שיתוף
תגובות
תוכן שיווקי » הטיפים שאתה חייב לפני שאתה מפיק קליפ
צידה לדרך מוזיקלית
וותרו על האגו, התחברו ל'מתחרים', תהיו יצירתיים ואל תשכחו מהטיימינג: 'פרסום בחזית' עם הטיפים שכל זמר מתחיל וותיק חייב לקרוא לפני שהוא מפיק קליפ מוזיקלי
וידיאו הוא הכלי השיווקי הטוב ביותר | צילום: Evdokimov Maxim, שאטרסטוק

הקורונה אמנם כאן כדי להישאר, לפחות לשנה הקרובה, אך התעקשותם של קברניטי הממשלה ומשרד הבריאות שלא לסגור את המדינה ויהי מה, הפיחה רוח חיים בכלכלה הישראלית, כמו גם בתעשיית התרבות והאמנות. כך, אט אט שבה התעשייה המוזיקלית לשגרה, לפחות באופן חלקי.

עם התעוררות השוק המוזיקלי, התעורר גם הצורך בהפקות קליפים וסינגלים חדשים, כאשר אומנים רבים החלו לאחרונה בהפקות חדשות וטריות.

אלא שבד בבד, נראה כי לפעמים דווקא המצוקה הכלכלית פוסט-קורונה מובילה אומנים לקבל החלטות לא בריאות, שאולי נראות בשלבי תכנון ההפקה כחסכוניות, אך בבוא היום הן הולכות ומתבררות כטעויות אסטרטגיות ביותר שעשויות להוביל לכישלון.

על מנת למנוע אותן, חושף לראשונה 'פרסום בחזית' טיפין מרזי המקצוע, 5 טיפים מקצועיים שיצעידו את האומנים על דרך המלך. סוג של 'צידה לדרך' מוזיקלית ארוכה ומצליחה.

רוצה להפיק קליפ מוזיקלי מנצח? הקלק כאן לתיאום פגישה עם מומחי 'פרסום בחזית' >>>

כך תפיקו קליפ עם מקסימום איכות במינימום עלות

תהיו מקוריים – הרצון לרצות את הקהל ולהראות ש"גם לי יש כרטיס ביקור מטורף" מובילים לא פעם את האומנים לרוץ מהר מדי להפיק קליפ, אך על מנת לחסוך בהוצאות, או לפעמים מלחץ הזמן, הם ממהרים להפיק קליפ מהר מדי – ללא כל חשיבה אסטרטגית ותסריט שייתן למילות השיר ולחנו פירוש מיוחד.

במקרים אחרים, גרועים עוד יותר, בוחרים מספר אומנים להתאחד על לוקיישן איחוד ובימוי דומה מאוד ובכך לאבד כל קשר מקרי בין הקליפ לאומנות, בין היצירתיות למקוריות ובין המקצועיות לוויראליות.

קליפ טוב חייב מוח מאחוריו. אסטרטג שיבנה את הקו, תסריטאי שיכתוב את התסריט הגאוני ובמאי שיידע לביים אותו באופן הטוב ביותר. זה אמנם יגדיל משמעותית את עלויות ההפקה, אך גם יזניק את כמות האירועים שתסגור כתוצאה מכך. בסוף בסוף, ההשקעה מכסה את עצמה עשרות מונים.

תכאיבו לכיס – כן, כמו שזה נשמע. למרות שעל מנת להגיע לתוצאה המרבית תיאלצו להוציא דמים מרובים, אל תשתכנעו לכל הצעה של ספונסר ונותן חסות כזה או אחר. זה אולי יכסה לכם את עלויות ההפקה, אך יחטיא את המטרה. קהל היעד שלכם רוצה את האומנות שבכם, לא את הדוגמנות שבכם. אם תשדרו לו שאתם הכתובת להופעה מוזיקלית הוא יסגור אירוע, אך אם תשדרו לו שאתם סלבס שיודעים לדגמן קמפיין פרסומי תאבדו את רוב קהל היעד ותישארו עם נתח קטן של בעלי עסקים – שגם יעדיף 'דוגמן צמרת' ויפרוס את חסותו על הקליפ של הטאלנטים הגדולים מכם.

נקודה חשובה עוד יותר היא הפרסונלית. כשאתם מפיקים קליפים ומשקיעים בו ככל יכולתכם, אתם מצפים יותר מכל שהוא יעלה לכל אתרי החדשות ויהפוך לוויראלי. כלי תקשורת שמכבד את עצמו לא יפרסם קליפ שהוסב לתשדיר פרסומי, משיקול כלכלי מובן מאליו. כך למעשה, תאבדו את הבמה הכי חשובה לכם. בנוסף לכך, לא מעט 'נערי וואטסאפ' יוותרו על שיתוף הקליפ בשל היותו 'פרסומת' – וחבל.

בשביל קליפ מוזיקלי מנצח אתה חייב את מומחי 'פרסום בחזית'! הקליקו לתיאום פגישה >>>

אתם טיפה בים – אחד המאפיינים הפחות טובים של תעשיית המוזיקה הוא הגאווה והאגו, מין תחושה פנימית שיש לחלק ניכר מהתעשייה וגורמת לחשיבה כגון "אני הכי טוב בשוק" ו"קליפ עם שם כמו שלי יגיע למיליון צפיות". אז זהו, שגם אם אתם הטאלנטים הגדולים ביותר, אתם טועים בענק.

"קליפ שמגיע היום ל-20,000 צפיות ביוטיוב היה מגיע לפני שנים בודדות אפילו לחצי מיליון", מסביר חזקי קופשיץ, מנהל תיקי לקוחות ב'פרסום בחזית' על עידן הפוסט-קליפים. "אם פעם היינו רואים קליפ חדש רק אחת לתקופה, היום יוצאים לפעמים עשרות קליפים וסינגלים באותו יום. הקהל שבע והתפתחה לה מין תקופת פוסט-קליפים. קליפ שיגיע לחשיפה אורגנית מרבית הוא בדרך כלל ההוא שבאמת היה פרויקט חייו של האמן ודרש השקעה רבה מאוד", מסביר קופשיץ.

אז נכון, אתה אולי טאלנט, אבל הגיע הזמן שתפנים שהשוק השתנה ובכל הנוגע לקליפים אתה קטן בהרבה ממה שהקריירה שלך מעידה עליך. "באמצעות השקעה נכונה ובבחירת אנשי ההפקה הטובים ביותר, תוכל להבטיח את הצלחתך למרות הכל", מציין קופשיץ.

זו גם הסיבה לכך שאתם חייבים משרד יח"צ חזק שימנף את היקף החשיפה לקליפ, כדוגמת 'פרסום בחזית' שבאפשרותו לדוור את הקליפ המנצח לתפוצת שיא של כחצי מיליון מנויים במרשתת. זכרו: לעולם אל תקחו יח"צן שצריך יח"צ לעצמו…

תהיו חברתיים – הטיפ הזה הוא במידה רבה המשך מקודמו. גם אם אתם 'בעל שם' בתעשייה, עליכם להכיר את מקומכם. אך בד בבד, ביכולתכם להעלות את היקף החשיפה לקליפ בכמה דרגות אם תחברו לדואט עם קולגות טובים יותר או פחות מכם. שימו את האגו בצד והרחיבו את קהלי היעד שייחשפו לקליפ. על הדרך, תוכלו להתחלק בהוצאות ההפקה עם עוד מישהו.

אחת השיטות שהוכחו כהצלחה בחיבורים בין אומנים היא התקשרות עם מפיק או משרד יח"צ הפועל באורח קבע מול אומנים רבים בעלי שם, כדוגמת 'פרסום בחזית'. לחברה כזו תהיה הדרך לתווך בין אומנים באופן המהיר והמקצועי ביותר.

טיימינג – ההשקעה האמיתית והקשה ביותר שתידרשו אליה בשלבי ההפקה היא זמן. ההשקעה הזו מתפצלת לשני חלקים. תחילה, בשלבי תכנון ההפקה וההפקה עצמה. משרד ומפיק מקצועי ככל שיהיו, לעולם לא יוכל למקסם את התוצאה אם לא תהיו בשטח מסביב לשעון – משלב התכנון ועד לסיום ההפקה.

לכן, מומלץ לצאת לדרך דווקא בתקופות יובש שמזדמנות לאומנים מעת לעת, כגון ימי בין המצרים הקרובים בהם אין אירועים והופעות.

החלק השני בהשקעת הטיימינג הוא דווקא בסיום ההפקה – והוא הקשה ביותר. תיאלצו לשמור את השקעת חייכם קרוב אליכם, לא להראות או 'להדליף' לאף אחד, אפילו לא לבן המשפחה הקרוב ביותר לליבכם ולחכות בסבלנות לטיימינג הפרסומי הנכון. המתנה שעשויה במקרים מסוימים להימשך אף חודשים.

משרד יח"צ מקצועי, כדוגמת 'פרסום בחזית', ידע לבחור עבורכם את הטיימינג המתאים ביותר – אך גם הוא לא יוכל לתכנן קמפיין מקצועי אם תלחצו על הקדמת שחרור הקליפ מלחצים אישיים.

רוצה לשמוע עוד על הפקת קליפ מוזיקלי מנצח? רוצה לכבוש את הרשת עם הקליפ הויראלי הבא? מעוניין להזניק את הקריירה עשרות צעדים קדימה? אתה חייב את מומחי חטיבות הוידיאו והיח"צ במשרד 'פרסום בחזית'!

קליק אחד ואתם בדרך להצלחה >>>

'פרסום בחזית' הינו משרד פרסום חרדי המשתייך לקבוצת התקשורת החרדית 'בחזית' והוא מפעיל מסביב לשעון סטודיו לעיצוב גרפיקה, צלמים ועורכי וידיאו, בוני אתרים, אסטרטגים, אנשי קופי ועוד. בנוסף, משמש 'פרסום בחזית' זכיין השיווק של 'בחזית מדיה' – מערכת התוכן העיתונאית שבבעלות הקבוצה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים