שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "החשדות שהוזכרו אין בהן ממש וחסרות יסוד"
ליצמן על בבצ'יק
השר על המעצר של עוזרו: "אין לי מושג במה מדובר. אני מכיר את בבצ'יק העוזר שלי, הוא נאמן וישר. אין לי מה להוסיף מעבר לזה. לא ידעתי על החשדות נגדו ובמה מדובר"
יעקב ליצמן | צילום: אתר הכנסת

השר יעקב ליצמן הגיב הערב (ראשון) למעצרו של מקורבו ועוזרו הצמוד מוטי בבצ'יק בחשד לשוחד ואמר כי "כמי שמכיר מקרוב את עוזרי הנאמן מוטי בבצ׳יק ואת יושרו וחריצותו, אני יודע שכל החשדות שהוזכרו היום במסגרת החקירה, אין בהן ממש וחסרות יסוד. אני מציע לכולם להמתין קצת ולהיווכח שהכל נעשה כדין ועל פי הנוהל התקין. אני סמוך ובטוח שגם רשויות החוק הבודקות את הדברים תגענה בהקדם למסקנות אלו".

במענה לשאלת 'כאן חדשות' בשולי טקס של משרד הבריאות אמר ליצמן כי "אין לי מושג במה מדובר. אני מכיר את בבצ'יק העוזר שלי, הוא נאמן וישר. אין לי מה להוסיף מעבר לזה. לא ידעתי על החשדות נגדו ובמה מדובר".

בבצ'יק, בתפקידו הרשמי הוא יועץ בכיר וראש לשכתו של שר השיכון ליצמן, נחשב לאחד האנשים החזקים בפוליטיקה החרדית ובממשלה בכלל. הוא צמוד לליצמן מאז 2009 ובשנים האחרונות נחשב לקרוב אליו ביותר. מכיוון שליצמן מחזיק בטלפון "כשר" בלבד, בבצ'יק חבר במקומו בפורומים הדיגיטליים השונים של הממשלה כשר לכל דבר, וכך משתתף בשמו בדיונים ואף בהצבעות, עד שבמזכירות הממשלה ובקרב השרים רואים בו את "השר האמיתי".

הוא זוכה לאמון מלא מצד ליצמן, שהפקיד בידיו סמכויות כמעט מלאות לפעול במקומו – הן במשרדי הבריאות והשיכון, בהם הוא כיהן ומכהן, והן בפורומים הממשלתיים השונים. בבצ'יק נחשב לבעל קשר מיוחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ומשפחתו. הם רואים בו כתובת מרכזית לענייני הציבור החרדי, מעין ציר עוקף פוליטיקאים אפקטיבי במיוחד.

ארבעה בני אדם, בהם עוזרו של שר הבריאות לשעבר יעקב ליצמן, מוטי בבצ'יק, נעצרו הבוקר לחקירה באזהרה בחשד לעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים. עצורים נוספים בפרשת השחיתות, שנחקרת בלהב 433, הם איש התקשורת החרדי מנחם גשייד והלוביסט ארז גילהר.

בית המשפט השלום בראשון לציון האריך את מעצרם של בבצ'יק וגילהר ביומיים, ואת מעצרו של גשייד ביממה. בבקשה להארכת מעצרו נכתב כי בבצ'יק פעל על פי החשד לקידום או שניסה לקדם מטרות עסקיות של גופים שונים אגב לקיחת שוחד ופעולה תוך מרמה והפרת אמונים.

בבצ'יק ישוחרר ביום שלישי למעצר בית למשך 10 ימים. גשייד יהיה במעצר בית שאורכו 10 ימים. כמו כן, נעצר גם גלהר, מנכ"ל חברת הלובינג "פוליסי", הוארך עד ליום שלישי, ולאחר מכן הוא יהיה במעצר בית למשך 10 ימים. בנוסף אליהם, נעצר גם אבי דנציגר, מנכ"ל חברת התרופות "רוש פרמצבטיקה".

בבצ'יק הכחיש בחקירתו את המיוחס לו, ואמר לחוקרים שכל הפעולות שלו נעשו כדין. המשטרה ופרקליטו של בבצ'יק, עו"ד עמית חדד, הסכימו על הארכת מעצר עד יום שלישי בשעה 20:00, כשלאחר מכן בבצ'יק ישוחרר למעצר בית. לפני ההחלטה בבית משפט, המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של בבצ'יק בחמישה ימים.

עו"ד עמית חדד, המייצג את בבצ'יק, מסר לאחר הדיון כי "אנחנו הסכמנו להארכת מעצר עד יום שלישי בלילה, עם הבטחה שביום שלישי מוטי בבצ'יק ישוחרר. אנחנו בטוחים שבתום החקירה, שאנחנו מקווים שתהיה חקריה חדה ומאומצת, שתתנקז לימים האלו, יתברר גם למשטרת ישראל שמוטי בבצ'יק לא עשה שום דבר ושהוא איש ציבור מהשורה הראשון, אדם שנותן את עצמו, כל כולו, למען המדינה".

עו"ד מיכל רוזנבוים, המייצגת את בבצ'יק לצד חדד, הוסיפה כי "אנחנו מאמינים במשטרה שתחקור את העניין ותמצה את הדין, מדובר בעובד ציבור שתרם רבות למדינת ישראל, עובד במשך שנים כדי לסייע לכל מי שאפשר. אנחנו מאמינים בחפותו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים