שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » "שמענו על ההחלטה בהאג מהתקשורת"
בכירים בישראל
בישראל מעריכים שההחלטה על פתיחה בחקירה תשפיע על מאות אנשים, חלקם בכירים – בעבר ובהווה, בהם גורמים מדיניים וצבאיים
דגל ישראל | צילום: Dan Josephson, שאטרסטוק

בכירים ישראלים אמר בעקבות החלטת התובעת בבית הדין הבינלאומי בהאג כי הם הופתעו מעיתוי הודעת התובעת. "לא קיבלנו עידכון מוקדם ושמענו על זה בתקשורת", ציינו בציטוט שפורסם ב'וואלה'. ב'חדשות 13' דווח כי בישראל מעריכים שההחלטה על פתיחה בחקירה תשפיע על מאות אנשים, חלקם בכירים – בעבר ובהווה, בהם גורמים מדיניים וצבאיים.

שר הביטחון בני גנץ אמר אתמול בריאיון לסוכנות הידיעות רויטרס ששראל מפעילה "צוות מיוחד שמתכונן ופועל כדי לשנות ולהשפיע על החלטת בית הדין״. כשנשאל כמה אנשים יעמדו לדין, כולל הוא עצמו אם תיפתח חקירה, ענה: ״אני מעריך שכמה מאות, ואנחנו נדאג לכולם״.

עורך הדין הישראלי ניק קאופמן, ששימש בעבר סנגור בבית הדין הפלילי הבינלאומי, הסביר כי אם ישראל תרצה למשוך לידיה את החקירה, יהיה עליה להודיע על כך לתובעת בתוך 30 יום ממועד קבלת המכתב. "לאחר מכן התובעת חייבת להיעתר לדרישת ישראל, אלא אם יש סיבה מוצדקת שלא לעשות כן – ואז תפנה לבית הדין לקבלת החלטה בעניין", הוא הוסיף.

יו״ר תקווה חדשה גדעון סער היה מהראשונים להגיב להחלטה ואמר כי: ״החלטת בית-הדין הפלילי הבינלאומי בהאג – היא החלטה בזויה. החלטה לחקור את הצבא המוסרי ביותר בעולם של המדינה המאויימת ביותר בעולם היא מעוותת מוסרית. ממשלה בראשותי תעבוד עם בנות בריתנו בעולם ובראשן ארה״ב כדי להגן על צה״ל, מפקדיו ולוחמיו ולמנוע פוליטיזציה של המשפט הבינלאומי״.

ח"כ מיכל קוטלר-וונש, מתאמת פעילות הכנסת בסוגיית בית הדין הבינ"ל בהאג, מסרה: "בהחלטתו, התעלם בית הדין בהאג מעמדת 7 מדינות, ממומחים לדין הבינ״ל מרחבי העולם ומעקרונותיו, ונשען על מידע מארגונים הקשורים לטרור והחלטות מוטות של מוסדות בינ״ל. ועדיין, אחרי רמיסת עקרונות הדין הבינ״ל בהחלטת הרוב, טוענת התובעת ש״כל חקירה שתתבצע על ידי משרדה תנוהל באופן עצמאי, אובייקטיבי וללא משוא פנים. אל מול ההתפתחויות הללו, חיוני שנאמני הדין הבינ״ל וזכויות האדם, המדינות והמומחים שהגישו עמדותיהם, המדינות החברות והמממנות את בית הדין, יידרשו לפגיעה הקשה של ביה״ד בייעוד לשמו הוקם, ובמי שזקוקים להגנתו כערכאת מוצא אחרון שנגדם אכן מבוצעים פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות, ללא מזור".

שהב"ט והרמטכ"ל לשעבר, חה"כ משה (בוגי) יעלון, יו״ר תל"ם, בחשבון הטוויטר שלו לפני זמן קצר: "החלטת תובעת בית הדין בהאג לפתוח בחקירת פשעי מלחמה נגד ישראל מבטאת זילות קשה בעקרונות המשפט הבינלאומי, ובריבונות ישראל. כמי שמכיר את צה״ל וערכיו, ואת מערכת המשפט הישראלית – ההטיה הפוליטית שבהחלטה, תפגע בעיקר במעמד בית הדין, שנועד לחקור פשעי מלחמה, ולא להוות כלי ניגוח פוליטי".

שרת המשפטים לשעבר, ח״כ איילת שקד על החלטת בית הדין בהאג: "החלטת בית הדין בהאג היא החלטה פוליטית, אומללה ואנטישמית. צה״ל הוא הצבא המוסרי ביותר בעולם, מגדלור לצבאות אחרים. בית הדין חרג מסמכותו וטוב יעשה אם יתמקד במדינות באזור שמבצעות פשעי מלחמה. נגן משפטית על חיילנו הגיבורים בכל מקום אשר יהיו".

ח"כ מתן כהנא על החלטת בית הדין בהאג: "האג שמאג. ההחלטה האנטישמית של בית הדין בהאג לא תשנה את העובדה שצה"ל הוא הצבא המוסרי בעולם. בהאג ימשיכו לפעול נגד דמוקרטיות ולהעלים עין מפשעים נגד האנושות שמבצעות דיקטטורות. עם ישראל תמיד ניצח את האטישמיות. גם את זו המחופשת ננצח".

הציונות הדתית בתגובה: "שוב החלטה של פוליטיקאים בגלימות. שום החלטה אנטישמית לא תצליח לנתק את הקשר היהודי וההיסטורי של עם ישראל לאדמתו בכל מרחבי ישראל וביהודה ושומרון בפרט. בעז״ה אחרי הבחירות נקים ממשלת ימין אמיתית שתמשיך לדאוג שיהודים יתיישבו ביו״ש כפי שעשו אלפי שנים. על אפם וחמתם של שונאי ישראל נסדיר את ההתיישבות הצעירה ונחיל ריבונות ואף חקירה אנטישמית לא תמנע זאת".

ימינה בתגובה להחלטת בית הדין הבינלאומי בהאג: "בית הדין בהאג הוא גוף אנטישמי וטבול בשנאת ישראל שמעודד את הטרור במקום להילחם בו. החלטתו לפתוח בחקירה נגד מדינת ישראל מבזה אפילו את מעט הכבוד שעוד נותר למוסד זה. בזמן שאויבנו יורים טילים, מניחים מטענים, דוקרים ורוצחים ישראלים כחיות אדם, בית הדין מחליט לחקור את ישראל במקום את רוצחי הילדים ושולחי המתאבדים. צה"ל הוא הצבא המוסרי בעולם וימשיך להיות כזה. שום פייק חקירה לא תימנע ממדינת ישראל להגן על אזרחיה".

מיו"ר עוצמה יהודית והמועמד ברשימת הציונות הדתית לכנסת, עו"ד איתמר בן גביר, נמסר: "תגובה ציונית הולמת להחלטה האנטישמית של האג תהיה להעמיד לדין בישראל את בכירי הרש"פ בגין פשעי מלחמה ולהחיל ריבונות ישראלית מלאה על שטחי יהודה ושומרון – אך זה יוכל לקרות רק אם תקום ממשלת ימין חזקה, שתפעל על פי האינטרסים הלאומיים של מדינת ישראל ולא על פי גחמות של פרקליטים אנטישמים שרוצים רק ברעתה של מדינת ישראל ותו לא".

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן על ההחלטה של בית הדין בהאג: "החלטה הזויה של בית הדין בהאג, שזועקת צביעות ואנטישמיות. משחק מכור מראש. במקום לחקור את מעשיו של אסאד בסוריה או חמאס בעזה מערערים על זכותה של מדינת ישראל להגן על עצמה".

בתגובה להחלטת בית הדין הפלילי הבינלאומי על פתיחה בחקירת פשעי מלחמה כנגד ישראל, מסר יו״ר מרצ, ח״כ ניצן הורוביץ: ״ההתנחלויות והימין גוררים את ישראל להאג. המשך הבנייה בהתנחלויות ואיומי הסיפוח מסבכים את ישראל והופכים אותה לנאשמת בפשעי מלחמה. ישראל חייבת ממשלה שתפסיק את הבנייה בהתנחלויות ותניע מחדש תהליך שלום עם הפלסטינים. ללא קידום תהליך שלום, ראשי המדינה עלולים להיות חשופים להליכים משפטיים, ובעיקר יפגעו באינטרס הישראלי המרכזי: פתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני על בסיס חזון שתי המדינות״.

ח״כ סמי אבו שחאדה יו״ר בל״ד ברשימה המשותפת מתייחס להחלטת בית הדין בהאג: "ההחלטה האמיצה של בית הדין הבינלאומי בהאג היא עוד צעד בכיוון הנכון. ישראל דואגת מסיבה ברורה – היא יודעת שהכיבוש הוא לא ״נאור״ ולא כלום מלבד פשע מלחמה".

פרופ' שמעון שטרית, מחזיק הקתדרה למשפט ציבורי ובינלאומי, באוניברסיטה העברית בירושלים, המועמד לנשיאות המדינה, מגיב על החלטת בית הדין בהאג: "זוהי החלטה פוליטית וצינית של בית הדין, שאין לה כל בסיס משפטי בינלאומי. מבחינת המשפט הבינלאומי אין לבית הדין סמכות על שטחי יהודה שומרון ועזה שכן הם אינם מהווים מדינה, למרות דעת הרוב בבית הדין. זאת ועוד – מדינת ישראל אינה חברה בבית הדין הזה ואינה מכירה בסמכותו. על כן על מדינת ישראל לא לשתף פעולה עם הארגון המקבל החלטות נגד ישראל, בשעה שתושבי ישראל הם אלה הנפגעים כל שנה מפעולות טירור מהן נהרגו במהלך השנים אלפי אנשים".

מועצת יש"ע מסרה כי "בית הדין בהאג הוכיח היום שאין לו שום רצון להביא צדק, אלא להלך אימים על מדינת ישראל. ההתיישבות הישראלית ביהודה, שומרון ובקעת הירדן היא חוקית וכל יישוב שנמצא בשטחה עומד בכל התקנות".

"האנטישמיות שמובילה את בית המשפט הבינלאומי בהאג, היא עוד חלק בשרשרת ארוכה של מעשיות שרחוקות מהמציאות. אנו ממליצים לשופטים במגדל השן לרדת לכאן, לראות את חייהם של המתיישבים ושל הפלסטינים ולהבין עד כמה ההתיישבות הועילה לחיי השגרה של האוכלוסייה הערבית".

"אנו מצפים מראשי המדינה לעמוד בעוז מול הקולות האלה. יש להחיל את הריבונות לאלתר על כל שטחי C כדי שלא יהיה ספק לגבי מעמד ההתיישבות ביהודה ושומרון ולאשר בנייה נרחבת בכל מרחבי יהודה, שומרון ובקעת הירדן. רק כך נוכל להראות לכל העולם שאנו בטוחים בצדקת דרכנו ושאנו לא מפחדים מאיומי סרק".

תנועת הביטחוניסטים מסרה כי היא "מגנה בתוקף את כוונת בית הדין הבינלאומי בהאג לפתוח בחקירה על "פשעי מלחמה" ביו"ש ובעזה. ההחלטה מדיפה ריח חזק של אנטישמיות ושנאת ישראל. על מדינת ישראל להגן על חייליה וקציניה מפני ההתנהלות האנטישמית וחסרת הסמכות של בית הדין בהאג ולנקוט בכל האמצעים להבטיח את שלומם".

תנועת "אם תרצו" בתגובה להחלטת ביה"ד הבינ"ל בהאג: "החלטה סהרורית זו הגיעה בזכות אותם ארגוני הדה לגיטימציה הפועלים נגד ישראל בזירה הבינ"ל כמו "שוברים שתיקה", "עדאלה" ו-"בצלם". יש להוקיע מכל וכל את הארגונים הפועלים במימון ממשלות זרות נגד מדינת ישראל וחיילי צה"ל ועל הממשלה הבאה החובה למסות את הארגונים שעיקר המימון שלהם ממשלות זרות ובכך לצמצם את האינטרס של הממשלות הזרות לחתור תחת הדמוקרטיה הישראלית. מדובר בהחלטה אנטישמית שהקשר בינה לבין המציאות לא קיים".

ראש המועצה האזורית הר חברון, יוחאי דמרי על החלטת בית הדין הבין לאומי בהאג: "קורא לממשלה להחיל מיידית את החוק הישראלי ביו"ש באופן חד צדדי. הגיע הזמן לומר בקול ברור, אין עם כובש בארצו, אנו חזרנו לנחלת אבותינו אחרי 2000 שנות גלות, המקום הזה מעולם לא היה שייך למדינה אחרת, והכיבוש היחיד נעשה ע"י ירדן ב1948, כיבוש שלא הוכר מעולם וחזר אלינו ב1967 עם חזרתנו לארץ התנ"ך."

דמרי מוסיף: "אני קורא לראש הממשלה וממשלת ישראל, ראשי המפלגות הציוניות כולם החילו את החוק הישראלי על כל יהודה ושומרון באופן חד צדדי ומיידי ותסיימו באחת את ההתפתלויות המדיניות והמשפטיות המיותרות, מה שהיה נכון בירושלים וברמת הגולן נכון כעת בכל יהודה ושומרון. ההחלטה של בית הדין בהאג היא מבישה וכל עניינה היא לפגוע במדינת ישראל כולה".

ראש מועצת בית אל שי אלון אמר כי "אין מילים שיכולות לתאר את הצביעות שבהחלטה. אין קשר בינה לבין צדק ומוסר". לדבריו, "יש הרבה ישראלים חפים מפשע וטובים שמתו בזוועות נוראיות של הטרור האיסלאמי שההחלטה הזאת מבזה את זכרם. הניסיון לעשות דה לגיטימציה לצבא שעושה מעל ומעבר כדי להגן על אזרחי ישראל במינימום נזק לכאלו שאינם מעורבים, הוא מעשה בזוי ומסוכן".

דוד בדין, מנכ"ל 'מרכז בדין – לחקר מדיניות המזרח התיכון' הגיב להחלטת בית הדין בהאג לפתוח בחקירה נגד ישראל בגין פשעי מלחמה ביהודה ושומרון וברצועת עזה ואמר כי "מדינת ישראל העדיפה לא להגיע למצב הזה מול בית הדין בהאג אך מרגע שהוחלט על פתיחת החקירה ישראל צריכה לנצל את ההזדמנות. בואו נחקור באמת מי עושה פשעי מלחמה באזור".

"בואו נבדוק מי הממנים הגדולים של הטרור הרצחני בסכסוך הישראלי – פלסטיני. בית הדין בהאג יצטרך, אם יחקור באמת וללא משוא פנים, להזמין לחקירה את ראשי מדינות אירופה הגדולות כמו גרמניה התורמות לארגונים כמו אונר"א וגופים אנטי ישראליים ויגלה את הצביעות מאחורי ההחלטה שלו".

ארגון 'עד כאן' הפועל כנגד הארגונים האנטי ישראליים בישראל הגיב להחלטת בית הדין בהאג "בית הדין בהאג, מתודלק מארגונים אנטי ישראליים מקומיים המוציאים דיבתם של חיילי צה"ל ושל ישראל בעולם – בצלם, שוברים שתיקה יש דין ונוספים. החלטת בית הדין, היא קריאה אחרונה למדינת ישראל לשים סוף לפעילות העויינת של ארגונים אלו. זו פעילות שפוגעת בביטחון ישראל, נותנת גב לאוייבי ישראל ולטרור להמשיך ולפעול ומסרסת את היכולת של מדינת ישראל להגן על עצמה. הפתרון הוא אחד – לסגור את הארגונים הללו ויפה שעה אחת קודם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים