שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » ההסתדרות וועד עובדי הרכבת מנעו את עצירתה
ההסתדרות מנעה
הנהלת הרכבת הורתה ביום ה' לעובדים אשר אחראים על פיקוח ובקרה על תנועת הרכבות הארצית, לעזוב את מקום עבודתם וללכת הביתה
רכבת | צילום: רכבת ישראל

"להדפיס כרטיס וללכת הביתה", זו ההוראה שניתנה על ידי הנהלת הרכבת לפקדים במשוא"ה (מתקן שליטה ופיקוד ארצי) אשר אחראים על הפיקוח והבקרה של תנועת הרכבות הארצית. הסיבה להנחיה זו היא החלטת הרכבת להעניש את העובדים שסירבו לשבור צווים ארגוניים שלא לעבוד בשבת. בניסיון למנוע את עצירת הרכבות בארץ, ההסתדרות ועד העובדים ברכבת, נתנו הנחיה לכל העובדים להמשיך בעבודתם כדי למנוע פגיעה בנוסעים, תוך התחייבות לממן את השכר עבור עבודתם – לאחר איומי ההנהלה. 

אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, מסר הבוקר: "קמנו לבוקר מסויט שבו הנהלת הרכבת החליטה לעצור את כל תנועת הרכבות במדינת ישראל ולפגוע בציבור הנוסעים. לקחנו אחריות על האירוע, הודענו לעובדים לא לעזוב את מקום עבודתם על אף שזו ההוראה שנתנה להם הנהלת הרכבת. ועדי העובדים ירדו לשטח, הרגיעו את העובדים וההסתדרות לקחה אחריות על תשלום השכר לאותם העובדים, אשר כל תנועת הרכבות מוטלת על כתפיהם. מדובר בצעד חריג ביותר בעולם יחסי העבודה, שמוכיח כי לצורך הפגיעה בעבודה המאורגנת ובעובדי הרכבת, הנהלת הרכבת מקדשת את כל האמצעים ומוכנה לפגוע קשות גם בציבור הנוסעים".

מוועד העובדים בראשות גילה אדרעי נמסר: "הנהלת הרכבת מנסה לשחזר את אירועי אפריל 2019 – אז ההנהלה עצרה את תנועת הרכבות והאשימה את ועד העובדים בשביתה פראית. האיומים על העובדים התחילו בשעות הערב אתמול, אבל הם נמשכים כל העת, גם עכשיו. כולם רואים כמה רחוק מוכנה ללכת הנהלת הרכבת כדי להכפיש ולפגוע בוועד העובדים, אפילו עד לכדי פגיעה בנוסעים. אנחנו עוצרים את הניסיון השערורייתי הזה וגם פנינו בפנייה דחופה לבית הדין שיורה להנהלה להפסיק את הניסיונות הנלוזים הללו לפגוע בוועד על גבם של נוסעי הרכבת".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים