שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » היו"ר נזף במשטרה: "אתם מאכזבים"
אכיפת בידודים גרועה
במהלך דיוני וועדת החוקה והכרזת סמכויות להתמודדות עם הקורונה נזף היו"ר במשטרה על פעילותה, בנוסף אישרה הוועדה להציג "תעודת קורונה" במקום התו הירוק החדש
שוטר בעת מילוי דו"ח | צילום: דוברות המשטרה

ועדת החוקה אישרה היום (א) את הצעת הכרזת סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה) (בידוד בפיקוח טכנולוגי של אדם שנכנס לישראל) (תיקון מס' 2), התשפ"ב 2021 ואת תקנות התו הירוק לעובדים במוסדות בריאות, רווחה ונוספים הפועלים תחת תו ירוק.

יו"ר הוועדה (העבודה) הפסיק את הדיון עם תחילתו בשל כך שהממשלה טרם הניחה תיקון לתקנות התו הירוק שיסדיר את פעולתן של המסעדות בשטח פתוח שגודלן מעל 100 מ' ואמר: "הבהרתי שאם לא יונח גם תיקון להפעלת המסעדות בשטחים הפתוחים לא אאשר את יתר תקנות הקורונה". עוד אמר כי לא יאפשר אישור נוסף של תקנות התו הירוק לעובדים לאחר בפקיעתן ב-19.10 עד שלא תוסדר סוגית הבדיקות למנועי חיסון.

עו"ד אסתי ורהפטיג ממשרד הבריאות השיבה כי התקנות הנוגעות למגבלת התפוסה במסעדות יאושרו עד חצות בממשלה. בנוגע למנועי חיסון אמרה כי ניתן יהיה לאפשר PCR שבועי, מאחר ומדובר במקום שמגיעים אליו כל יום וכי מדובר בקבוצה קטנה יחסית של אנשים.

עו"ד יאיר מתוק, מהייעוץ המשפטי למשרד לבט"פ: "ההכרזה שהחלה לפני כשבוע היא המאני טיים, אחרי החגים, יש פתרון להסכמון המשודרג ומתחיל מבצע הסברה כך שאנחנו מצפים לראות את המשמעות שלו עכשיו. הבקשה היא להאריך את המתווה הקיים על כלל חבי הבידוד (למעט החבים 24 שעות בידוד). בתקופה הקרובה אמור להיחתם חוזה לגבי השימוש בווידאו ואנחנו מקווים להביא את אישורו לוועדה ב-11.11". בהתייחסו לאופן הפעלת היישומון אמר: "רצינו לתת פרק זמן סביר בין סמס לסמס שזה שעתיים. מצד שני רצינו שלא להתבזות ואם אדם לא מגיב לזה, המשמעות היא שהוא מסרב".

רב פקד שי מליחי, קצין אג"ם של מנהלת אכיפה ארצית קורונה במשטרה: "כל מפוקח טכנולוגי מקבל את המסרון הראשון שבמסגרתו הוא מביע את הסכמתו להשתתף. ביום הראשון נשלחו 51,109 סמסים לחבי בידוד מעל גיל 18 ומאותו יום רואים שליחה ראשונית ומסרון אכיפה, בו אדם לוחץ ומשתף את מיקומו. כל אחד כזה שמשתף מקבל "תקין" או "לא תקין"- שלא שיתוף פעולה. יש לנו נפילה מאוד גדולה ביום הראשון מבחינת ההסכמה, חלק מזה כי המערכת מאפשרת זמן חיות של שעה וכלקח מכך היום למסרון הראשוני להסכמה יש זמן חיות של 6 שעות שבמהלכן חב הבידוד מקבל תזכורת ואנחנו מקווים לראות עליה בימים הקרובים להבעת ההסכמה". עוד אמר כי "בימים הראשונים היה חשש מצד אזרחים לשתף מיקומם ולהביע הסכמתם והיום קמפיין ההסברה עוזר. יש לשפר את ההסכמה הראשונית, אך במספרים הגדולים הללו של מבודדים כל דבר מסייע".

אילנה גנס, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות: "בחודשים האחרונים עומדים על 37% שמבצעים PCR בין היום החמישי לעשירי כך שהנכונות לא גבוהה. מיקדנו את מנהלת האכיפה על אי ביצוע PCR למי שיצא חיובי אנטיגן שזו אוכלוסייה מאוד מדבקת, אך היקפי המבודדים של מעל 100,000 מאוד גבוהים וחלק מאלו שלא ביצעו בדיקת קיצור בידוד גם לא הקפידו על בידוד מלא".

היו"ר הגיב לנתוני המשטרה וסיכם את הדיון: "יש כ-10% הסכמה לאורך כל הימים. מה קורה אם אדם פספס את המסרון, מה ההיגיון, המנגנון עובד כרגע ממש בשוליים, היה לכם את כל הזמן לשפר את המערכת ולהריץ אותה ואני מתקשה להבין למה לא שלחתם מסרונים פעמים נוספות. הצגת הנתונים לא מכבדת את הוועדה. אתם מבקשים מאיתנו כרטיס פתוח וזה לא יקרה. אני מתקשה במצב זה לאשר ל-28 ימים. משטרת ישראל הציגה את הכלי ככלי מרכזי לאכיפת חובת הבידוד. הכלי כרגע מאכזב. אני לא מקל את הראש בהפעלת אמצעי פיקוח כזה על אזרחי ישראל והצעתי היא לאשר את ההכרזה לשבועיים במקום ארבעה. בעוד שבועיים תציגו נתונים יותר מסודרים ומסע פרסום. אם הנתונים יישארו למרות זאת על 10% נצטרך לחשוב מה עושים.

בתקנות התו הירוק לעובדים ובהארכת ההכרזה על ההסכמון תמכו: היו"ר (העבודה) וח"כ ענבר בזק (יש עתיד) ולא היו מתנגדים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים