שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » "ההתבטאות של ביידן על פוטין – מוזרה וקיצונית"
גנץ מתייחס
שר הביטחון התייחס להסלמה ביחסים בין ארה"ב ורוסיה ואמר כי "ביחסים בין שתי המעצמות מה שחשוב לי זה הקשרים של מדינת ישראל. יש לנו קשרי עבודה רציניים"
בני גנץ | צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

שר הביטחון בני גנץ התייחס אמש (חמישי) לכך שנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן כינה את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין "רוצח", ואמר בראיון ל'חדשות 13' כי "נראה לי שזו התבטאות מוזרה וקיצונית".

ראש הממשלה החליפי טען כי "ביחסים בין שתי המעצמות מה שחשוב לי זה הקשרים של מדינת ישראל. יש לנו אינטרס מובהק לשמור על יחסים טובים ועליונים עם ארה"ב בצורה חד משמעית בכל היבט שאני חושב עליו, ויש לנו קשרי עבודה מאוד-מאוד רציניים עם הרוסים".

ב'כאן חדשות' דווח כי בישראל עולה חשש כי המתח בין מוסקבה לוושינגטון ישפיע על הפעילות הביטחונית של ישראל באזור, ובעיקר בסוריה. המשבר בין המעצמות עלה בדיונים הפנימיים בישראל, כנושא שמעלה את הרגישות בזירה הצפונית. בישראל נוהגים לעדכן את עמיתיהם הרוסים על הפעילות בסוריה במסגרת הקו החם, זאת לצד עדכון שוטף של האמריקנים – כולל שיתוף פעולה מודיעיני וחלוקת מידעים.

שני בכירים ישראלים התבטאו בנושא היום. שר החוץ גבי אשכנזי אמר בריאיון לסוכנות ידיעות רוסית כי ישנה עלייה בהיקף העברת הנשק מאיראן לסוריה. זאת במקביל לדבריו של הרמטכ"ל אביב כוכבי בביקורו עם הנשיא ריבלין בצרפת, שם דיבר על האיום מצפון ובעיקר מכיוון חיזבאללה, ואמר שיש לארגון אלפי טילים שמכוונים לעורף הישראלי.

בתוך כך, מתקיימים מגעים לביקורו של נשיא המדינה ריבלין בארה"ב, לרגל סיום תפקידו המתכונן ל-9 ביולי. אם הביקור אכן ייצא לפועל, ריבלין צפוי לנאום במהלכו בקונגרס האמריקני – זאת בהנחה שהוא יתכנס בזמן הקורונה. כמו כן, לא מן הנמנע שיבקר פעם נוספת באירופה, רומניה, פורטוגל ובולגריה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים