שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » אושרה במליאת הכנסת הקמת הממשלה החדשה
מתעדכן
ח"כ מתן כהנא תוקף את הח"כים החרדים: "התפללתם אי פעם 18 בשכיבה במארב, ספוגים בגשם, רועדים מקור? מי אתם בכלל שתלמדו אותנו על יראת שמים?"
תגיות:
הח"כים החרדים במליאת הכנסת | צילום: דוברות הכנסת

20:56 – הכנסת הביעה אמון בהקמת ממשלת החילופים כאשר לאחר הצבעה שמית זכתה הממשלה לתמיכתם של 60 חברי כנסת, מול 59 שהתנגדו. ח"כ אחד נמנע

20:39 – ח"כ מיקי לוי נבחר לכהן כיו"ר הכנסת ה-24, לאחר שבהצבעה שמית זכה לרוב של 67 תומכים לעומת ח"כ יעקב מרגי שזכה ל-52 תומכים.

19:58 – ח"כ סמי אבו שחאדה יו"ר בל"ד במשותפת בנאומו במליאה: "ממשלת בנט-ליברמן-עבאס ממשלה חדשה עם מדיניות ישנה. "השמאל" הציוני הכתיר את יו"ר מועצת יש"ע כראש ממשלה, וזה מוכיח את מה שאמרנו תמיד בבל"ד שיש הסכמה רחבה בין השמאל הציוני והימין הציוני על המשך הכיבוש ושמירת העליונות היהודית בארץ. הממשלה הזאת ממשיכה בייהוד ירושלים והתעלמות טוטאלית מהזהות ומהזכיות הלאומיות של האזרחים הפלסטינים בישראל וכלל העם הפלסטיני. זה שיש ערבים בממשלה לא משמח את הערבים, הם מתביישים בממשלה הזאת ובקווי היסוד שלה, ומתביישים גם מכל הוויתורים שהם עשו בכדי להיות מקובלים על בנט, סמוטריץ', נתניהו, הרב דרוקמן ואנשים רבים אחרים. אין ולא יהיה שלום עם הכיבוש, אין ולא תהיה נורמליזציה עם הדיכוי, ואין ולא תהיה דמוקרטיה בלי שוויון אמיתי. אנו נמשיך להיאבק למען צדק שוויון ושלום למען כל האזרחים".

19:48 – נאומו של יו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר, בכנסת: "אני אומר לכם, חבריי לימין, בצורה ברורה: נלך לאופוזיציה בראש מורם. נעבוד קשה, ונילחם יחד כדי להפיל את הממשלה הרעה הזו בע"ה נחזור חזקים ומאוחדים מתמיד. אתם יודעים למה? כי לצידנו נמצא רוב העם, ולצידנו גם נמצאת האמת"

18:32 – ח"כ בצלאל סמוטריץ' בנאומו: "הממשלה המיועדת לא יהודית ולא לגיטימית, ממשלה של חילול השם"

18:09 – שר הדתות המיועד, ח"כ מתן כהנא בדיון במליאת הכנסת: "ואני שואל את אותם חברי כנסת –
התפללתם אי פעם 18 בשכיבה במארב , ספוגים בגשם, רועדים מקור? הקפדתם על נטילת ידיים גם כשאין כיור ונטלה ליד חדר האוכל בישיבה? גם כשצריך ממש להתאמץ על זה? לבשתם ציצית באימונים מפרכים גם כשזה הדבר הכי לא נוח בעולם? אכלתם שנים אוכל קר בכלים חד פעמיים כי חששתם שאולי יש בעיה בכשרות? התפללתם פעם לקב"ה לפני יציאה לקרב? מי אתם בכלל שתלמדו אותנו על יראת שמים? מי אתם בכלל שתלמדו אותנו מה זה קידוש ה'?? מי אתם שמתלמדו אותנו על יראת שמיים. תתביישו לכם!! ההתנהגות שלכם היא החילול ה' הכי גרוע שיכול להיות".

18:03 – עוד מהשר דרעי בכנסת – ״פעם ראשונה במדינת ישראל שמונחים על שולחן הכנסת כאלו הסכמים. זה חילול ה׳ שלא היה כדוגמתו. אני באופן אישי יורד לי הלחץ, אני לא צריך את המאבטחים והבודקה מחוץ לבית – הכאב שלי זה על המלחמה ביהדות, על המלחמה בקודשי ישראל ועל הדריסה במסורת ישראל״.

18:02 – יו״ר ש״ס השר דרעי בנאומו בכנסת – ״במשך שנים ניסו להכניס על החרדים שאין להם עקרונות וערכים, שהכל זה רק מחיר וכסף. הוכחנו שאצלינו ערכים זה לפני הכל. והנה השקר הגדול: אומרים שלא רצינו להצטרף, שקרנים. אף אחד לא הציע לנו להצטרף. לא שהיינו מצטרפים, אבל למה לשקר? איווט ליברמן בעל המריצה הניח ווטו מוחלט״.

17:26 – ראש הממשלה נתניהו: "התנגדתם לבחירות ישירות לראשות הממשלה רק כי אתם יודעים טוב מאוד שבבחירות כאלה אני מביס כל אחד מכם. אתם אלה שהכנסתם את ישראל לסחרור פוליטי של דורות בכך שקבעתם ראשונים שמי שיש לו 6 מנדטים יכול להיות ראש ממשלה בישראל. כל הסקרים בלי יוצא מן הכלל מראים פעם אחר פעם שרוב הציבור רוצה אותי כראש ממשלה – ולא אתכם! אתם קוראים לעצמכם שומרי הדמוקרטיה אבל אתם כל כך מפחדים מהדמוקרטיה שאתם מוכנים לחוקק חוקים פאשיסטים נגד מועמדותי, נוסח צפון קוריאה ואיראן, כדי לשמור על המשטר שלכם. בעוד אני נלחם באיראן אתם מביאים חוקים מאיראן. ממשלה שמדירה 56 מנדטים של ימין אמיתי היא לא ממשלת אחדות. זאת ממשלה רעננה-מראענה".

7:24 – ראש הממשלה נתניהו: "בנט הוליך שולל מאות אלפי מצביעי ימין והעביר את קולותיהם לשמאל. הוא בונה על כך שהציבור ישכח. אבל הציבור לא ישכח את תרגיל ההונאה הזה ויבוא חשבון איתו ועם חבריו בקלפי. בנט וחבריו הם פייק ימין וגם הציבור יודע את זה. יש צדיק אחד בסדום הזאת. ח״כ עמיחי שיקלי. הוא היחיד מבין חברי הכנסת של הימין המדומה, היחיד שנשאר נאמן לעקרונותיו. לא הוא העריק, אתם חברי ימינה, אתם העריקים".

17:22 – ראש הממשלה נתניהו: "איך אפשר לתת אמון בידי מי שהונה את בוחריו בהונאה הגדולה בתולדות המדינה. בנט התחייב פעם אחר פעם שלא ישב עם השמאל ועם רעמ. ערב הבחירות הוא הבטיח שבשום תנאי לא יתן את ידו להקמת ממשלה בראשות לפיד. על זה נאמר בתהילים: ״פיהם דיבר שווא וימינם ימין שקר״. וגם השיר בן זמננו של להקת גזוז: מילים יפות ללא כיסוי, והבטחות ללא גיבוי, והסוף תמיד חסר סיכוי. אם המצביעים של בנט היו יודעים מה שהוא סגר עם לפיד עוד לפני הבחירות הוא לא היה עובר את אחוז החסימה ולא היה פה היום בכנסת".

17:19 – ראש הממשלה נתניהו: "אנחנו מוסרים לכם כלכלה במצב טוב יותר מרוב כלכלות העולם. כיווצנו את הגירעון, הורדנו את האבטלה והחזרנו את הצמיחה. אבל מניסיון העבר, וחזרתי פעמיים מהאופוזיציה, בכל פעם כשאנחנו חוזרים לשלטון אנחנו צריכים לתקן את הנזקים של קודמינו. מצד שני, לא הכל שחור, יש לכם שר אוצר נקי כפיים ובר לבב שבוודאי יפעל רק לפי האינטרס הלאומי. יש לי רק בקשה אחת: תשתדלו לקלקל כמה שפחות כדי שנוכל לתקן אותה כמה שיותר מהר כשנחזור".

17:18 – ראש הממשלה נתניהו: "איך נגן על ההתיישבות כשרוב חברי הממשלה המיועדת בעד עקירת יישובים?"

17:16 – ראש הממשלה בנימין נתניהו במליאת הכנסת: "ההישגים שלנו הפכו את מדינת ישראל ממדינת שוליים לכוח עולה בזירה העולמית, זו הדרך שלנו, שלי ושל חברי למחנה הלאומי וחבריי לימין האמיתי. ואם נגזר עלינו להיות באופוזיציה נעשה זאת בגב זקוף עד שנפיל את הממשלה המסוכנת הזו ונחזור להנהיג את המדינה בדרכנו."

17:15 – ראש הממשלה נתניהו: "באיראן חוגגים היום כי הם מבינים שמהיום יש ממשלה חלשה ורופסת שתיישר קו עם תכתיבי הקהילה הבינלאומית. יש לי מסר בשבילם: לאופוזיציה בישראל יהיה קול ברור וחזק".

17:14 – ראש הממשלה בנימין נתניהו במליאת הכנסת: "אני עומד כאן בשם מיליוני אזרחים שבחרו בדרך של זקיפות קומה ולא בדרך של הרכנת ראש. אני מתכוון להמשיך ולמלא את השליחות הגדולה של חיי, להבטיח את ביטחונה ושגשוגה של מדינת ישראל. בכל תפקידי הייתה לי הזכות לפעול לילות כימים למען המדינה האהובה שלנו".

17:10 – ראש הממשלה נתניהו: "שמעתי את הדברים של בנט על איראן. עכשיו אני מודאג שבעתיים. בנט תמיד עושה הפוך ממה שהוא מבטיח. הוא יילחם באיראן כמו שהוא לא ישב עם יאיר לפיד העבודה ומרצ".

16:58 – רה"מ היוצא בנימין נתניהו בנאומו: "בכל תפקידיי הציבוריים במשך למעלה מ-15 שנים היתה לי הזכות לפעול לילות כימים, פשוטו כמשמעו למען המדינה האהובה שלנו. הפכנו את ישראל לכוח עולמי ובתחומים רבים למעצמה. אני מתכוון להמשיך את השליחות הגדולה של חיי"

16:56 – רה"מ החליפי המיועד יאיר לפיד ויתר על נאום ארוך, ובחר לומר: "רוצה לבקש סליחה מאמא שלי, קיוויתי שהיא תהיה גאה בהליך הדמוקרטי הישראלי ובמקום זה היא וכל אזרח ישראלי גם מתבייש בכם וגם נזכר למה צריך להחליף אתכם"

16:45 – חה"כ ד"ר שלמה קרעי, הליכוד: "במליאת הכנסת, עומד אדם שקרן ונוכל ומטיף לנו על אחדות ועשייה למען העם והארץ. ממשלת ההונאה כנראה תקום,אבל אות הקין על מצחו של גנב הקולות בנט לא יימחה. קריאות הביניים שלנו, הן בשם המחנה הלאומי כולו שמרגיש נבגד ביום הזה".

16:35 – חה"כ אבי מעוז, יו"ר מפלגת נעם, וחבר סיעת הציונות הדתית מסר בכניסתו למליאת הכנסת "אני נכנס למליאת הכנסת בכאב עצום, הממשלה שהולכת לקום, הרב צבי יהודה הגדיר אותה כממשלה של חילול ה', אני מאד מקווה שנצליח להפיל את הממשלה כמה שיותר מהר, ואולם גם אם הממשלה הזו תקום, יש לי ודאות ואמונה גדולה בתהליך האלוקי של גאולתם של ישראל, בע"ה ילך וטוב".

16:25 – יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר הניף דגל שחור במליאת הכנסת בעת נאומו של נפתלי בנט המיועד לראשות הממשלה והוצא מהמליאה. ח"כ בן גביר: "זאת ההונאה הגדולה ביותר בפוליטיקה הישראלית, מעל הממשלה מתנוסס דגל שחור, דגל של שקר, דגל של מכירת המדינה לאחים המוסלמים ונעשה הכל כדי להפיל את הממשלה הרעה הזו".

16:17 – בנט: "כגובה הצעקות כך גובה אובדן המשילות בתקופתכם"

16:16 – אמסלם: ״תוציא ספר איך לנצח את עם ישראל״

16:15 – ישראל כץ לבנט: "לא צריכים את התודה שלך".

16:14 – ‏ראש הממשלה המיועד נפתלי בנט: "זוהי שעה מיוחדת – נטל הנהגת העם עובר לדור הבא"

16:13 – אמסלם לבנט: "אל תחלק לנתניהו ציונים".

16:12 – בנט לנתניהו: "פעלת שנים לביצור בטחונה של מדינת ישראל. ראיתי אותך שואל וחוקר מתוך תחושת כובד האחריות. בנימין ושרה נתניהו, לא תמיד הסכמנו, אבל שניכם הקרבתם אישית המון".

16:11 – חבר הכנסת איתמר בן גביר הוצא מהמליאה לאחר שהניף דגל שחור בזמן נאום בנט

16:10 – מחאת חברי הכנסת בעת השבעת הממשלה הנשענת על תומכי הטרור. לאור בקשת המשפחות השכולות, בעת נאום בנט הרימו חברי כנסת את תמונותיהם של בני המשפחה הנרצחים בפעולות הטרור. בני המשפחות השכולות ביקשו מחברי הכנסת לזעוק את זעקתם במליאה בעת השבעת ממשלת השקר שנתמכת על תומכי הטרור. חברי הכנסת מסיעות שונות מהאופוזיציה נענו לבקשתם והביעו את זעקתם בתוך מליאת הכנסת. בעקבות כך, כל חברי מפלגת הציונות הדתית הוצאו מהמליאה

16:09 – ראש הממשלה המיועד נפתלי בנט עלה כעת לדוכן הכנסת להציג את ממשלתו

16:05 – ראש הממשלה היוצא בנימין נתניהו נכנס למליאת הכנסת

16:03 – נשיא המדינה ראובן ריבלין נכנס למליאת הכנסת

16:00 – הדרמה לשיא: החלה הישיבה של מליאת הכנסת לדיון והצבעה על הקמת הממשלה ובחירת יו"ר הכנסת

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים