שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "היו כאלו שנלחמו בשבת, כולם נפלו"
אבוטבול
יו״ר השדולה למען השבת: "אדם יכול לאבד את כל עולמו בניסיון לרצות פוליטיקאים אל מול שבת המלכה". במסר לרמי לוי: "העולם היהודי מעריך ומודה לך על ההקרבה"
תגיות:
משה אבוטבול | צילום: אתר הכנסת

ח״כ משה אבוטבול (ש״ס) יו״ר השדולה למען שמירת השבת בנאום חוצב להבות במליאת הכנסת:
"אנו בימים אלו עסוקים בחקיקה חשובה אשר מהותה התמודדות עם נגיף הקורונה עם המוטציה הבריטית והדרום אפריקאית, סגרים, בידודים, וחיסונים, בכל אות בא-ב יש ערך הקשור לקורונה.. יש חיסון ראשון, יש חיסון שני, ויש חיסון יומי.. אבל בל נשכח שישנו חיסון מרכזי – חיסון יהודי שאני ורבים וטובים מאמינים שיכול מאוד להשפיע לטובה על הבריאות האמיתית של עם ישראל, של העם היהודי היושב בציון, ובגולה הדוויה. זהו הדבר שנקרא אותו גם בפרשת השבוע בשבת זו 'בשלח', על ערך שמירת השבת. ״שבת היא מלזעוק ורפואה קרובה לבוא״!! אם אנו נזעק בקול אחיד, ונתבע את כבודה של שבת המלכה, ונתאמץ לשמור על השבת ברשויות המקומיות, במשרדי הממשלה, בתחבורה הציבורית, בעסקים במסחר ובכלכלה ונשכיל לשמור על כבודה של שבת קודש מובטח לנו שניפטר בעז״ה מהנגיף ונהיה בריאים כולנו בעז״ה".

הח״כ הדגיש: "כמה זועק וכואב אותו חוק שחוקק בעיר חריש המזמין חילולי שבת, והרומס ברגל גסה את קדושת השבת. כולם נזעקים על כך, וזה ממש חילול השם.. וכואב שבדבר היקר ביותר לעם היהודי משחקים בזה ככלי פוליטי".

"כמה גדולי ישראל ובראשם מרן זקן מועצת חכמי התורה הגאון הגדול הרב שמעון בעדני שליט״א ביקשו שלא לחוקק את זה ומועצת העיר חריש לא נשמעה ובכך ביזו את שבת קודש.. ואני שואל: למה? מדובר עיר חדשה, זו ההחלטה הנוכנה לקבל שם?? חייבים להתעורר כדי ח"ו שהשבת לא תתבע את עלבונה".

"שוחחתי שם רבות עם ראש המועצה מר יצחק קשת פניתי אליו בתפקידי כיו״ר השדולה למען שמירת השבת בכנסת, בכדי שיוותר ושידחה, אך לצערי הרב נתקלתי באוזניים אטומות וחבל. אדם יכול לאבד את כל עולמו בניסיון לרצות פוליטיקאים אל מול שבת המלכה".

"היו כאלו שנלחמו בשבת קודש מאז קום המדינה, כולם נפלו ונעלמו מבימת ההיסטוריה. כשהייתי נער היו הפגנות רבות בפתח תקווה מול קולנוע 'היכל' שראש העיר דאז דוב תבורי רצה לפתוח שם בשבתות ולבסוף הפסיד.. מישהו זוכר את האיש? האם הותיר חותם? היהדות תמשיך להיאבק על כבודה של השבת היקרה לנו יותר מכל, ואני קורא למועצת חריש: "בטלו וחיזרו בכם מחקיקת החוק המבזה את שבת המלכה ובעיקר אתכם".

הח״כ הוסיף: "ולהבדיל כאן המקום להודות לאיש העסקים היקר מר רמי לוי המוכר לכולנו מרשת החנויות שלו ומחב' התקשורת שלו ולטובה, וכעת ב"ה האיש היקר הזה זכה ברכישת חברת התעופה ישראייר והודיע מעל כל במה, שהוא בעז"ה כבעל הבית של החברה יפסיק בה את הטיסות בשבת, ובלי ספק שזה יביא עוד תוספת ענקית של טסים נוספים ששומרים שבת. יישר כוחך רמי היקר, העולם היהודי מעריך ומודה לך על ההקרבה והכבוד למען השבת, ובטוחני שהקב"ה ישיב לך בשפע של ברכה פרנסה והצלחה ברוחניות ובגשמיות".

הח״כ סיפר: "כבוד יו״ר הכנסת (ח״כ יריב לוין) לא נשכח לעולם את נאומו של ראש הממשלה הנערץ המנוח מר מנחם בגין ז"ל (שהיה גם הסנדק שלך..) כאשר החליט לסגור את חברת אל על בשבתות והזכיר בנאומו שאפילו בעיר סלוניקי ביוון היה הנמל סגור בשבת לכבוד היהודים שעבדו שם, הכל כדי לכבד אותם. "בסלוניקי סגרו את הנמל" זעק ראש הממשלה, ואכן אל על הפסיקה לטוס בשבת וב"ה מאז החלה לצבור רווחים וזאת כאשר עמדה קודם לפני סגירה".

לסיום אמר הח״כ: "אסיים בדברי הזוהר הקדוש שאמר: "כד בר נש זכי ואשלים שלימו דיקרא דשבתא, קודשא בריך הוא קרי עלי ואמר: "ויאמר לי עבדי אתה ישראל אשר בך אתפאר". ובתרגום: כשאדם זוכה והשלים בשלמות את כבוד השבת, הקב"ה קורא עליו ואומר בשבחו: ישראל אשר בך אתפאר, אני מתפאר בך כמלך המתפאר בעבדו הנאמן. בואו יחד ונשמור את שבת המלכה, ובכך כפי שכל גדולי ישראל מברכים את שומריה בעז"ה ניפטר כולנו מנגיף הקורונה ומשאר המגפות אמן".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים