שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "החקירה על אסון מירון נועדה להציל חיים"
לפיד בסיעה
רה"מ החליפי: "ההרס וההזנחה שמצאנו במשרדים הם בלתי נתפסים. אנחנו לא מתחילים לעבוד מאפס, אלא מתחת לאפס. הממשלה הקודמת דאגה רק לעצמה ולמקורביה"
תגיות:
יאיר לפיד | צילום: ערוץ כנסת
הצהרת לפיד |
צילום: ערוץ כנסת

ראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד בפתח ישיבת הסיעה: "ישבתי אתמול בישיבת הממשלה ואני רוצה להגיד לכם מה ראיתי: ראיתי אנשים שבאו לעבוד. לא באו לריב, לא באו להעליב, באו לעבוד. תקנון עבודת הממשלה – שבממשלה הקודמת לא אושר במשך שנה שלמה – אושר אחרי 25 דקות. מינויים של 35 שגרירים וקונסולים שהממשלה הקודמת תקעה מאוגוסט שעבר, אושר בשעה הראשונה".

"ראש הממשלה בנט ניהל ביעילות וברוח טובה דיון מורכב על התפרצות הקורונה. היו אי הסכמות, אבל אנשים הקשיבו אחד לשני מתוך כבוד הדדי. בסוף החלטנו מה עושים ושלחנו את הדרג המקצועי לבצע. בהצעת ההחלטה על הקמת ועדת החקירה הממלכתית לאסון הר מירון התנהל דיון סביב השאלה איך נוודא שהציבור החרדי יידע ויבין שזו לא חקירה נגדו, אלא בעדו. שהחקירה נועדה להציל חיים. גם פה, הדיון היה ענייני, חף מאינטרסים. כשהיועץ המשפטי לממשלה דיבר אף אחד לא חשב שהוא האוייב שלו, בסוף התקבלו החלטות והתחיל תהליך עבודה".

"זה מה שהולך להיות עכשיו. אני מתנצל מראש בפני העתונאים, זה הרבה פחות מעניין ממה שקרה בממשלה הקודמת. לא באנו לריב, באנו לעבוד. ויש לנו הרבה עבודה. ההרס וההזנחה שמצאנו במשרדים הם בלתי נתפסים. אנחנו לא מתחילים לעבוד מאפס, אלא מתחת לאפס. במקום לדאוג למדינה, הממשלה הקודמת דאגה רק לעצמה ולמקורביה.

"הכלכלה היא איזור אסון גמור. מדיניות החוץ הופקרה לטובת אינטרסים אישיים. מערכות חיוניות כמו המשטרה והבריאות צריכות החייאה דחופה. אני קורא מפה לציבור לגלות סבלנות. אנחנו נבנה מחדש, וטוב יותר, את מערכות המדינה, אבל זה לא יקרה ביום וגם לא בחודש. זה תהליך".

"התהליך הזה ינוהל בשקיפות, באורך רוח, באופן מאוזן, ובלי שיקולים פוליטיים. בכל מקום שבו נוכל לשתף את האופוזיציה, נזמין אותה להיות שותפה. המבחן הגדול של הבית הזה, הוא השאלה אם נוכל לחזור לדבר בשפה של כבוד הדדי, של טוב משותף, אפילו של אדיבות ונדיבות. תפקידה של האופוזיציה הוא להתנגד. אני מקבל את זה. תפקידה לנסות להפיל את הממשלה, אני מקבל גם את זה. אבל יש לנו גם מטרות משותפות: שמדינת ישראל תצליח, תשגשג, תהיה בטוחה וחזקה".

הוא נשאל איך יוכל לפעול למניעת פירוק הקואליציה, והשיב: "אני חושב שאמון ידידות ונדיבות זה הרגלים. הקמנו את הממשלה בהבנה שאנחנו מסכימים על רוב הדברים, והמבחן שלנו זה לדבר על ה-30% שאנחנו לא מסכימים עליהם. כל כך הרבה שנים קידשנו חשדנות ושנאה. זה תהליך עד שידידות תהיה חלק מה-DNA. אני רואה את הדרך שבה אנחנו עובדים בתוך התהליכים, ונראה לי שזה פה להרבה זמן אבל יהיו מקום לשיפורים".

על הטענות נגד התואר "ראש ממשלה חליפי" אמר לפיד כי הוא לא נוסע בשיירת רכבי אאודי, והבהיר כי הממשלה קמה על בסיס החוק הקיים. "לא להתבלבל: במדינת ישראל יש ראש ממשלה אחד וקוראים לו נפתלי בנט".

ח"כ יולי אדלשטיין, שר הבריאות לשעבר, בתגובה לדברי השר לפיד בסיעת יש עתיד: "יאיר, בכיינות היא לא תכנית פעולה. באת לעבוד? תעבוד. בינתיים השארנו מדינה מחוסנת. "חמישה חיסונים" שלך הפכו ל 5.5 מיליון מחוסנים. הבאנו את הקורונה לדעיכה מדהימה. תגיע להישגים שלנו ומשם רק תמשיך. עד אז תשתדל לא להרוס".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים