שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » "הונגריה תתנגד להחלטות מוטות נגד ישראל"
השר הבטיח
אשכנזי ערך סיור באתר נפילת רקטות בעיר פ"ת יחד עם שר החוץ של הונגריה: "רק כשהגעתי לכאן, הבנתי בדיוק את שחוו אזרחי ישראל מירי טילי החמאס. זהו ביקור סולידריות"
אשכנזי ושר החוץ ההונגרי פטר סיארטו | צילום: משרד החוץ

שר החוץ גבי אשכנזי קיבל היום את שר החוץ ההונגרי פטר סיארטו שהגיע לביקור סולידריות ותמיכה בישראל. השר אשכנזי הציג לשר סיארטו את ההישגים של מבצע "שומר החומות" ואת החשיבות במניעת התחזקות והתחמשות החמאס במהלך המאמץ לשקם את הרצועה. השרים סיירו בבניין בפתח תקווה שספג פגיעה ישירה של טיל, ושם גם קיבל שר החוץ סיארטו סקירה ממפקד מחוז מרכז בפיקוד העורף.

שר החוץ גבי אשכנזי: "חברי שר החוץ, פטר, הגעתך לישראל היא מסר נוסף של סולידריות ותמיכה מצד הונגריה. אני מבקש להודות לך ולממשלת הונגריה בשם ממשלת ישראל והעם בישראל על התייצבותה של הונגריה לצידנו. זו עמדה ערכית חשובה והוכחה ליחסים הקרובים והחמים בינינו".

"ארגון הטרור חמאס פוגע ביציבות האזורית, מסכן את תושבי ישראל וגם את תושבי רצועת עזה. יש למנוע מארגון הטרור חמאס לשוב ולהתחמש. ישראל לא תאפשר למחנה הטרור לפגוע בתושבי ישראל ונגן על אזרחי ישראל מפני כל איום או תקיפה".

שר החוץ ההונגרי, פטר סיארטו: "תודה לך גבי על הביקור החשוב. רק כשהגעתי יחד איתך לכאן, הבנתי בדיוק את שחוו אזרחי ישראל מירי טילי החמאס. זהו ביקור סולידריות ותמיכה בישראל, חברתנו הטובה".

"לפני מספר ימים חוותה ישראל התקפת טרור כשאלפי רקטות וטילים נורו לעבר אזרחיה על ידי החמאס.
זוהי התקפה בלתי מתקבלת על הדעת, לכן היה זה אך טבעי שנגיע לכאן, לתמוך בחברינו ולהביע סולידאריות.
הונגריה מגנה את התנהגות החמאס ואנו מצרים על כך שבמוסדות הבינ"ל התעלמו מעובדות אלו".

"אסור שידברו על ישראל וחמאס באותו מישור וישוו בין מדינה דמוקרטית כישראל וארגון החמאס. זו זכותה הטבעית של ישראל להגן על עצמה. אני גאה במדינת הונגריה על נקיטת עמדה זו. הונגריה תמשיך לעמוד לצידה של ישראל ותמחה מעל כל במה בינ"ל נגד החלטות מוטות שמתעלמות מהתקפות של ארגוני טרור. אנו עוקבים בשמחה אחרי התקדמות הסכמי אברהם ומצפים שיימשכו ויורחבו".

אשכנזי קיים מוקדם יותר פגישה עם השר וכתב בטוויטר לאחר מכן: "סיימתי פגישה מצויינת עם פטר סיארטו. שוחחנו על האתגרים שלאחר סיום מבצע ״שומר חומות״ ועל הדרכים לקידום נוסף של היחסים הטובים בין המדינות. חתמנו על הסכמים לקידום שיתופי פעולה ולהכשרת מחנכים להוראת השואה ביד ושם".

בפגישה בין השרים הודה השר אשכנזי לעמיתו ההונגרי על ביקורו החשוב בישראל ועל תמיכת הונגריה בישראל לאורך כל המבצע הצבאי ולאחריו, תמיכה שבאה לידי ביטוי גם בהצהרות פומביות, נאום תקיף כנגד חמאס בעצרת האו"ם ומניעת החלטה נגד ישראל במועצת שרי החוץ האירופאים.

שרי החוץ דנו גם על היחסים הקרובים בין המדינות והאפשרות לקדם יחסים אלו בתחומי הבריאות, הסחר והתיירת כולל פתיחת השמיים לתיירות הדדית למחוסנים משתי המדינות. בסיום הפגישה בין השרים, חתמו שר החוץ אשכנזי ושר החוץ סיארטו על הסכם שיתוף פעולה בין משרדי החוץ לסיוע במדינות שלישיות ועל חידוש הסכם להכשרת מחנכים הונגרים בנושא הוראת שואה ב"יד ושם".

אשכנזי קיבל את פניו בשדה התעופה: "ברוך הבא לביקור נוסף בישראל, ידידי שר החוץ של הונגריה, פטר סיארטו. אני מודה לך מאוד על הסולידריות ועל עמידת הונגריה לצד ישראל בימי מבצע שומר חומות. בפגישתנו נדון ביום שאחרי המבצע ונחתום על הסמכים לקידום האינטרסים של שתי המדינות כמו גם לתרומה במאבק באנטישמיות".

ביקור שר החוץ ההונגרי הוא ביקור סולידריות שביעי של שר חוץ בישראל מאז תחילת מבצע שומר החומות. עד כה ביקרו בישראל שרי החוץ של יוון, גרמניה, צ'כיה, סלובקיה, ארה"ב ובריטניה

אשכנזי ושר החוץ ההונגרי פטר סיארטו | צילום: משרד החוץ
אשכנזי ושר החוץ ההונגרי פטר סיארטו | צילום: משרד החוץ
אשכנזי ושר החוץ ההונגרי פטר סיארטו | צילום: משרד החוץ
אשכנזי ושר החוץ ההונגרי פטר סיארטו | צילום: משרד החוץ
אשכנזי ושר החוץ ההונגרי פטר סיארטו | צילום: משרד החוץ
אשכנזי ושר החוץ ההונגרי פטר סיארטו | צילום: משרד החוץ
הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים