שיתוף
תגובות
משפחה » הילד לא מתייחס? כך תגרמו לו להתעניין
פסיכולוגיה התנהגותית
מה עומד מאחורי ילד שלא מתייחס לבקשות שלכם? האם צריך לצעוק יותר בקול או דווקא עדיף ללחוש בסוד? • המומחים הבינו את הכאב כשהילד מתעלם וענו לכן על השאלות
תגיות: , ,
ילד רגיש, אילוסטריה | צילום: Alexandros Michailidis

כל הורה מכיר את הסיטואציה בה הוא מבקש מאחד מילדיו בקשה מסויימת אך למרות זאת הילד לא זכר בסוף היום לבצע את המטלה שביקשתם, גם אם הזכרתם לו מספר פעמים, עדיין הוא שכח או אולי לא רצה לזכור.

התחושה הזו גורמת להרבה הורים להרגיש שמשהו בתקשורת עם ילדיהם הורע ואולי אף היחסים נמצאים במשבר, ההורים ישברו את הראש כיצד הם יכולים לתקן והיכן הם טעו ביחסים עם הילדים. מה שההורים שוכחים שהראש של הילדים עובד קצת אחרת ושונה מהראש של המבוגרים, לפעמים מה שנראה פשוט ומובן למבוגר, אצל הנוער זה לא מובן ואולי אף קשה ליישם.

כך שאי ההקשבה ואי ביצוע המטלה שביקשתם כזה יפה – לאו בהכרח נובע ממשבר ביחסים שלכם עם ילדיכם, לפעמים בסך הכל אתם צריכים לזכור שמדובר בילדים. המומחים שהבינו את המשבר של ההורים, הכינו לכם מספר טיפים שיעזרו לכם לגרום לילד להקשיב ולבצע את המטלות.

1. לצעוק או לדבר בטון גבוה לאו בהכרח יעשה את העבודה. הפתרון לדבר לילד כשהוא עסוק זה בלחישות, כך שהילד יסתקרן לדעת מה אתם רוצים לומר לו. בכללי – לחישות גורמות לריגוש של סקרנות כך שתמיד דיבור בלחישות גורמות לצד השני להקשיב יותר ולהיות יותר מרוכזים.

2. יצירתיות זה המשחק לגרום לו להקשיב לכם ולהיות מרוכז במה שאתם אומרים. במקום שתבקשו ממנו 10 פעמים לשים את הבגדים בכביסה, תשאלו אותו האם הוא יודע מדוע הוא צריך לשים את הבגדים בכביסה, בשאלה הזאת אתם גורמים לו גם להסתקרן וגם לפתח איתו שיחה בנושא, כך שיבין שהכוונה היא טובתו בלבד.

3. כאשר אתם רוצים להעיר את תשומת ליבו של הילד כדי שיכין שיעורי בית והוא באותו רגע עסוק בלבנות פאזל, תזכרו שהראש שלו מרוכז בביצוע משימה כלשהי והוא לא באמת יבחין או ישמע את הדרישה שלכם. הדרך הנכונה היא להניח את ידכם על כתפו כך שיבחין שאתם פה ולדבר אליו בשפה פשוטה ובגובה העיניים.

4. תסבירו לילד מה ההתנהגות שלו גורמת לכם להרגיש. אכזבה או כל הרגשה אחרת מצויים גם אצל ילדים, הם מבינים ברגשות כי גם להם כואב לפעמים, למשל אם חבר הרביץ או העליב וכו'. לכן יהיה לו יותר קל להבין אם תסבירו לו שכאשר הוא לא מקשיב לכם זה גורם לכם לאכזבה, הוא יבין הרבה יותר ויהיה בעניין לשפר.

5. הורים רבים מבטיחים לילדים שלהם דברים בתנאי לסידור החדר למשל. גם בזה יש דרך איך להבטיח. הדרך הנכונה היא לומר ולהבטיח זה "אם תסדר את החדר תקבל סוכריה", ולא "קודם תסדר ורק אחר כך תקבל". הילד מרגיש שהוא בסוג של מבחן ולכן הוא יותר ירגיש בטוח באופציה הראשונה – זה גורם לו להרגיש שהוא עושה משהו חיובי ולא משהו בסוג של כפיה כמו באופציה השניה.

6. אין ילד רע, יש ילד שרע לו. ילד שלא מקשיב או לא מתייחס לא אומר שהוא מורד או עושה בדווקא. תהיו קשובים כי לפעמים יש לו משהו להגיד על משהו שמציק לו, תנו לו את המקום לספר ולפרוק.

7. הילד לא מתייחס לבקשות? הוא לא מבצע את המטלות? זה לא אומר שאתם צריכים להזכיר לו כל 5 דקות. המומחים סבורים כי עדיף למעט במספר הפעמים שמבקשים, כך זה יתפס אצלו כמשהו רציני. אם תבקשו כל מספר דקות את אותו הדבר, זה יגרום לו להתעלם יותר ולפתח אמפטיה כלפיכם.

8. אם יש לכם מספר דברים לומר לילדים, עדיף לכתוב להם על פתק או לקצר במילים. הורים רבים יבקשו מספר דברים במקביל – למשל לפני שיוצאים מהבית, הראש של הילד לא תמיד יכול להכיל ולזכור כמויות של מידע, לכן עדיף לקצר במילים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים