שיתוף
תגובות
בריאות » בריאות המגזר » בחדר צדדי: אפליית החרדים בשיבא נחשפת
מחדל בתל השומר
מטופלים חרדים שהגיעו ביום חמישי האחרון לקבלת טיפול במחלקת העיניים בבית החולים 'שיבא' הופרדו בכלל המבקרים ונשלחו להמתין לקבלת שירות בחדר צדדי • ב'שיבא' סירבו להגיב לכתבה
בית החולים שיבא תל השומר | צילום: דוברות שיבא

תיעוד ממחלקת העיניים בבית החולים שיבא בתל השומר שהופץ ברשת, מעורר תחושת זעזוע, עלבון ואי נוחות, מיחס הצוות הרפואי המטפל כלפי מטופלים בעלי חזות חרדית שביקרו במחלקת העיניים ביום חמישי האחרון והופרדו מיתר המטופלים שהמתינו גם הם לתורם.

בתיעוד שהופץ כאמור ברשת, על רקע אולם ההמתנה הגדוש מטופלים המצפים לתורם וממתינים ששמם יוכרז במערכת הכריזה ויוכלו לגשת לאחות, נשמעת המטופלת החרדית מציגה את תמונת המצב העגומה: "כל העם נמצא שם ואותנו החרדיות הפרידו לחדר נפרד, חדר מס' 38, כאן אנחנו ממתינות קרוב לשעה לאחות שתבוא לבדוק אותנו, כאשר בצד השני יש כל הזמן אחות זמינה תוך 5-10 דקות, זה המצב".

כזכור, לפני שבועות אחדים התחוללה סערה כאשר יולדות חרדיות שהגיעו אל שערי בית החולים הופרדו גם הן מיתר המטופלות בנימוק כי מדובר בצעד מניעתי מהידבקות מקורונה.

נראה כי ב'שיבא' היה מי שהחליט לקחת את מסכת ההסתה כלפי האוכלוסייה החרדית צעד אחד נוסף קדימה ולתרגם זאת הלכה למעשה באמצעות סלקציות שמזכירות ימים אפלים בהיסטוריה.

בפנייתנו לבית החולים לצורך קבלת תגובה ביקשנו לדעת האם יש או הייתה הנחייה בבית החולים להפריד מטופלים חרדים משאר המבקרים בשל החשש לתסמונות קורונה מרובות במגזר? בנוסף ביקשנו לברר, האם יולדות חרדיות עדיין מופרדות או מתויגות בהגיען אל שערי בית החולים? אלא שעד למועד פרסום הכתבה לא התקבלה תגובה – לכשתתקבל נפרסמנה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים