שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » "ההתמודדות עם איראן – בעדיפות מוקדמת"
יועצו של ביידן
מקרון: "נותר זמן קצר למנוע מאיראן לפתח נשק גרעיני. יש להימנע מהטעות שנעשתה ב-2015". איראן הגיבה: "הסכם הגרעין אינו פתוח למשא ומתן"
הגרעין האיראני | צילום: Inspired By Maps, שאטרסטוק

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן, אומר כי עדיפות מוקדמת וקריטית של ממשל ביידן היא להתמודד עם המשבר שהולך ומחמיר עם איראן, שכן טהרן מתקרבת להחזיק מספיק חומר בקיע לנשק גרעיני.

שליח ארה"ב החדש בענייני איראן, רוברט מאלי, שוחח עם בכירים מבריטניה, צרפת וגרמניה כדי לראות מה חושבות המדינות האירופאיות על מצבו הנוכחי של הסכם הגרעין. "זו הייתה שיחה שנועדה לעשות חשבון נפש על התיק ולהעריך מה נקודת המחשבה שלנו", אמר גורם המעורב בפרטים.

נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר אתמול בריאיון לרשת "אל-ערביה" כי "נותר זמן קצר למנוע מאיראן לפתח נשק גרעיני". לקראת המו"מ על הסכם הגרעין, הבהיר מקרון כי "יש להימנע מהטעות שנעשתה ב-2015, כשהמעצמות האזוריות הודרו מגיבוש ההסכם עם איראן". לדבריו, השיח עם טהראן יהיה נוקשה.

משרד החוץ של איראן דחה בתגובה משא ומתן אפשרי חדש באשר להסכם הגרעין שנחתם בין המדינה למעצמות ב-2015, כמו גם את האפשרות שמדינות חדשות יצטרפו אליו. "הסכם הגרעין הוא הסכם בינלאומי רב-צדדי שאושרר על ידי החלטת מועצת הביטחון של האו"ם, והוא אינו פתוח למשא ומתן או לשינויים באשר לצדדים שחתומים עליו", אמר דובר משרד החוץ האיראני סעיד ח'טיבזדה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים