שיתוף
תגובות
כלכלה » נדל"ן » היזם מ'חזון איש': "נפיק 930 מיליון דולר"
פרסום ראשון
גארי ברנט מקווה לגייס מאות מיליוני שקל נוספים בת"א; ברנט מקים את מגדל המגורים הגבוה בעולם – ומאמין כי עד 2023 יפיק 930 מיליון דולר של תזרים מזומנים נטו
אקסטל

יזם הנדל"ן האמריקאי גארי ברנט, בן משפחת מרן החזון איש, מקווה לגייס מאות מיליוני שקל נוספים בת"א, לאחר ביצוע רה-ארגון מימוני בקבוצת אקסטל לימיטד בבעלותו.

ברנט "סמוך ובטוח", כהגדרתו, כי למרות ההאטה בשוק היוקרה במנהטן – תפיק אקסטל עד 2023 – תזרים מזומנים נטו של 930 מיליון דולר ארה"ב ממכירת מלאי הדירות, מהם 660 מיליון דולר ב-2022.  

עו"ד שמעונוב יסייע גם הפעם

את ברנט מייצג בישראל עו"ד ישראל שמעונוב – מי שפעל בשנים 2015-2020 לגיוס מיליארדי שקל בת"א (אג"ח) – על ידי פירמות נדל"ן אמריקאיות מהדרג השני והשלישי.  

עו"ד שמעונוב, כך נודע, נתקל בשבוע האחרון בהתנגדות גלויה של יו"ר רשות ניירות ערך, ענת גואטה, לגיוסים נוספים על ידי פירמות אמריקאיות.  

החשש הוא, מהמשך גיוסי חוב על ידי פירמות נדל"ן זרות, המתקשות לשרוד את משבר הקורונה האדיר בארה"ב ומאידך, נהנות מרשת הגנה בשל כפיפותן לחוק ולדין האמריקאיים.  

פרשת יואל גולדמן  

כזכור, אול-יר הולדינגס, בשליטת יזם הנדל"ן החרדי יואל גולדמן, הודיעה בנובמבר האחרון על עצירת פירעונות האג"ח ואי פרסום דו"ח הרבעון השלישי.  

אול-יר הענקית, נקלעה לקשיי תזרים חמורים ולמשברי כאוס בפרויקטים שונים – תוך נשיאה בחוב ישראלי בהיקף שיא של 2.4 מיליארד שקל.

באחרונה, הצביעו 90% ממחזיקי אג"ח אול-יר, בעד ביצוע הליכים משפטיים נגד החברה ובעד העמדת החוב כולו לפירעון מיידי.

מגדל המגורים הגבוה בארה"ב

אקסטל לימיטד, בבעלות גארי ברנט, מתמודדת אף היא עם האטה חריפה בשוק היוקרה במנהטן.

שוק חלומי לשעבר שהתדרדר החל מ-2018, לרמת חולשה כאוטית ב-2021, בעקבות משבר COVID-19.

בפרויקט הדגל של הקבוצה – הסנטרל פארק טאואר – השקיעה ברנט עד כה כ-1.4 מיליארד דולר ארה"ב, אך פדיון המכירות אינו מגיע ל-500 מיליון דולרים.  

בשל אי עמידה בקובננט השיווק – ומדובר במגדל המגורים הגבוה והיקר בעולם – נאלצה אקסטל לימיטד לבצע רה-ארגון מימוני.

בין השאר, הומרה הלוואת ייסוד בכירה במגדל CPT – בהלוואת מזנין חדשה.

"מטרת החברה, ביצוע מעבר מהחזקה של נכסים למכירה, בדמות הדירות הלא מכורות, לחברה המחזיקה בנכסים מניבים לאורך זמן", נימק בארנט את מצב החברה כיום, בסקירה שמסר למשקיעים.  

"הבעיה היא מכירות, מכירות, מכירות"

האם מדובר בכיבוס מילים ומצבים, או אכן בתוכנית אפקטיבית?

"הבעיה היא מכירות, מכירות, מכירות, לא השימוש בכסף הוא הנושא", אומר מחזיק ישראלי באג"ח אקסטל. להפוך את אקסטל לבעלים של נכסים מניבים, זה נשמע פנטסטי, אבל מאיפה הכסף?".

אך גארי בארנט, יזם חזק ובעל כושר ניהול גבוה במיוחד, מאמין כי המכירות קרובות. "על אף הקושי לחזות במדויק, את מכירות יחידות הקונדו, החברה סמוכה ובטוחה כי עד שנת 2023, היא תפיק כ-960 מיליון דולר של תזרים מזומנים נטו לחברה עצמה. זאת, ממכירת מלאי היחידות הנותר ומפירעון של הלוואות קיימות בפרויקטים", כך ברנט.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים