שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » הותקף בכביש אך המשטרה סגרה את התיק
במרכז
בני מיעוטים תקפו נהג יהודי במהלך נסיעה בכביש 471, וגרמו לו נזקים רבים. למרות שהגיש תלונה בתוספת סרטון מהתקיפה, המשטרה סגרה את התיק תוך שבוע
איומים, איום. אלימות | צילום: nito, שאטרסטוק

אירוע תקיפה חמור בגוש דן: יהודי תושב המרכז הותקף בכביש 471 על ידי שלושה בני מיעוטים שניסו לפצוע אותו קשות. התקיפה אירעה בשעות הערב, כשהנהג היהודי היה בדרך לביתו. התוקפים קיללו אותו, חיבלו במכוניתו ואף היכו אותו. למרות שהנהג הגיש תלונה באותו היום ואף העביר למשטרה סרטון תיעוד, החליטה המשטרה לסגור את התיק. בעקבות ערר שהגיש עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו לפרקליטות בשם הנהג הנפגע ופניית כתב 'ווינט' – נפתח התיק מחדש.

בנוסף לערר, שלח עו"ד בלייכר מכתב למפקד מחוז תל אביב ניצב עמיחי אשד, בו ביקש להטיל את החקירה המחודשת על יחידת החקירות המרחבית "בטרם יעלמו ראיות רבות כגון סרטונים ממצלמות דרך". בנוסף, ביקש עו"ד בלייכר להעביר את הערר לקצין תלונות הציבור המחוזי "לשם בדיקת התנהלות תחנת המשטרה בעת סגירת התיק של תלונה חמורה כל כך".

בערר שהוגש, תיאר עו"ד בלייכר את פרטי התקיפה "בתאריך ביום 08.03.2022 ,בסביבות השעה 19:00 נהג מרשי בדרך לביתו. לאחר שהאט את רכבו בפקק שנוצר בכביש, רכב מסחרי עם גרר, נדחף בכוח לקדמת הפקק תוך שהוא גורם למתלונן לבלום בפתאומיות. כאשר לאחר מספר דקות ניסה הרכב המסחרי עם הנגרר להיכנס שוב לנתיבו של מרשי, תוך שהוא דוחק אותו מהנתיב וכמעט גורם לתאונה עם רכב מנתיב אחר".

"באותם רגעים, נעצר הרכב המסחרי, וממנו יצאו שלושה בני מיעוטים , והחלו לבעוט ברכבו של מרשי ולגרום לו נזקים. מרשי הצליח להתחמק ולהמשיך בנסיעתו, או אז הגיח רכבם של בני המיעוטים בדהירה מאחוריו, ובטרם מרשי הספיק להגיב נגש אליו אחד החשודים והחל להכותו, תוך שהחשוד מנסה לשלוף אותו מרכבו על מנת לבצע בו שפטים", תיאור עורך דינו של הפצוע.

לדבריו, גם לאחר שהנהג הפצוע ברח מהם, המשיכו התוקפים לדלוק אחריו "תוך שהם זורקים בקבוקי זכוכית, חפצים שונים ויורקים לעברו, מעשים שסיכנו אות וגרמו נזקים רבים לרכבו. מרשי אף סבל במשך זמן רב מכאבים בזרועו כתוצאה מהמכות שספג".

הנהג היהודי הצליח לחייג במהלך אירוע התקיפה למשטרה וביקש מהם סיוע דחוף, ואף צילם את בני המיעוטים מיידים לעברו בקבוקי זכוכית ויורקים עליו. באותו הערב בהגיש הנהג תלונה במשטרה, והעביר את החומרים לשוטרים.

למרבה הפתעתו גילה הנהג לאחר כשבוע כי התיק נסגר. הסיבה: "מדובר באירוע שההליך הפלילי אינו מסגרת מתאימה לבירורו".

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את הנהג הגיש ערר בבקשה לפתיחה מחודשת של התיק. בערר הסביר עו"ד בלייכר כי "מדובר באירוע חמור ביותר, אשר מחייב חקירה מידית ודחופה של משטרת ישראל כולל עירוב של ימ"ר תל אביב, לשם לכידת החשודים אשר מהווים סכנה מידית לאזרחי ישראל הנאמנים".

עוד הסביר כי מדובר בתקיפה לאומנית "מדובר בתקיפה בנסיבות מחמירות המעלות ניחוח לאומני. ובנוסף מדובר בביצוע עבירות חמורות ביותר של סיכון חיי אנשים במזיד בנתיב תחבורה, ושל יידוי או ירי של אבן או חפץ אחר לעבר כלי תחבורה .לא מתקבל על הדעת סגירת תיק כל-כך חמור ללא חקירה ומעצר מידי של החשודים, ולכן יבוקש לפתוח את התיק מחדש לעצור ולהעמיד לדין את החשודים", כתב עו"ד בלייכר בסיכום הערר. כאמור, תיק החקירה נפתח מחדש.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. זה לא "עשבים שוטים" זה בריונים שמקומם בכלא. מדוע המשטרה לא מבינה את זה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים