שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » החיסון יעיל ב-91% מעבר לחצי שנה
פייזר מעדכנת
12 אלף איש שהשתתפו בשלב השלישי והאחרון של הניסוי הראו סימנים של הגנה גבוהה נגד הנגיף. כך עולה מנתונים שפרסמה החברה בקרב משתתפי ניסוי החיסון
פייזר | צילום: Mike Mareen, שאטרסטוק

ענקית התרופות חברות פייזר וביונטק שפיתחו יחד חיסון לנגיף הקורונה הודיעו היום (חמישי) כי החיסון יעיל לתקופה של חצי שנה לפחות. כך עולה מנתונים שפרסמה החברה בקרב משתתפי ניסוי החיסון של החברה שנערך לפני מספר חודשים.

חברת פייזר הודיעה כי מנתונים עדכניים עולה שרמת היעילות של החיסון לקורונה עומדת כעת על 91 אחוזים. מדובר בירידה קלה מהנתון הקודם שעמד על 95 אחוזים, אם כי מאז התגלו בעולם מספר וריאנטים.

יצרניות החיסון הסבירו כי 12 אלף איש שהשתתפו בשלב השלישי והאחרון של הניסוי הקליני וקיבלו את מנת החיסון השנייה לפני חצי שנה ומעלה, הראו סימנים של הגנה גבוהה נגד נגיף הקורונה גם לאחר תקופה של שישה חודשים. זוהי הודעה משמעותית, שכן בישראל הדרכון הירוק קביל לתקופה של חצי שנה בלבד, זאת לאור תוצאות הניסויים שפרסמה החברה בעבר.

מנכ"ל פייזר, אלברט בורלה, אמר: "אנו מתכננים להגיש את תוצאות השלב השלישי של הניסוי ל-FDA האמריקני לאישור שימוש חירום בשבועות הקרובים ולגופים רגולטוריים אחרים ברחבי העולם". עוד מדבריו: "החיסון נמצא אפקטיבי גם עבור בני הגיל 12-15. זאת, על בסיס כך שהובילו לפיתוח כמות נוגדנים מספיקה דיו בקרבם של בני הנוער שנבדקו במחקר, שכלל 2,260 בני נוער בטווח גילים זה, ובתקווה להתחיל לחסן לפני פתיחת שנת הלימודים".

מנכ"ל ומייסד שותף בחברת ביונטק 'אוגור שאהין' אמר: "זהו צעד משמעותי בדרך להוכיח שהחיסון יעיל מאוד ובעל בטיחות גבוהה. בנוסף, הנתונים הללו מספקים תוצאות ניסוי קליני ראשון לגבי האפקטיביות של החיסון נגד וריאנטים ספציפיים, צעד חשוב ומשמעותי בדרך לחיסון עדר שיסיים את המגפה הזו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים