שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » הפלסטינים דורשים לבטל את ההכרה בירושלים
אפקט ביידן
בשיחות שקיימו בכירי הרש"פ עם אנשי ביידן, העלו הפלסטינים שורה של דרישות מהממשל החדש • אבו מאזן: "מוכן להכריז על חידוש המו"מ עם ישראל מהמקום בו הופסק ב -2016"
יו״ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן

ברשות הפלסטינית מביעים אופטימיות רבה עם בחירתו של המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן לנשיאות ארצות הברית, ואומרים כי יהיו מוכנים לחידוש המו"מ עם ישראל מהמקום בו הופסק ב-2016.

הבוקר נחשף, כי בימים האחרונים העביר יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן מסרים לביידן בענין, כשהוא מבקש מהממשל החדש להחזיר את השגרירות האמריקנית מירושלים לתל אביב וכן לבטל את ההכרה האמריקנית של ארה"ב בירושלים כבירת ישראל.

כזכור, במהלך הקמפיין הצהיר ביידן לא אחת כי השגרירות האמריקנית תישאר בירושלים וההכרה בה כבירת ישראל לא תשונה.

יצוין, כי יועצו של אבו מאזן נביל שעת', התייחס הלילה לניצחונו של ביידן ואמר, כי "לא היה גרוע מעידן טראמפ וההיפטרות ממנו היא הישג".

מקורות פלסטינים בכירים מסרו לחדשות 13, כי "ביידן ייבחן במעשיו ועמדותיו כלפי הפלסטינים ותהליך השלום. נמתין שייבחר רשמית לנשיא ארצות הברית, ואז נראה מה עמדות ממשלו כלפי פתרון שתי המדינות, חידוש משא ומתן על בסיס החלטות האו"ם וזניחה מוחלטת של תוכנית טראמפ".

במקביל, דיווח כלי תקשורת סעודי, כי יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הכין נאום ברכה ותקווה לתרחיש בו ביידן ינצח בבחירות. על פי הדיווח, אבו מאזן יברך את ביידן ולאחר מכן יכריז על חידוש התיאום הביטחוני עם ישראל וארצות הברית, ויצהיר כי הוא מוכן לבקר שוב בבית הלבן.

כזכור, בסוף השבוע דווח העיתון "אלערבי אלג'דיד" הרואה אור בלונדון, על מגעים בין אנשי ביידן לרשות הפלסטינית המתקיימים באמצעות אנשי עסקים פלסטינים המתגוררים בארה"ב.

על פי הדיווח, ביידן הבטיח לפלסטינים לשנות ולבטל מהלכים בהם נקט ממשל טראמפ בסוגיה הפלסטינית ובהם: סגירת משרדי אש"ף בוושינגטון, הפסקת המימון לרש"פ ולאונר"א וכן איחודה של הקונסוליה האמריקאית במזרח ירושלים עם השגרירות האמריקאית בישראל."

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים