שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » "החיסון לקורונה יעיל ובטוח לבני 12 ומעלה"
פייזר בישרה
מנכ"ל פייזר הודיע כי יפעל לאישור ה-FDA ולתחילת מבצע החיסונים לפני שנת הלימודים החדשה. משרד הבריאות: "נתחיל לחסן לאחר אישור ה-FDA"
פייזר | צילום: lupmotion, שאטרסטוק

חברת פייזר פרסמה ממצאים ראשונים ממחקר הילדים המגלה כי החיסון נגד קורונה יעיל ובטוח גם בקרב בני 12 עד 15. על-פי ההערכות, צפויה החברה להגיש את התוצאות לאישור ה-FDA בשבועות הקרובים מה שעשוי להוביל לאישור חירום מהיר לחיסון עבור גילאים אלו.

מנכ"ל החברה, אלברט בורלא, עדכן כי החברה מתכננת לבקש את אישור החירום ממנהל המזון והתרופות האמריקאי (ה-FDA) לשימוש בחיסון עבור בני נוער, והוסיף כי הוא מקווה כי מבצע החיסונים יחל לפני תחילת שנת הלימודים הבאה. "בשבועות הקרובים נפנה לרגולטורים ברחבי העולם, בתקווה להתחיל לחסן קבוצת גיל זו לפני תחילת שנת הלימודים הבאה".

בניסוי שביצעה פייזר, השתתפו 2,260 נערים מתבגרים, מספר כולל נמוך בהרבה של משתתפים לעומת הניסויים הקודמים בבוגרים. בקבוצה שקיבלה חיסון דמה (פלצבו) היו 18 מקרי הידבקות בקורונה, בעוד שבקבוצה השנייה – שקיבלה את החיסון האמיתי – לא נרשמו כלל מקרי הדבקה.

המסקנה לדברי החברה היא שהחיסון יעיל ב-100% כדי למנוע מחלה בילדים מתבגרים. עוד ציינו החוקרים כי תופעות הלוואי שניצפו בקרב המשתתפים – כאב באזור ההזרקה, עייפות וחום – היו זהות לתופעות שניצפו בקרב יתר המתחסנים. גם רמת הנוגדנים בגוף כחודש לאחר קבלת המנה השניה נמצאה זהה לקבוצת הגילאים הבאה.

בכירים במשרד הבריאות שצוטטו ב'כאן חדשות' אמרו כי לאחר קבלת אישור ה-FDA לחיסון פייזר לילדים בגילאי 12-16, וקבלת האישור מועדת החיסונים של ישראל, אפשר יהיה להתחיל לחסן ילדים בגילים אלה. עוד הוסיפו הגורמים, כי להערכתם לא צפויה בעיה עם אישור החיסון בישראל לאחר קבלת האישור מה-FDA. בישראל חיים כיום כ-600 אלף ילדים בגילי 12-16.

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין מסר: "הודעת פייזר היא בשורה נהדרת לאזרחי ישראל. אין דבר מתבקש יותר כעת מאישור מהיר של רכש חיסונים נוסף, כדי שנוכל להיות ערוכים לחיסונים מיד עם אישור ה FDA".

במשרד הבריאות הודיעו כי יאשרו את החיסון לגיל 12-15 רק לאחר אישור הFDA: "ההתנהלות בחיסון המבוגרים תמשיך גם לבני הנוער ואחר כך לילדים. אנחנו נערכים לחסן מיד לאחר קבלת האישור". קופות החולים הודיעו כי "לאור הצלחת מבצע החיסונים בקרב הבוגרים, קופות החולים דורשות ממשרד הבריאות שגם חיסון בני הנוער ייעשה רק דרכן".

בעקבות ההודעה של חברת פייזר בדבר יעילות החיסון בגילי 12-15, מהאיגוד לרפואת ילדים נמסר כי "משמסתמן שהחיסון של פייזר יעיל ובטוח גם לילדים מגיל 12 ולאחר שיתקבלו בהמשך אישור ה-FDA ואישור משרד הבריאות – האיגוד יצטרף למשרד הבריאות למבצע יעיל ואחראי לחיסון ילדי ישראל מגיל 12. באיגוד כבר קבעו לפני כחודשיים שורה של מחלות רקע בילדים המאפשרות חיסון הילדים הללו כבר כעת. האיגוד קורא להורים לילדים עם מחלות רקע לפנות כבר כעת לרופאי הילדים המטפלים ולברר האם ילדיהם יכולים להתחסן באישור החריג".

ד"ר ארז גרטי, אימונולוג ממכון דוידסון לחינוך מדעי, התייחס גם הוא לתוצאות של פייזר. "בניסוי השתתפו 2,260 בני נוער, כמחציתם בקבוצת הביקורת שקיבלה חיסון דמה (פלצבו). בניסוי נמדדו בטיחות ויעילות החיסון. במהלך הניסוי נדבקו 18 בני נוער בקורונה – כולם בקבוצת הביקורת. בנוסף נמדדו רמות נוגדנים גבוהות בקבוצת הניסוי ולא זוהו תופעות לוואי שונות מאלו של קבוצת הגיל 16-25", אמר ד"ר גרטי.

עם זאת אמר כי "חברת פייזר הצהירה שנמדדה לחיסון 100% יעילות, אך חשוב להדגיש שבגלל שהניסוי נערך בקבוצה קטנה יחסית, יכול מאוד להיות שרמת היעילות מעט נמוכה יותר. המשמעות שעולה מהניסוי היא שככל הנראה החיסון מתנהג באותה הצורה אצל בני נוער כמו אצל מבוגרים וכעת חברת פייזר צפויה לפנות ל-FDA בבקשה לאישור".

בשבוע שעבר פייזר הודיעה שהיא מתחילה לחסן ילדים בני 12 ומטה בחיסון נגד קורונה. בחברה מקווים שילדים יוכלו להתחסן בו כבר בתחילת 2022. במסגרת הניסוי לחיסון לילדים ישתתפו בני שישה חודשים ומעלה. המשתתפים שמספרם לא ננקב קיבלו מנת חיסון ראשונה אתמול. בפייזר מכוונים לחסן כ-4,500 בני 12 ומטה במסגרת הניסוי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים