שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "הכדור בידי חמאס – מוכנים לכל התרחישים"
הקבינט התכנס
שרי הקבינט הסמיכו את נתניהו וגנץ לאשר תוכניות לחימה. גורמים בכירים בישראל: "אין רצון להגיע להסלמה, אבל נערכים למקרה שימשיכו בירי. אנחנו מוכנים לכל התרחישים"
טילים בשמי ישראל, ארכיון | צילום: Opachevsky Irina, שאטרסטוק

הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס לפני זמן קצר כדי לדון במתיחות בדרום לאחר שיגור עשרות הרקטות בימים האחרונים ע"י ארגון הטרור חמאס. זאת לאחר ששר הביטחון, גני גנץ, דרש אתמול לכנס את השרים לדון בנושא.

שרי הקבינט הסמיכו את ראש הממשלה נתניהו ואת ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון גנץ לאשר תוכניות לחימה בעזה, אם יוחלט לתקוף באופן נרחב. המסר הקבינט הוא שאם ישראל תחליט לפעול, המכה לחמאס ולארגוני הטרור הנוספים תהיה "משמעותית".

כמו כן במהלך הקבינט הצבא הציג תוכנית לחימה במספר מדרגות שמכוונת לפגוע בחמאס, כמי שנושא באחריות לירי מהרצועה. מנתוני הסקירות של גורמי הביטחון עולה כי חמאס הוא לא זה שמשגר את הרקטות, אלא הג'יהאד האיסלאמי.

בכירים בישראל שצוטטו בוויינט אמרו אחרי הישיבה כי "הכדור בידיים של ארגון הטרור חמאס. אין רצון מצד ישראל להגיע להסלמה, אבל נערכים למקרה שימשיכו בירי". עוד אמרו אותם בכירים כי "יש מאמצים דיפלומטיים מאחורי הקלעים ולחצים על חמאס לרסן את הירי. הכול רגיש מאוד וגבולי וקשה לדעת כיצד ינהגו בסופו של דבר. אנחנו מוכנים לכל התרחישים".

דובר חמאס, עבד א-לטיף קנוע, התייחס לאולטימטום הישראלי ואמר כי "לא קיבלו כל מסר של איום מאף גורם. איומי הכיבוש לא מפחידים את העם הפלסטיני. מסרי האיום נועדו להפעיל לחץ על עמנו וההתנגדות לא תישאר כבולת ידיים מול כל הסלמה".

כזכור ישראל העבירה היום (שני) מסר לארגון הטרור חמאס לפיו אם ירי הרקטות יימשך גם הערב ישראל תגיב עוד הלילה בתקיפה רחבה וחריפה ברצועת עזה – כך דווח ב'וואלה' גורמים שעודכנו בתכני המגעים ציינו כי המסר הועבר הבוקר באמצעות שליח האו"ם תור ונסלנד לבכירים בחמאס וכן להנהגה הפלסטינית ברמאללה.

כפי שדיווחנו מוקדם יותר, בתום התייעצות ביטחונית, לפנות בוקר הודיע מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, על סגירה מוחלטת של מרחב הדיג ברצועת עזה, החל מהשעה 6 בבוקר ועד להודעה חדשה. מטעם המתפ"ש נמסר כי "זאת בעקבות המשך הירי הרקטי מרצועת עזה לעבר שטח ישראל במהלך הלילה. חמאס נושא באחריות לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה כלפי ישראל, והוא יישא בהשלכות לאלימות המופעלת כנגד אזרחי ישראל".

דובר ארגון הטרור חמאס, עבד אל-לטיף א-קאנוע, הגיב היום על החלטת ישראל לסגור את מרחב הדיג: "המדיניות התוקפנית כלפי הפלסטינים לא תשבור את רוח העמידה האיתנה שלהם או תגביל את נחישותו".

בכירים ישראלים אמרו לשליח האו"ם כי סגירת מרחב הדיג בעזה היה הניסיון האחרון מבחינת ישראל להגיב באמצעים לא צבאיים לירי הרקטות, אך התגובה הבאה כבר תהיה צבאית וההשלכות יהיו חמורות, כך לפי גורמים שעודכנו בתכני השיחה. המסר שישראל ביקשה להעביר הן לחמאס היה כי מבחינת ישראל הבנות הרגיעה בעזה עדיין תקפות, אך אם הירי יימשך ישראל לא תשמור יותר על איפוק.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים