שיתוף
תגובות
חדשות » הזמין כוס תה בבית קפה ושתה ממיס שומנים
רשלנות לא מבריקה
הגבר מאושפז במצב קשה מורדם ומונשם בבית חולים | "אם בלעתם חומר ניקוי – שתו מים או חלב והתפנו מיידית לחדר המיון" • מארומה נמסר בתגובה: "מתנצלים מעומק הלב"
קפה | צילום: Irene Miller, שאטרסטוק

גבר כבן 50 אושפז אתמול (ראשון) בבית החולים מאיר בכפר סבא תחת הרדמה והנשמה, אחרי שככל הנראה נחשף לממיס שומנים בזמן שבילה בבית קפה של רשת ארומה ברעננה. על פי החשד, הגבר שתה כוס תה – ובתוכה היה ממיס השומנים. הוא הובהל לבית החולים עם קשיים בבליעה ותחושת צריבה בפה, והמשטרה פתחה בחקירה. ביקורת דחופה של משרד הבריאות בסניף לא מצאה תקלות נוספות, כך שנראה שמדובר בבעיה נקודתית.

התאונה התרחשה אתמול. בן ה-50 היה בבית הקפה של הרשת המוכרת ולגם מכוס משקה תה ג'ינג'ר קר, שלשם הכנתו ממיסים קפסולת ג'ינג'ר עם מים חמים ואז מוספים מים קרים/פושרים. לאחר שלא חש בטוב הבין ששתה משהו לא תקין, ומיהר להזעיק למקום את צוותי ההצלה. הם הבהילו אותו לבית החולים מאיר, יחד עם הכוס. הגבר התלונן בפני הצוות הרפואי על קושי בבליעה, תחושת צריבה מהפה עד לחזה, נפיחות בשפתיים והקאות. הרופאים החלו לבדוק אותו וחשדו שבכוס שהביא המטופל היה חומר כימי חזק שהוביל לתגובה הקשה.

ד"ר קובי מצגר, רופא במרכז לרפואה דחופה בבית החולים מאיר, סיפר: "מיד כשהבנו שלא מדובר בתגובה אלרגית אלא בתגובה לחשיפה כימית, הזעקנו צוות אף אוזן גרון, והוא אבחן כי קיימת חסימה בנתיב האוויר. המטופל נלקח מיידית לחדר ניתוח על ידי רופאים מרדימים, לצורך אבטחת נתיב האוויר וביצוע הרדמה והנשמה".

בן ה-50 עדיין מאושפז בבית החולים, והוא נמצא תחת הרדמה והנשמה. ד"ר עבדת מאי, מומחית בהרדמה וטיפול נמרץ במאיר, עדכנה על המטופל: "מצבו יציב, ואנו עדיין בוחנים אם נגרם נזק למערכת העיכול או לדרכי הנשימה העליונות. במצבים שבהם אנשים בולעים חפצים או נוזלים שעלולים לגרום לנזק ולחסום את נתיב האוויר בבת אחת, אנו מבצעים באופן מיידי פעולת הנשמה מניעתית על מנת להפחית את הסכנה לחייהם".

ד"ר מצגר ביקש להזהיר את הציבור מבליעה של חומרי ניקוי, במיוחד לנוכח תקופת הניקיונות לקראת חג פסח: "מדובר בחומרי בסיס המכילים סודה קאוסטית, ומוכרים לרובנו כממיסי שומנים למיניהם וטומנים בחובם סכנת חיים של ממש. באופן חד משמעי, אין לאחסן חומרי ניקוי במיכלים המיועדים למזון או למשקה, ויש להרחיקם מהישג ידם של ילדים. כמו כן, יש לזכור להימנע מערבוב חומרי ניקוי מסוגים שונים מחשש לתגובה כימית ביניהם ובפרט אקונומיקה וחומצה כלורית".

ומה לעשות אם בכל זאת נחשפנו לחומר כזה ובלענו אותו? "יש להרחיק את החומר הפוגע, להרחיק בגדים שזוהמו ממנו ולשתות מיד מים או חלב לדילול החומר בגוף – בתנאי שאין קושי בבליעה ואין הקאה. בכל מקרה יש להגיע מיידית לחדר המיון לקבלת טיפול רפואי".

מארומה ישראל נמסר בתגובה: "הנהלת הרשת בוחנת את המקרה במלוא החומרה והרצינות. מבדיקתנו עד כה, נראה כי מדובר בכוס שהכילה חומר ניקוי שקוף, אשר אחד העובדים השתמש בה בטעות להכנת משקה שהוגש ללקוח. אנו מתנצלים בפני הלקוח מעומק ליבנו על המקרה החמור, מייחלים להחלמתו המהירה ופועלים על מנת לחדד ולשפר את הנהלים בשימוש בחומרי ניקוי בסניף הנדון ובכל סניפי הרשת, ולמנוע מקרים כאלה בעתיד"

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים