שיתוף
תגובות
חדשות » החלטת ממשלה: יישום פרויקט "שער הירדן" תעסוקה ותעשייה משותפת לישראל ולירדן
השער לירדן
רה"מ יאיר לפיד: "28 שנים לאחר כינון הסכם השלום עם ירדן, אנו לוקחים את יחסי השכנות הטובים בין שתי המדינות צעד נוסף קדימה"
ראש הממשלה יאיר לפיד בפגישה עם מלך ירדן עבדאללה השני בארמונו בעמאן | צילום: חיים צח - לע"מ

הממשלה אישרה היום (ראשון), את הצעת ראש הממשלה והשר לשיתוף פעולה אזורי, להאיץ את יישומו של פרויקט "שער הירדן" – אזור התעשייה המשותף למדינת ישראל ולממלכת ירדן. במסגרת הפרויקט – אשר עלה כרעיון עוד בשיחות הסכם השלום בשנת 1994 – הוחלט על קידום הקמת והפעלת מסוף פארק "שער הירדן", במטרה להעמיק את שיתוף הפעולה עם ממלכת ירדן.

עבודת המטה להכנת ההחלטה ומודל ההפעלה של המסוף נעשתה בהובלת משרד ראש הממשלה והמשרד לשיתוף פעולה אזורי, ובשיתוף משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משרד החוץ, משרד הכלכלה ורשות שדות התעופה. 

בשנים האחרונות קידם המשרד לשיתוף פעולה אזורי, בשיתוף המועצה האזורית עמק המעיינות, את התכניות לפיתוח הפארק, ופעל להתרת חסמים ועדכון הסוגיות התכנוניות והמשפטיות, לרבות בניית הגשר המחבר בין ישראל לירדן המשמש מעבר בין הפארק בצדו הירדני למקבלו הישראלי, שבנייתו הושלמה זה מכבר. 

ראש הממשלה יאיר לפיד, "28 שנים לאחר כינון הסכם השלום עם ירדן, אנו לוקחים את יחסי השכנות הטובים בין שתי המדינות צעד נוסף קדימה. זוהי פריצת דרך שתתרום רבות לפיתוח וחיזוק האזור. פרטים אחרונים במיזם הזה נסגרו בשבוע שעבר בביקורי ברבת עמון אצל המלך עבדאללה. מדובר ביוזמה שתביא לשתי המדינות תעסוקה, תקדם את יחסינו הכלכליים והמדיניים, תעמיק את השלום והידידות בין שתי המדינות. אני מודה לשרת התחבורה מרב מיכאלי על כך שגייסה את גורמי המקצוע לטובת התהליך. מדובר באזור תעשיה משותף, שיושב על הגבול. הוא יאפשר ליזמים ואנשי עסקים ישראלים וירדנים לתקשר באופן ישיר. הוא ייצור מיזמים משותפים של מסחר, טכנולוגיה ותעשיה מקומית".

השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג', "הגברת המאמצים בפרויקט 'שער הירדן', הייתה מהמשימות המרכזיות של המשרד לשיתוף פעולה אזורי בשנה האחרונה; הצלחנו להוביל התקדמות משמעותית לאחר תקופה רצופת חסמים ומכשולים. זהו חלק מההתקדמות הגדולה שביצענו בחיזוק הקשרים עם ירדן בשנה האחרונה, תחילה במסגרת הסכם ליצוא מים בתמורה לחשמל סולארי, וכעת בהחלטה הזו שמקדמת צעד נוסף את חזון השלום האזרחי, לא רק בין המדינות, אלא בין העמים. השלום בינינו איננו שלם ללא שיתופי פעולה כלכליים ואזרחיים שמאפשרים לאזרחי המדינות ליהנות מפירותיו. קידום הפרויקט יאפשר לחזק את שיתופי הפעולה הכלכליים עם ממלכת ירדן ולהביא לתרומה משמעותית לכלכלות שתי המדינות ולאזור כולו". 

עיקרי ההחלטה:

  • קידום הפעלת מסוף פארק "שער הירדן" למעבר להולכי רגל אשר ישמש למעבר נוח ליזמים המתעניינים במיזם המשותף ובאזור התעשייה בצד הירדני.
  • על פי המתווה המפורט בהחלטה, בכפוף להסכמות תקציביות ולאישור ועדת הכלכלה של הכנסת, רשות שדות התעופה תקים ותפעיל את מסוף פארק שער הירדן.
  • המסוף יכלול מבנה לאירוח אנשי עסקים ואורחים שיגיעו מהצד הירדני למטרות עסקיות.
  • בחינת הקמה מידית של מתחם הכניסה והמבנים הנדרשים לגורמי התפעול בפארק, תוך הקצאת משאבים לפעולות משלימות.
  • יגובש מתווה לפיתוח המיזם בצד הישראלי בטווח הבינוני והארוך אשר ייבחן לאחר יישום השלב הראשון. 

קידום, פיתוח והפעלת הפרויקט יעשו בתיאום ושיתוף עם ממלכת ירדן ובהסכמה הדדית על מטרות הפרויקט והיבטי ההפעלה שלו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים