99 יכלול 30 משתתפים בלבד. דגל הממלכה הורד לחצי התורן ומטחי תותחים הופעלו
האבל בבריטניה על מותו של הנסיך | צילום: Travers Lewis

ארמון בקינגהאם הודיע שהלווייתו של הנסיך פיליפ תתקיים בשבת הבאה – ה-17 באפריל. לפי גורמים בארמון, בעלה של המלכה אליזבת היה מעורב בתכנון הלווייתו והיא תשקף את החיים הציבוריים שלו. המלכה, כך דווח, אישרה את פרטי ההלוויה של הדוכס מאדינבורו.

מקורות מארמון בקינגהאם הודיעו כי הם יצייתו להנחיות הקורונה, המאפשרות התקהלות של 30 אבלים בלבד והציבור התבקש לא לנסות להשתתף באף אחד מהאירועים המרכיבים את ההלוויה. בנוסף, בבקשותיו האחרונות הותיר הוראות קפדניות כי על הממלכה לערוך הלוויה צנועה יחסית.

מי שסביר שיהיו בין המוזמנים הם המלכה, הנסיך צ'רלס והנסיך וויליאם – אלה שמאיישים תפקידים בארמון המלכותי. גם הנסיך ג'ורג', השלישי בסדר הירושה לכתר הבריטי, הנסיכה שארלוט והנסיך לואיס ינכחו בהלוויה. ילדיו האחרים של הנסיך פיליפ צפויים גם הם לנכוח בהלוויה: הנסיכה אן, הנסיך אנדרו והנסיך אדוארד.

הנסיך פיליפ ייטמן בתא תת-קרקעי מיוחד בכנסיית סיינט ג'ורג' שבתחומי הטירה, ושם יישארו עצמותיו עד מותה של המלכה, אז ייקבר לצידה, הודיעו בארמון. הנסיך יובל להלוויה ברכב לנדרובר שעזר לעצב בעצמו והזמין עבור ההלוויה. בני המשפחה יסעו אחריו בשיירה, שצפויה למשוך התעניינות ציבורית לצד הדרך.

המלכה אליזבת הכריזה על שמונה ימים של אבל לאומי. הצבא ירה היום מטחי כבוד לזכרו של הנסיך בכמה מוקדים בבריטניה, בהם לונדון, אדינבורו, קרדיף ובלפסט – ארבע הבירות של אומות הבית שמרכיבות את הממלכה המאוחדת. סוללות התותחים ירו 41 פעמים, ירייה אחת בכל דקה.

בהיבט הממשלתי, ביקורים רשמיים והכרזות של הממשל יושהו עד אחרי הלוויתו של הנסיך. המפלגות עצרו את הקמפיינים שלהן לקראת הבחירות המקומיות, והבחירות בסקוטלנד שמתקיימות בחודש הבא. ראש הממשלה בוריס ג'ונסון אמר כי האומה הבריטית כולה מתאבלת עם המשפחה המלכותית והמלכה אליזבת.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ספד לנסיך פיליפ וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "אני מביע את תנחומי העמוקים להוד מלכותה המלכה אליזבת, הנסיך צ'רלס, המשפחה המלכותית ולאזרחי הממלכה המאוחדת על פטירתו של הדוכס מאדינבורו. הנסיך פיליפ היה עובד ציבור מושלם והוא יחסר לנו מאוד בישראל ובשאר העולם".

כזכור, הנסיך פיליפ, בעלה של אליזבת מלכת בריטניה, מת ביום שישי בגיל 99. מארמון בקינגהאם נמסר כי הנסיך, שלאחרונה שוחרר בחודש שעבר מבית החולים אחרי אשפוז ממושך, "מת הבוקר בשלווה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים