שיתוף
תגובות
כללי » מעוז: "הטייס כהנא סובל מאובדן התמצאות"
וֶרְטִיגוֹ
ח"כ אבי מעוז מסביר מדוע שרי הממשלה סובלים מורטיגו ערכי ומוסרי חריף, ומהו הפתרון היחיד שיכול לעזור להם
מתן כהנא | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

יו"ר מפלגת נעם ח"כ אבי מעוז מסביר מדוע לדעתו השר מתן כהנא, שמוביל את השינויים במערך הכשרות ובגיור, "סובל מאובדן התמצאות מרחבית", כלשונו.

"וֶרְטִיגוֹ הוא אובדן התמצאות מרחבית. ורטיגו בטיסה מתאר בעיה שבה המציאות מתהפכת לטייס ב- 180 מעלות, דבר שנובע מפרשנות שגויה לתחושה הפנימית. ורטיגו קורה בדרך כלל בחשיכה או בתנאי אובך וערפל כבדים. גם מפקד טייסת יכול ללקות בוורטיגו".

לדבריו של מעוז, יש קול פנימי, שמבטאים אותו הרבנים הראשיים וכל גדולי ישראל, ביחס לכשרות וביחס לגיור, ועל פיו מדינת ישראל היא לא פולין או מרוקו, שבהם כל רב קהילה מתנהל באופן עצמאי, אלא יש משמעות להיותה של מדינת ישראל מדינה יהודית, לא רק בבחינות הצהרתיות מופשטות, אלא בצורה ממשית, במרכיבים המעשיים של הזהות היהודית של המדינה.

גם בפולין ובמרוקו, לרבנים מקומיים הייתה אחריות ציבורית, והם לא לקחו על עצמם אחריות להעניק כשרות במקומות אחרים, ובוודאי שלא עסקו בגיור של עשרות ומאות אלפים, באופן שמשפיע על עם ישראל כולו. קל וחומר כשמדובר במדינה יהודית, שבה הזהות היהודית היא לא רק עניין של הפרט, אלא בעיקר עניין ציבורי, של המדינה כולה".

"אבל לטייס כהנא יש פרשנות שגויה לקול הפנימי הזה והוא סובל מאובדן התמצאות מרחבית". לדבריו, "אצל הטייס כהנא, כל רב מקומי שקול לרב הראשי, וכל ארגון רבנים כזה או אחר הוא לשיטתו גדולי הציונות הדתית. על פי הפרשנות השגויה של הטייס כהנא לקול הפנימי, הוא ומפלגתו, שהונו שוב ושוב את הציבור הדתי לאומי, הם בעצם מייצגיו".

"על פי הפרשנות השגויה של הטייס כהנא לקול הפנימי, הוא גיבור לאומי, שעסוק בהצלת המדינה, וכל הרבנים שזועקים על ההרס שהוא זורה בשדה הזהות היהודית של המדינה, הם בעצם אינטרסנטים שעסוקים בפוליטיקה קטנה".

"הטייס כהנא, שים לב. אתה נמצא בחשיכה רוחנית ותודעתית, הרבה ערפל מסביבך, ולכן השתבשו לך המושגים הבסיסיים של זהות יהודית של המדינה, של יחס לגדולי הדור ולרבנות הראשית ושל תפקידך בתור שליח ציבור".

"הפיתרון לוורטיגו, כפי שאתה בוודאי יודע", טוען מעוז, "הוא להיצמד למכשירים. הטייס כהנא, תיצמד לגדולי הדור. תיצמד לרבנות הראשית. זה יישר אותך ויחזיר אותך לטיסה ישרה ונורמלית".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים