שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "הח"כים דאגו שהציבור יוכל להפגין בר"ה"
העסקן חושף
שמעון בלוי מספר בראיון ל'בחזית' את חלקם של נציגי אגודת ישראל בסיוע בתקופת הקורונה: "במפלגות אחרות דיווחו למשטרה ואגודת ישראל יכולה להוות כתובת לתלונות?"
שמעון בלוי | צילום: באדיבות המצלם

אם מאז פרוץ הקורונה הם נאלצו לספוג גינויים ולבלוע בדממה את קיתונות הבוז והביקורת שהוטחו לעברם, הרי שמאז שושן פורים בכל פעם שהם ביקשו לצאת מהמרחב הפרטי שלהם, הם נאלצו לעטות על עצמם לא פחות משריון שיעניק להם הגנה לנוכח האכזבה והזעם שהופנו לעברם על ידי אי אלו גורמים ברחוב החרדי, בטענה ש"הם לא עשו כלום", ו"הם"… "סתם יושבים בכנסת ומחממים את הכיסא".

אלא שאם במקרה יחלוף ברחוב אחד מאותם מלעיזים על ידי הרב שמעון בלוי מנהל "מטה הקהילות" בירושלים ומי שעומד בראש "ועד הקהילות-איגוד חצרות הקודש", הוא יחטוף ממנו מנה גדושה של ביקורת המהולה בזעם אצור של מי שהיה בסוד העניינים ונוכח פעם אחר פעם לגלות כי "מה שרואים משם, לא רואים מכאן"…

לדברי בלוי, לציבור אין שמץ של מושג אודות פעילות הח"כים עבורנו הציבור החרדי בימי הקורונה ומה שכבר כן ידוע, הרי שהציבור נוטה או נוח לו יותר לקבל זאת כמשהו שמובן מאליו.

הצועדים לירושלים בשושן פורים | צילום: באדיבות המצלם

"אני נדהם מחברי הכנסת שלנו ומהצניעות שלהם", אומר בלוי ל'בחזית', "הציבור מתלונן שהנציגים שלו היו אדישים כלפיו בשנה שחלפה, אבל תראה לדוגמה את חודש תשרי, אתה זוכר איך כולנו סבלנו מסגרים, כאשר המדינה בחרה להתעלם מצרכי הציבור החרדי?".

"כשמטילים סגר על אוכלוסיה, מבלי להתחשב בכמות הילדים והנפשות שמתגוררים בבניין בשכונה חרדית ממוצעת, הצפיפות בבית עם 10 ילדים, זאת בזמן שלתיאטרון והספורט נמצאו פתרונות באמצעות 'תווים' ואותנו הציבור החרדי חסמו וסגרו, לא צריך איזה מסבירן שיבוא לדברר אותנו בשל כך", אומר בלוי.

לדבריו, "הגיעו ימי החגים, ירח האיתנים בו הציבור החסידי ביקש להסתופף בצלא דמהימנותא וליהנות מזיו השכינה, הוא ביקש לנצל את העובדה שאת התנועה הציבורית של הציבור הכללי ובהם 'מפגיני בלפור' אין בכוונת הממשלה להגביל, לאור קביעת היועמ"ש, כי ההפגנה מהווה זכות יסוד שלא ניתן לשלול מהאזרח, כך גם הציבור החסידי רצה להביע מחאה אמיתית ודמוקרטית".

כמי שעמד בראש "אגוד קהילות הקודש" שארגן את ההפגנות הללו, כשלצורך כך עמד בקשר הדוק עם חברי הכנסת מרגיש בלוי דווקא עכשיו את הצורך להביא לידיעת הציבור את אשר אכן התרחש מתחת לפני השטח.

"משום מה זה לא התפרסם כמו שצריך אבל דווקא עכשיו לאור רעשי הרקע אני מרגיש כי זו העת והחובה להביא לידיעת הציבור כי חברי הכנסת של אגודת ישראל עמדו ונלחמו כמו אריות בעור שיניהם, כדי ש'איגוד חצרות הקודש' יוכלו לקיים את אותם הפגנות בערים השונות".

בלוי מוסיף, כי "ב"ה זכינו לקדש שם שמים כאשר על פי הערכות המשטרה השתתפו בהפגנות בירושלים לבדה כ-40,000 איש, זה לא דבר מובן מאליו, כאשר הקרדיט לזה שמור אך ורק לח"כים של אגודת ישראל שבלעדיהם לא היינו מצליחים לקיים אות אותם הפגנות דמוקרטיות אותן הצלחנו לקיים בראש השנה, יום כיפור ומוצאי שמחת תורה".

החובה להביא לידיעת הציבור כי חברי הכנסת של אגודת ישראל עמדו ונלחמו כמו אריות בעור שיניהם, כדי ש'איגוד חצרות הקודש' יוכלו לקיים את אותם הפגנות בערים השונות

"כשאנחנו מדברים על שושן פורים המשולש, כשהעבירו בממשלה עם כניסת השבת החלטה פתאומית על סגר, תוך שהם מצליחים להערים על 'ועד קהילות הקודש', כדי שאלו לא יספיקו להתארגן ולהיערך, ומבלי שיכלנו לקיים את המחאה, אכן ראינו כמה סבלנו".

"אבל כמי שהיה מעורב בניסיונות לקדם מתווה שיאפשר לבטא את זכות ההפגנה גם בשושן פורים, אני יכול להישיר מבט לציבור ולומר לו כי הח"כים שלנו ישבו כבולי ידיים כאשר מה שיכלו לעשות הם עשו, אם זה מול משטרת ירושלים כדי לאפשר את ההפגנות ואם זה מול חברי הקבינט ומערכת הבריאות, אבל בסוף, אין לנו 70 מנדטים ואנחנו לא שולטים על הממשלה שם יושבים אנשים שמחפשים להרע לנו".

"נכון הם לא הצליחו לבטל את רוע הגזרה בשושן פורים, אבל דווקא זה מהווה סיבה להעריך אותם על חודש החגים, כדי שהציבור החסידי יוכל לקיים את ההפגנות בירושלים ובשאר הערים וחושב שכל אחד יידע כי זה לא היה מובן מאליו, כולנו ידענו אז, ברגע האמת להעריך את זה, אך יש תחושה שמעטים הם אלו הזוקפים זאת לזכותם של הנציגים שכאמור מתעטרים להם בנזר הענווה. רק בזכותם זכינו לחודש מרומם בצילא דמהימנתא כל אחד בצלו הוא, זה אך ורק בזכותם…".

אכיפת הסגר | צילום: דוברות המשטרה

כשאנו מבקשים מבלוי לתת את דעתו למרמור שבכל זאת קיים כלפי הח"כים הוא משיב בחדות, כי "אותם ממומרים שאת קולם שמענו לאורך שהנה האחרונה, הם מאותה קבוצת מיעוט שמתלוננים כל פעם שהם מחכים בתור ב'אושר עד', או כשהם נתקעים בפקק, בת.ד. או כשהאוטובוס מגיע באיחור של יותר מרבע שעה הרי שהח"כים הם האחראים לכל זה ולכן איני מעוניין להתייחס לאותם נערי שוליים שכל מה שהולך להם לא טוב בחיים הם מיד תולים את האשמה על חברי הכנסת".

לסיום מבקש בלוי להבהיר, כי "שלא כמו במפלגות אחרות, בעוד חברי הכנסת של אגודת ישראל נלחמו בשבילנו יום יום, ישבו במפלגות אחרות, הגיעו לשטח לדווח למשטרה על הפרות למיניהם שהתקיימו בחצרות הקודש, אז מפלגת אגודת ישראל יכולה להוות כתובת לתלונות?".

הצטרפו ועקבו אחר

4 תגובות

  1. הוא אומר בדיוק את מה שכולם טוענים, בראש השנה הח"כים היו אלו שהובילו לסגרים (חיינו פה גם אז, קשה לשקר אחרי פחות משנה…) וכך גם הובילו לסגרים דיפרצינאליים רק על חרדים (יזכר לטובה אייכלר שהיה היחיד שנלחם נגדם.
    הם תמכו בקול רם ובשתיקה בממשלה, למרות שיכלו למנוע הרבה שקרים ונזקים.
    ואחרי כל זה הם אומרים 'הצלחנו לאפשר לכם את זכותכם הבסיסית להפגין'.
    היה מותר להפגין בר"ה!!!
    זה כמו שיאמרו לי שהם הצליחו לאפשר לי להתפרנס.
    ממשלת שמאל תאפרש יותר דברים ממה שהם יאפשרו, ביום יום שלי הח"כים רק מזיקים, וגם בהרבה נושאי דת (עיין ערך גיור, גיוס, שבת וכו').
    בדבר אחד הם 'עדיפים' על ממשלת שמאל, בג'ובים.
    אז אין ברירה, ואני אצביע ג', אבל אני אעשה את זה עם אף סתום, ובסוף, גם זה יעבור לי, ואני פשוט לא אצביע להם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים