שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » היריב ש'הכתיר' נתניהו והקאמבק של אולמרט
בחירות?
מדוע החליט נתניהו 'להכתיר' את היריב הבא כאן ועכשיו? מי מבקש להכשיר את אהוד אולמרט ולסלול את דרכו בחזרה לחיים הפוליטיים? • האכזבה משמאל והחשיבה מחוץ לקופסה
יאיר לפיד | צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

זו הייתה הפעם הראשונה בה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אשר נזהר לאורך כל מערכות הבחירות שלא לתקוף באופן ישיר את יאיר לפיד, הוריד את הכפפות ויצא נגדו באופן חזיתי.

את ההתרגשות שאפפה את לפיד בזמן נאומו המפתיע של נתניהו כשזה שב והזכיר את שמו תוך שהוא מונה בזה אחר זה את הסיבות מדוע ליאיר לפיד אין הכישורים המדרשים לכהן כראש ממשלה, לא ניתן היה להסתיר. ההתרגשות ניכרה היטב על תווי פניו של לפיד וניכרה לעין לא פחות מאגלי הזיעה שניגרו ממצחו של ראש הממשלה, אותם דאג לפיד להזכיר בנימה של זלזול בתחילת דבריו.

נתניהו כידוע, נוהג לבחור את יריביו הפוליטיים בקפידה. הפעם, בניגוד למערכות בחירות קודמות, בהם נזהר שלא לתקוף את יאיר לפיד באופן חזיתי ובכך להפכו לפונקציה ולהכניסו אחר כבוד למגרש של הגדולים, החליט בנימין נתניהו בצעד אסטרטגי 'להכתיר' כאן ועכשיו את היריב הפוליטי מולו ייאלץ להתמודד בבחירות הקרובות, ככל שאלו יוקדמו ותתקיימנה.

בתשובה לשאלת כתבת 'כאן 11' השיב ראש הממשלה, כי מי שמעוניין בבחירות זה יאיר לפיד שהסקרים מסבירים לו פנים, "אך נעשה הכל כדי לא לתת לו את מה שהוא כה מבקש", הדגיש נתניהו, תוך שהוא מנסה על הדרך להזים את האשמות המופנות כלפיו במערכת הפוליטית כאילו הוא הגורם חסר האחריות שדורש את טובתו האישית ומבקש בעת הקשה הזו להוביל את מדינת ישראל לבחירות רביעיות.

נתניהו VS לפיד

היה זה אתמול (רביעי) בזמן דיוני המליאה בטרם ההצבעה על 'חוק האוזר' לדחיית מועד ההצבעה על תקציב המדינה ו"חוק נתניהו" של 'יש עתיד' שביקשה לאסור על אדם שמעליו מרחפת עננת כתב אישום לכהן כראש הממשלה.

יצוין כי שמו של ראש הממשלה כלל לא הופיע ברשימת הדוברים, אלא הוא ביקש להשמיע את דבריו במפתיע. בדבריו, שכאמור הופנו ישירות לעבר יו"ר האופוזיציה חה"כ יאיר לפיד, הציג אותו ראש הממשלה כאדם שטחי, יומרני וללא ניסיון וכישורים נדרשים לכהן בתפקיד המורכב ביותר בעולם.

"היה מן הראוי שנשב יחד, אתן לך כיסא שתשב ותתבונן מהצד כיצד מנהלים ממשלה", אמר ראש הממשלה, שהמשיך בדבריו תוך שהוא מציג את מפלגת 'יש עתיד' כמפלגה אנטי דמוקרטית.

"יאיר לפיד, אלף מסכות לא יצליחו לכסות את הדיקטטורה שלך. אתה ועודה לא תנצחו אותנו בקלפי, אז ביד אחת אתה מעודד הפגנות שמאל וביד השנייה מביא חוק איראני לכנסת, כדי לפסול אותי ולהיבחר לראשות הממשלה", אמר נתניהו.

"אצלך הכל פייק. אתה מתחזה כל הזמן. בלי תעודת בגרות, בלי תואר ראשון, ניסית לקחת תואר פייק. אתה מתחזה להיות דמוקרט, אבל אתה דיקטטור עם מינוי קבע בראש יש עתיד עד קץ כל הדורות. דוקטור לפיד הוא מיסטר דיקטטורה. האחרונה שהעזה לומר לך את האמת, עדי קול, סולקה מהמפלגה. אצלנו בליכוד יש דמוקרטיה אמיתית – אנשים אומרים את דעתם ואחר כך הולכים להצביע", הוסיף ראש הממשלה כשהוא פונה ללפיד מעל דוכן המליאה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: Gil Cohen Magen, שאטרסטוק | צילום: Gil Cohen Magen, שאטרסטוק

אולמרט והקאמבק?

במקרה או שלא, אתמול דווח כי היועמ"ש לשעבר יהודה ויינשטיין ומבקר המדינה לשעבר השופט בדימוס יוסף שפירא, פועלים בימים אלו על מנת לשכנע את הנשיא ריבלין למחוק את הרישום הפלילי של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט.

מטרת המהלך? הסרת הרישום הפלילי שיביא להסרת הקלון המוטל על נבחרי ציבור למשך שבע שנים מסיום ריצוי העונש.

הנימוק? לפי הדיווח ב'הארץ', תרומתו רבת השנים של אולמרט למדינה, מצדיקה את המהלך החריג.

כזכור, בשנת 2018 הגיש אולמרט לנשיא המדינה בקשה למחוק את הרישום הפלילי על העבירות בהן הורשע. אלא שהנשיא הודיע כי הוא אינו מתכוון להיענות לבקשה. בתגובה החליט אולמרט למשוך את הבקשה, אך לפני כמה חודשים חידש אותה.

גורמים בסביבת אולמרט אמרו, כי אין בהגשת הבקשה כל רמז על כוונתו לחזור לחיים הפוליטיים. היא נועדה אך ורק להסיר את המכשולים העומדים בפני מי שרישום פלילי מופיע על שמו ובהם, השתתפות בדירקטוריונים, הוצאת ויזות ופתיחת חשבונות בנק ועוד.

עם זאת, גורמים המזוהים עם הצד השמאלי של המערכת הפוליטית הביעו תקווה כי הנשיא ריבלין, בניגוד לפעם הקודמת, יחליט הפעם כן להיענות לבקשה מתוך ההבנה "כי אין כרגע בשמאל אף אישיות בעלת שיעור קומה שזוכה לפופולריות ברמה כזו שתצליח לגבור על נתניהו בהליך בחירות דמוקרטי". 

אז למה דווקא אולמרט, אדם שריצה עונש מאסר בכלא? ההסתברות היא כדלהלן: 3 סבבי בחירות במהלכם גויסו והתאחדו כל גייסות השמאל ללא יוצא מהכלל להזיז את ביבי מהבית בבלפור העלו חרס. כל הדרכים נוסו, כל התותחים כבר גויסו. בתכל'ס? התחמושת אזלה או פג תוקפה.

גנץ ולפיד לא הצליחו להוכיח את עצמם במשך 3 סבבי בחירות. לפיד? מזה קרוב לעשור שהוא נחוש להחליף את נתניהו. בדיבורים הוא חזק. אם ח"כ מיקי זוהר או שלמה קרעי היו מתמודדים מולו על ראשות הממשלה, סביר להניח שהוא לפיד היה לוקח את הבחירות בהליכה, אלא שמדובר בנתניהו והעובדות הן כמו בקורונה – העקומה מזה כשלושה שבועות במקומה עומדת ואינה מצליחה להתיישר עוד, מעבר לסטטוס אליו הצליחה מערכת הבריאות להוביל אותה.

מסתבר, כי הצורך בחשיבה מחוץ לקופסה הביאה את מי שהביאה לפעול במישור המשפטי להכשרת נאשם בפלילים שריצה עונש מאסר בפועל בבית הסוהר אל מול מי שמעל ראשו מרחפים 3 כתבי אישום.

הלוגיקה? מצוינת. המשוואה גם היא, ראש ממשלה בדימוס, ביטחוניסט, בעל תעוזה ואומץ שכל כך חסרים באזורנו. מנהיג שעל שמו רשומים שורה של מבצעים בגבולות האויב ובהם הפצצת הכור בסוריה, חיסול רבי מחבלים מעבר לים ועוד. סביר להניח שיידע גם כיצד לטפל באיום האיראני שאינו זר לו.

בהנחה שגייסות השמאל יצליחו להנדס את החשיבה של האזרחים ויכשירו את היוזמה, או אז יישיר אולמרט מבט אל המצלמה ויפנה ישירות אל בנימין נתניהו כשהוא משמיע לו את ההצהרה אותה הפנה לעברו בקולו יו"ר האופוזיציה הלעומתי דאז בנימין נתניהו: "ראש ממשלה ששקוע עד צוואר בחקירות, אין מנדט מוסרי להוביל את העם שכן קיים יסוד סביר להניח שבמארג השיקולים ייכנס גם העניין האישי".

אולמרט, כך יטענו הטוענים, יצהיר מעל כל במה "נקראתי אל הדגל. כבר שילמתי את חובי לחברה והנני כאן לתרום את מכישוריי עתירי הניסיון – בנימין נתניהו יתכבד לטפל בענייניו המשפטיים ולנהוג בדיוק כפי שנהגתי אני יאמץ את המוסר הפוליטי שהוא בעצמו קבע – גם לעצמו, והיה אם תוסר העננה מעל לראשו ויזוכה במשפט, הרי שהמערכת הפוליטית תהיה מוכנה תקבל אותו בחזרה בזרועות פתוחות".

"עדיף ראש ממשלה שכבר ישב בכלא וריצה את עונשו על פני ראש ממשלה שיישב בכלא והעננה עדיין רובצת מעל ראשו, על כל המשתמע".

אלא שמדבר אחד מעדיפים גייסות השמאל להדחיק ולהעלים עין – מעמדותיו של אולמרט כלפי מערכת המשפט.

ה"דחף הבלתי נשלט של השמאל" כפי שהתבטא מנחם בגין, להזיז את נתניהו מהבית ברחוב בלפור, מסיתה מנגד עיניהם את העובדה שכעת לאחר שכבר שילם את חובו לחברה, אותו אהוד אולמרט שהיה הראשון למנות שר משפטים במינוי מקצועי, ויש שיאמרו לעומתי, בדמותו של פרופ' דניאל פרידמן, אשר רבים סבורים כי היא זו שהפנתה לראשונה את אלומת האור הפלילית של הפרקליטות במרתפי רחוב צאלח א דין על שמו של אהוד אולמרט (להזכירכם: אמר הפרשן אמנון אברמוביץ כי מערכת המשפט נקמנית), אותם אלו, שוכחים כי העובדה שכבר שילם את חובו לחברה, מנקה אותו מכל מחויבות כלפי הפרקליטות ומערכת המשפט ומעניקה לו הזדמנות בלתי חוזרת להשלמת הרפורמות במערכת המשפט ואכיפת החוק אשר לעברם חתר בזמן כהונתו כראש ממשלה ויאפשרו לו לציין סגירת מעגל.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים