שיתוף
תגובות
כללי » החוק 'לפיצול הליכוד' עבר ברוב של 60
ניצחון לקואליציה
החוק שמאפשר ל-4 ח"כים להתפלג מסיעתם – ולהקל על פיצול בליכוד – אושר במליאה, ח"כים מ'המשותפת' – נמנעו בהצבעה, מהומה התפרצה בפתח הדיונים
תגיות: ,
מיקי לוי | צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

דיוני מליאת הכנסת נמשכו אל תוך הלילה שוב עד לשעות הבוקר, ובמהלכם אושרו שני תיקוני חוק בקריאה שלישית, האחד החוק שמאפשר לארבעה חברי כנסת להתפצל מסיעתם גם אם הם לא שליש ממנה. לפי ההערכות, מטרת החוק היא לאפשר בהמשך לחברי כנסת מהליכוד להתפצל מהמפלגה ולהצטרף לקואליציה, והשני תיקון הקובע כי מועדי ישראל וערביהם לא יבואו במניין התקופה שבה יש להעביר את חוק התקציב לאחר הקמת הממשלה.

לאחר שאתמול הצביעו חברי הרשימה המשותפת יחד עם שאר חברי האופוזיציה נגד חוק האזרחות והפילו אותו, הפעם חלקם חברו לקואליציה – וסייעו להעביר את החוק בכך שנמנעו או לא נכחו בהצבעה. רק שלושה מתוך שישה חברי המשותפת התנגדו להצעת החוק – עופר כסיף, אחמד טיבי ואוסאמה סעדי.

החוק עבר ברוב של 60 חברי כנסת תומכים מול 54 מתנגדים. חברי הכנסת סמי אבו שחאדה, איימן עודה ועאידה תומא-סלימאן מהמשותפת לא השתתפו בהצבעה – לצד חברי הכנסת יואב בן צור מש"ס, עמיחי שיקלי מימינה וחבר הכנסת אלי אבידר מישראל ביתנו שהודיע מבעוד מועד שלא יתמוך בחוק.

הצעת החוק שעברה הלילה נגעה לתיקון 49 לחוק יסוד: הכנסת, והיא שינתה את המצב שבמסגרתו חברי כנסת שרצו להתפצל מסיעתם נדרשו לעשות זאת יחד עם שליש מחבריהם לסיעה. מצב זה הקשה על הקואליציה לגייס עריקים מהליכוד, שמחזיק ב-30 מושבים בכנסת הנוכחית – כך שכדי לפצלו נדרשו עשרה ח"כים משורותיו. כעת יוכלו ארבעה חברי כנסת מהליכוד להתפצל מהסיעה ולחבור לקואליציה, אך חבר הכנסת דוד ביטן טען במהלך הלילה בדיונים כי איש מהליכוד לא יערוק בכל מקרה.

לפני ההצבעה התפתחה מהומה קטנה, אחרי שחבר הכנסת אופיר אקוניס שאל את חברי הממשלה אם הבטיחו לחברי הרשימה המשותפת הבטחות כלשהן בתמורה לתמיכתם או הימנעותם בהצבעה על החוק. השר זאב אלקין השיב: "בתור השר המקשר בין הממשלה לכנסת, לא ידוע לי על שום סיכום עם הרשימה המשותפת". יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו השיב: "'לא ידוע לי' זו לא תשובה". יו"ר הכנסת מיקי לוי העיד שבעבר קיבל תשובות דומות לשאלות ששאל, וספג מתקפות מצד חברי האופוזיציה. לאחר מכן שוכנע לפנות לאלקין שוב, וזה אמר לו כי הוא "חושב שהתשובה היא לא". לקול מחאות האופוזיציה סיכם היו"ר לוי: "התשובה שלו היא לא".

החל מהשעה 07:00 מליאת הכנסת סגורה, במטרה להיערך להשבעת הנשיא ה-11 של מדינת ישראל בוז'י הרצוג שתתקיים היום

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים