שיתוף
תגובות
בריאות » מחקרי בריאות » החולים בקורונה בטיפול נמרץ סובלים מהזיות
מחקר
תשכחו את כל מה שידעתם על תסמינים בקורונה, הדבר הבא יגרום לכם לזוע באי נוחות • מחקר שנערך בארה"ב מגלה כי 'הזיות' הינם חלק אינטגרלי מתסמיני נגיף הקורונה
תגיות: ,
הזיות, צילום אילוסטרציה | צילום: Cyrsiam, שאטרסטוק

מחקר שנערך בארצות הברית מגלה שסיכון התמותה בקרב חולי קורונה הסובלים מהזיות גבוהה משמעותית מחולים שאינם סובלים מתופעה זו. אלא שהנתון המדאיג יותר במחקר הוא הגילוי המדאיג ולפיו, 'הזיות' הינם חלק מתסמיני המחלה זאת בנוסף לתסמינים הידועים ובהם שיעול, אובדן חוש הריח והטעם, קשיי נשימה ועוד.

המחקר שנערך באוניברסיטת אינדיאנה בקרב 144 חולים העלה, כי ההזיות המופיעות אצל חולי קורונה נעלמות כעבור שבוע. אם כי הסיכון ללוקים בתסמין זה ואושפזו במחלקת טיפול נמרץ למות מסיבוכי הנגיף, גבוה ב 10% מחולים שאושפזו במחלקה הרגילה.

לצורך המחקר בדקו החוקרים מקרים של חולים שאושפזו במספר בתי חולים ובמחלקת טיפול נמרץ במשך כשבוע. התוצאות בקרב 76.4 מהמאושפזים הופיעו הזיות או תרדמת כאשר בקרב 73.6 אחוזים הופיעו ההזיות במשך כשבועיים מאז האשפוז בטיפול נמרץ.

במסגרת המחקר מצאו החוקרים שהנשמה מלאכותית פולשנית (צינרור לצורך חיבור למכונת הנשמה) העלתה משמעותית את הסיכויים שהחולה יסבול מהזיות. בסולם המודד את חומרת ההזיות ואשר דירוגיו נעים בין 4-7, הציון החציוני של מקרי ההזיות במחקר היה 6, שמצביע על הזיות חמורות למדי.

יצוין, כי בנוסף העלה המחקר כי בקרב 86.8 אחוזים מהחולים הופיעו הזיות היפואקטיביות, שמתאפיינות בהפחתת תנועה פיזית והאטת הדיבור, שנמשכו כארבעה ימים. השאר, כ- 13 אחוזים, חוו הזיות היפראקטיביות, שמאופיינות בתנועתיות יתר וחוסר מנוחה, ואשר נמשכו זמן קצר יותר – פחות מיממה.

בנוסף, מצאו החוקרים כי יותר מרבע מהחולים שחוו הזיות מתו, בהשוואה ל-16 אחוזי תמותה בקרב חולי קורונה בטיפול נמרץ שלא סבלו מהזיות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים