שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "החוק לבחירות ישירות – סולם לרדת מהעץ"
דרעי בראיונות
יו"ר ש"ס: "אם אני מציע הצעת חוק לבחירות ישירות אני לא עושה את זה סתם רק כדי שיהיה פה ראש ממשלה בלי כנסת. יש כמה סיעות שתומכות בזה, ולא רק בגוש שלנו"
תגיות:
אריה דרעי | צילום: ש"ס

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי התראיין הערב (שני) לרדיו קול חי ולרדיו קול ברמה ורמז כי גם בגוש נגד נתניהו תומכים בהצעת החוק שהוק מקדם לבחירה ישירה לראות הממשלה. עוד הבהיר כי במקרה ותקום ממשלת שמאל, מפלגתו תשב באופוזיציה.

"הצעתי את החוק לבחירות ישירות כדי לתת לפוליטיקאים סולם לרדת מהעץ. זה נראה לך ערכי ומוסרי להיות ראש ממשלה עם 7 מנדטים? הציבור אמר בצורה ברורה את מי הוא רוצה בראשות הממשלה. לא מקנא במי שיהיה ראש ממשלה עם 7 מנדטים. תאמין לי שאם אני מציע הצעת חוק לבחירות ישירות אני לא עושה את זה סתם רק כדי שיהיה פה ראש ממשלה בלי כנסת. יש כמה סיעות שתומכות בזה, ולא רק בגוש שלנו".

"נתניהו קיבל 30 מנדטים ואת האצבעות של שס, יהדות התורה והציונות הדתית. לומר שנתניהו הוא אשם שלא קמה ממשלה? נתניהו הוא לא המכשול אלא סער ובנט שלא מגיעים לממשלת ימין. אני לא מבין את הדרישה שנתניהו ייתן רוטציה לגדעון סער או לבנט. הליכוד צריך לקבל את ראשות הממשלה. עם כל הכבוד, לא מחליפים ציבור".

"הרבה זמן לא היה לימין כל כך טוב שיש לימין 65 מנדטים, ולכן האבסורד זועק לשמים. מי שרצה, יכול היה להצביע לשמאל. נתניהו הוא לא המכשול – המכשול היחיד כרגע זה בנט וגדעון סער שלא מגיעים להקים ממשלת ימין שתדאג לעם ישראל ולתורת ישראל".

"אנחנו לא ששים ללכת לאופוזיציה אבל א״א לדרוש להקים ממשלה שהציבור לא מעוניין בה. אם תוקם ממשלת לפיד-בנט-ליברמן נשב באופוזיציה. כרגע עדיין הכל פתוח. אני קורא שוב לכל ראשי הסיעות לתמוך בהצעה שלי לצאת לבחירות בהצבעה ישירה רק על ראשות הממשלה".

"לפיד וליברמן בברית מוחלטת. גלעד קריב במפלגת העבודה וניצן הורוביץ במרצ, כל אחד ירצה למשוך לכיוון שלו ולכן המפלגות החרדיות אין להם מה לחפש בממשלה כזו. היא לא תחזיק מעמד זמן רב". עוד הוסיף: "בוא נחשוב מה האופציות. ללכת עם לפיד? עם ליברמן? הרי לממשלה כזו יצטרכו גם את הציונות הדתית וגם את מרצ, זו לא ממשלה שאנחנו יכולים להיות בה. מה לנו וללפיד?"

לסיום הוסיף כי "השנה נציין את ההילולה של רשב"י בסימן הודיה לקב"ה שיצאנו מהקורונה. בכל העולם בגרים ואצלינו נחזור מיד אחרי ל"ג בעומר לחתונות ולשמחות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים