שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » קהל חסידים » החסידים עברו בפני הרבי לראשונה מאז הקורונה
הילולא בצאנז
מרן האדמו"ר מצאנז ערך סעודת הילולא לזכר ראש השושלת בעל ה'דברי חיים' זי"ע, כשבמהלה חולקו 50 תעודות לבחורים שנבחנו על 600 דפי גמרא בע"פ • צילום: משה גולדשטיין
תגיות:
כ"ק מרן האדמו"ר מצאנז ב'פשעטיל' בטיש היארצייט | צילום: משה גולדשטיין

בליל חמישי האחרון נערך התכנסות ההילולא המרכזית ו'טיש יארצייט' לזכר ראש השושלת לבית צאנז הרה"ק מרן בע ה'דברי חיים' מצאנז זי"ע שהשנה מלאו 145 שנה להסתלקותו.

בתחילת הדרשה שנשא הרבי שליט"א מעל שעה פתח בדרוש מתוך ספר בעל ההילולא "דברי חיים" בו הרחיב למשך שעה בפילפולא דאורייתא. בהמשך הדרשה עבר לדברי אגדה בו דרש מחסידיו, גם לאלה הקובעים עתים לתורה, שיעשו מבחנים על מה שלומדים כמו לומדי הכוללים ואמר: "יהודי היושב בשיעור תורה ולא זוכר את מה שלמד חסר לו הסיפוק הרוחני האמיתי. צריך להשקיע בשינון וחזרה שאז יש הנאה צרופה מלימוד התורה".

כן הרחיב האדמו"ר בדברי הודיה על השנה הקשה שעבר על כל בית ישראל בכל העולם והזכיר את זאת שכמה יהודים נעקרו מתוכנו והמשפחות שסבלו, וכמה ביטול תורה ותפילה שנגרם. "וכעת שב"ה כולנו עומדים חיים היום כאן מוטל עלינו להביא קרבן תודה. בזמן שאין בית המקדש מה הוא קרבן תודה? הוספה בתורה", אמר האדמו"ר, ודרש מכולם להצטרף למסגרת המבחנים גם על השיעורים לקובעי העתים לתורה.

בסיום הדרשה נערך מעמד כבוד התורה בו חולק מעל 50 תעודות לבחורי ישיבות צאנז שנבחנו החל מ-600 דף גמרא רש"י ותוס' וקיבלו תואר "החבר". לאחריה עברו קהל האלפים לברכת לחיים שמזה מעל שנה שלא זכו לעבור בנתינת יד לחיים לאדמו"ר.

הטיש נערך בהיכל הגדול היכל רוזנברג בהשתתפות אדמורי"ם רבנים וקהל אלפי חסידי צאנז שהגיעו מכל הארץ כשכל מהלך הטיש מועבר בשידור ישיר בקו הטלפוני 'קול צאנז' לחסידים בחו"ל שהתכנסו בצהרי היום כדי להשתתף מרחוק בטיש יארצייט.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים