שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » החלים מנגיף הקורונה ולקה במחלת פרקינסון
מדאיג
ישראלי ללא מחלות רקע שחזר מביקור בארה"ב לאחר שחלה בנגיף הקורונה והחלים, אובחן כלוקה בתסמיני מחלת הפרקינסון: "זה תיאור מקרה ראשון מסוגו בעולם"
רעד בידיים. פרקינסון | צילום: Astrid Gast, שאטרסטוק

בבית החולים שערי צדק אושפז בימים האחרונים ישראלי בן 45 שחזר מביקור בארצות הברית כשהוא סובל מתופעות רעד שונות. בית החולים קבע כי הוא לוקה בפרקינסון.

יצוין, כי בזמן שהותו בארצות הברית לקה הצעיר, שאינו סובל ממחלות רקע כל שהן, למעט אסתמה קלה ויתר לחץ דם מאוזן, בנגיף הקורונה והחלים. הרופאים ערכו בדיקות מעמיקות על מנת לוודא כי אין מדובר בסיבוך כתוצאה מההידבקות הנגיף.

בעוד ההתמודדות עם הנגיף מתבצעת ב'למידה תוך כדי תנועה', כפי שהגדיר זאת ראש הממשלה בתחילת הדרך, עם התפרצות הנגיף בישראל, הרי שמתרבים הדיווחים ממדינות שונות בעולם ולפיהן אנשים רבים שנדבקו בנגיף והחלימו החלו לפתח תופעות לוואי שונות, שעל פניו גובר החשש כי מדובר בהשלכות כתוצאה מהנגיף.

על פי הדיווח ב'ישראל היום', המטופל, בן 45, שהיה בריא למעט אסתמה קלה ויתר לחץ דם מאוזן, נדבק בגל הראשון. הוא חזר מארה"ב, סבל משיעול יבש וכאבי שרירים ובהמשך אובדן חוש הריח – ואובחן כחיובי לקורונה בבדיקת מטוש.

הוא לא נזקק לאשפוז ממושך וטופל רק בוונטולין עקב החמרה באסתמה, אך ללא צורך בחמצן או בהנשמה. לאחר מכן, בתקופת הבידוד, הבחין שכתב היד שלו נהיה קטן יותר ופחות קריא, הוא החל להתלונן שהדיבור שלו הפך למשובש וחש ברעד ביד ימין.

כחודשיים לאחר שנמצא חיובי לקורונה הוא אושפז בבית החולים שערי צדק בגלל התסמינים האלו ואובחן עם סימפטומים של פרקינסון: מבט קפוא, ירידה בתנועות המימיקה בפנים וקול נמוך.

הוא סבל גם מהפרעות תנועה, נוקשות בצוואר ובידיו ותנועות חוזרות איטיות בכל הגפיים. הליכתו הייתה איטית, והוא לא הניע את זרוע ימין בהליכה. לאור הממצאים הללו הוא אובחן עם פרקינסון – בהתאם לקריטריונים הבינלאומיים המקובלים.

ד"ר גלעד יהלום מהמחלקה הנוירולוגית בשערי צדק, שם אושפז הצעיר, התייחס למקרה הנדיר ואמר כי "זה תיאור מקרה ראשון מסוגו בעולם". לדבריו, "יכול להיות שזה אדם שגם ללא קשר לקורונה עלול היה לפתח פרקינסון. אבל העניין הוא שגם לא היו לו תסמינים מקדימים. אין סיפור משפחתי וגם בדיקות גנטיות להרבה מאוד מוטציות שקשורות היו שליליות. אני לא אומר שזה בהכרח קשור לקורונה, אולי זה היה קורה כך או כך, אך היעדר סימנים מקדימים והבדיקות שעשינו מחזקים את ההשערה שיש קשר בין הקורונה לפרקינסון".

ד"ר יהלום הוסיף, כי "היו מקרים של פרקינסון שהחלו אחרי מחלות זיהומיות כמו שפעת וקדחת הנילוס המערבי. זה לא ייחודי לקורונה. עם זאת, חשוב לזכור שמדובר במקרה נדיר, אני לא חושב שקורונה מסכנת מישהו בפרקינסון, למרות המקרה הזה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים