שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » החשודים שנעצרו אמש שוחררו למעצר בית
אסון קרלין
העצורים ששוחררו הם המהנדס אלי פרקל וגבאי בית המדרש קרלין דוד פרויינד. בהחלטתו כתב השופט: "כבר כעת נראה כי חלקם של החשודים הינו שולי, אם בכלל"
תגיות:
המשטרה בזירת האסון בקרלין | צילום: דוברות המשטרה

בית משפט השלום בתל אביב שחרר היום (חמישי) למעצר בית בתנאים מגבילים שני אנשי בטיחות שנעצרו אתמול בחשד לגרימת מוות ברשלנות, בעקבות מעורבותם באירוע קריסת הטורבינות בחסידות קרלין בו קיפחו את חייהם הבחור מאיר גלויברמן והאברך מרדכי רובישנטיין.

העצורים ששוחררו הם המהנדס אלי פרקל וגבאי בית המדרש קרלין דוד פרויינד, אשר נחקרו אמש במשטרה ובסיום החקירה הם נעצרו והובאו היום בפני שופט לדיון הארכת מעצר. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרם בטענה כי הם מהווים סכנה לציבור ועלולים לשבש את החקירה.

נציג המשטרה אמר בדיון כי "זה מבנה מסוכן, אף אחד מאיתנו לא היה מעז להכניס את עצמו לתוכו. כל מה שעמד לנגד עיני החשודים זה לקיים את האירוע ויהי מה. הביטחון מהם והלאה".

השופט אור ממון אמר: "כבר עתה עולים שמות ראשי חשודים נוספים, חלקם ייתכן ומשמעותיים מאלה הנחקרים. כך למשל הגורם שבנה את הטריבונה, הגורם שאירגן וקיים את האירוע. כבר כעת נראה כי חלקם של החשודים הינו שולי, אם בכלל"

זמן קצר לפני מעצרו, העניק פרקל ריאיון ל'חדשות 13', שבו סיפר על השתלשלות האירועים מנקודת מבטו. "ביום שישי המקום היה מסודר, ראיתי את הטריבונות, הייתה לי הערה – אבל מבחינת היציבות הן היו בסדר גמור", טען המהנדס. "אלא שאז, ביום ראשון, אנשי החסידות החליטו להגביה את הטריבונות – ובנו בעצמם. ‏היו חסרים אלמנטים ואיש לא בדק תקינות".

במענה לשאלה מדוע אישר אירוע במבנה שעדיין נמצא בבניה ואין לו טופס 4, השיב: "אנחנו יכולים לבוא ולומר 'אין אישור אכלוס למבנה אז המבנה פסול, אסור לעשות שם שום דבר', אבל העולם לא מתנהל ככה, וגם במבנים שעדיין אין להם טופס 4 עושים אירועים".

"‏כשבאים אליי אני נותן אישור לקיום אירוע לערב אחד, לילה אחד, ואני מנחה את כל סידורי הבטיחות הנדרשים בלי להיכנס לכל הצד של הרישוי, האישורים וכו'… אני אישרתי שהמבנה יכול לשמש לאירוע מבחינת המבנה. כאיש מקצוע, המבנה היה ראוי לאכלס את האירוע – בלי קשר אם היה טופס 4".

כזכור, מפלג ההונאה של מחוז תל אביב זימן אמש בעלי תפקידים במועצה המקומית גבעת זאב, ואת מארגני האירוע של חסידות קרלין לחקירה, בחשד לגרימת מותם של הבחור מאיר גלויברמן והאברך מרדכי רובינשטיין בקריסת הטריבונה בערב שבועות. כך דווח לראשונה ב'ווינט'.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים