שיתוף
תגובות
כללי » הוקמה ועדת שירותי דת יהודיים
קואליציה דורסנית
ועדת הכנסת אישרה את ההצעה לתקן את תקנון הכנסת בהוראת שעה. עפ"י ההצעה, סמכויות ועדת הפנים והגנת הסביבה יחולקו בין שלוש ועדות
תגיות:
ניר אורבך | צילום: נעם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ועדת הכנסת בראשות ח"כ ניר אורבך אישרה את ההצעה לתקן את תקנון הכנסת בהוראת שעה. עפ"י ההצעה, סמכויות ועדת הפנים והגנת הסביבה יחולקו בין שלוש ועדות. ועדת הפנים והגנת הסביבה, ועדת ביטחון הפנים, ועדת מיזמי תשתית לאומיים מיוחדים ושירותי דת יהודיים. בנוסף, ועדת העבודה הרווחה והבריאות תפוצל לשתי ועדות. ועדת העבודה והרווחה, וועדת הבריאות.

"ועדת ביטחון הפנים" תעסוק בנושאים: ביטחון הפנים במדינה, שמירת הסדר הציבורי, ביטחון הציבור והקהילה, ביטחון אישי, מלחמה בפשיעה ובפשיעה המאורגנת ובנזקיה, מוכנות לאירועי חירום אזרחיים, משטרה, בתי סוהר ואסירים, כבאות והצלה, כלי ירייה.

"ועדת מיזמי תשתית לאומיים מיוחדים ושירותי דת יהודיים" תעסוק בנושאים: שירותי הדת היהודיים שהסמכות לגביהם נתונות כיום לוועדת הפנים, קידום תשתיות מסוימות בעלות חשיבות לאומית מיוחדת, כגון: הרכבת התחתית במטרופולין גוש דן.

כמו כן, אושר תיקון לתקנון הכנסת לפיו תוקם ועדה חדשה קבועה נוספת, ועדה שתפוצל מוועדת העבודה הרווחה והבריאות. עפ"י ההצעה, תוקם "ועדה לענייני בריאות" אשר תעסוק בנושאים: שירותי הבריאות והרפואה, ביטוח בריאות ממלכתי, הגנה על בריאות הציבור, היערכות להתפרצות מגפות והתמודדות עמן, מקצועות הרפואה והבריאות, אתיקה רפואית ושימוש בטכנולוגיות רפואיות.

סעיף 144 לתקנון הכנסת קובע כי תיקונים לתקנון שאושרו בוועדת הכנסת, יונחו על שולחן הכנסת ל-14 יום. בתום המועד, מליאת הכנסת תתכנס לדיון והצבעה בהצעה לתיקון התקנון. במהלך השבועיים, חברי הכנסת יכולים להגיש השגות להצעה. ההשגות יוגשו ליו"ר ועדת הכנסת. אם יוגשו השגות להצעה, אלו ידונו בוועדת הכנסת והוועדה תחליט אם לקבל או לדחות את ההשגות. בתום הדיון בהשגות, ההצעה לתיקון התקנון תונח שוב על שולחן הכנסת בצירוף ההשגות שנדחו.

רק לאחר שמליאת הכנסת תאשר את התיקון לתקנון, ועדת הכנסת תדון בהקמת הוועדות, בהרכבן ובהמלצה לבחור ביו"ר לוועדות.

ח"כ איתן גינזבורג (כחול לבן) אמר כי יש מקום לדון בפרק סמכויות ועדות הכנסת בתקנון הכנסת, ולהתאים את הסמכויות לעידן הנוכחי. יש ועדות עמוסות מאוד לעומת ועדות שסדר יומם די פנוי.

יו"ר הוועדה ח"כ ניר אורבך אמר, אני מתכוון להרים את הכפפה, ולדון בסמכויות הוועדות. אורבך הוסיף ואמר, אני מצר על כך שהאופוזיציה בחרה שלא להגיע לדיון היום. ח"כ אחמד טיבי הגיב לדברי אורבך ואמר, אני שייך לאופוזיציה והגעתי לדיון.

היועמ"ש של ועדת העבודה והרווחה עו"ד נעה בן שבת אמרה, סברנו שנושאי העבודה הרווחה והבריאות כרוכים זה בזה והיה ראוי שהם ידונו בוועדה אחת. מדובר בנושאים מורכבים ומשלובים זה בזה, וכי הם בסמכות ועדה אחת לטובת העניין, ועל מנת שלא יהיה מצב שכל ועדה תדון בפריזמה צרה וכן כדי לא להחמיץ את הראיה הרחבה.

היועמ"ש של הכנסת עו"ד שגית אפק אמרה, היה יותר נכון להקים ועדת משנה לעניין בריאות במקום לפצל את הנושא לוועדה עצמאית.

היועמ"ש של הוועדה עו"ד ארבל אסטרחן אמרה, כי זו פעם ראשונה בתולדות הכנסת שוועדת הכנסת מבצעת תיקון בתקנון הכנסת בעניין ועדות קבועות בהוראת שעה. בעניין הוועדה למיזמי תשתית לאומיים מיוחדים ושירותי דת יהודיים אמרה היועמ"ש אסטרחן, ברור שוועדה חדשה תיקח סמכויות מוועדות אחרות. ע"כ סמכויות הוועדה, נוסחו בזהירות. היועמ"ש ציינה כי הוועדה החדשה לא תוכל לדון בחקיקת משנה, אלא אם החוק יתוקן.

כאמור, ההצעה לתיקון תקנון הכנסת אושרה פה אחד בתמיכתם של ששה חברי כנסת ללא מתנגדים או נמנעים.

בהמשך הדיון, הוועדה אישרה את הצעת יו"ר הוועדה ח"כ ניר אורבך להקמתן והרכבן של חמש ועדות זמניות, ואת ההמלצה לבחור ביו"ר הוועדות.​

עפ"י ההמלצה שאושרה, יוקמו הוועדות הבאות:

הוועדה המיוחדת לזכויות הילד בראשות ח"כ מיכל שיר (תקווה חדשה). הוועדה המיוחדת לעובדים הזרים בראשות ח"כ אבטיסאם מראענה (העבודה). הוועדה המיוחדת לענייני התמכרויות בסמים ואלכוהול בראשות ח"כ רם שפע (העבודה). הוועדה לפניות הציבור בראשות ח"כ יעל רון בן משה (כחול לבן). הוועדה המיוחדת לפיקוח על הקרן לאזרחי ישראל בראשות ח"כ מוסי רז (מרצ).

ח"כ עידית סילמן (ימינה) אמרה כי בהמשך, יוקמו שתי ועדות זמניות נוספות, אשר בראשן יעמדו חברי כנסת מסיעת האופוזיציה.

ההצעה להקמת הוועדות הזמניות, אושרה בתמיכת תשעה חברי כנסת, ללא מתנגדים או נמנעים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים