שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » אחד החודשים החמים ב-70 השנים האחרונות
קיץ לוהט
אוגוסט היה חם כפי שכולנו הרגשנו. עד כמה הוא היה חם לעומת הממוצע? איך הוא היה בהשוואה לעבר? מתברר שבחודש האחרון נשבר שיא חום חדש
גל חום | צילום: VladisChern, שאטרסטוק

השירות המטאורולוגי פרסם הערב סקירה חודשית לגבי מזג האוויר בחודש האחרון, לפיו חודש אוגוסט היה מהחמים ביותר ב-70 השנים האחרונות.

בסקירת השירות נכתב, כי אוגוסט היה חם מהממוצע במידה ניכרת ובהשוואה לעבר הוא מדורג רביעי בסדרת הנתונים. בשבוע הראשון של החודש שרר גל חום שהתאפיין ביובש שהגיע באופן חריג גם למישור החוף. גל החום היה חריג במשכו לעונת הקיץ, אולם טמפרטורות המינימום בו היו נוחות יחסית במישור החוף ובעמקים.

עד כמה הוא היה חם לעומת הממוצע? איך הוא היה בהשוואה לעבר? אוגוסט היה חם מהממוצע (2009-1995) בשעות היום ב-2.0 עד 2.5 מ"צ ובלילה ב-1.0 עד 1.5 מ"צ. גל החום שהיה בשבוע הראשון של החודש תרם את חלקו לממוצע הגבוה של החודש. קיבלנו בו רצף ימים חריג עם טמפרטורות מקסימום יומיות של יותר מ-35 מ"צ ובחלק מהאזורים מעל 40 מ"צ. גם היובש הממושך ששרר במישור החוף בגל החום היה חריג.

אולם גם לאחר גל החום הטמפרטורות המשיכו להיות גבוהות מהממוצע והדבר היה מודגש במישור החוף. את זה ניתן לייחס לים החם שמתחילת החודש ועד סופו היה חם מהרגיל עם טמפרטורה של כ-31 מ"צ.

לקראת סוף החודש שרר גל חום נוסף, אם כי מתון יותר, עם טמפרטורות של כ-35 עד 36 מ"צ בהרים , 40 עד 42 מ"צ בעמק החולה ובכנרת ו-42 עד 44 מ"צ בעמק הירדן ובערבה.

אז איפה נמצא אוגוסט בהשוואה לעבר? אם משווים ל-70 השנים האחרונות אפשר לראות שאוגוסט השנה הוא אחד מהחמים, אך לא החם ביותר. הוא תופס את המקום הרביעי כשמקדימים אותו לפי הסדר 2010, 2015 ו-1998.

לצפייה בתחזית מזג האוויר בזמן אמת – הקליקו כאן!

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים