שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » הכור הגרעיני בבושהר הושבת ב"מצב חירום"
דיווחים באיראן
בכיר במשרד האנרגיה האיראני: השבתת החירום החלה אתמול וצפויה להימשך שלושה-ארבעה ימים. זאת הפעם הראשונה שבה מדווח על השבתת הכור
תגיות:
תחנת הכוח הגרעינית בבושהר | צילום: Paolo Contri / IAEA

הטלוויזיה האיראנית דיווחה הערב (ראשון) על "השבתת חירום" זמנית בתחנת הכוח הגרעינית היחידה של איראן, בבושהר. גורם בחברת האנרגיה הממשלתית אמר לטלוויזיה הרשמית כי הכור בבושהר "הושבת אתמול לצורך עבודות תחזוקה, למשך שלושה או ארבעה ימים". הגורם ציין כי ייתכנו הפסקות חשמל.

לפי הדיווח בטלוויזיה האירנית, הפסקת הפעילות היזומה נגרמה בשל תקלה שעליה התריעו כבר לפני כמה חודשים. לא ברור מה עומד ברקע ההשבתה, אך היא קשורה בקושי לספק חשמל בהיקף הדרוש. הכור בבושהר הוא כור גרעיני אזרחי שאינו קשור לתוכנית הגרעין הצבאית ופועל בסיוע רוסי מאז העשור הקודם.

הגורם, רולאמלי רחשנימהר, לא פירט מעבר לכך. במרץ האחרון הזהיר גורם בכיר בסוכנות לאנרגיה אטומית של איראן כי הכור עשוי להפסיק לעבוד משום שטהראן לא יכולה לרכוש חלקים וציוד מרוסיה בשל הסנקציות שהטילה ארצות הברית על המגזר הבנקאי שלה ב-2018.

עיתונאי איראני המקורב למשטר טען כי לא הייתה תקיפה כלשהי בבושהר, ומה שקרה הוא יציאת המתקן משימוש בגלל תיקון כמה "תקלות טכניות", שנמשכו מאז יום חמישי או שישי. יש לציין כי זו הפעם הראשונה, מאז הקמת תחנת הכוח הגרעינית בסיוע רוסיה ב-2011, שטהרן נוקטת בהשבתת חירום בבושהר.

לפני כחודשיים, איראן דיווחה על תקלה ברשת החשמל של מתקן העשרת האורניום בנתנז. אלא שבהמשך, ראש סוכנות הגרעין האיראני הודיע כי התקלה הייתה למעשה "פעולת טרור" והוסיף בעניין כי "איראן מגנה את המהלך הנתעב, מדגישה את הצורך של הקהילה הבינלאומית והסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית להתמודד עם הטרור הגרעיני הזה, וכן שומרת לעצמה את הזכות לנקוט פעולה נגד העבריינים, הסוכנים והמנהלים".

אתמול ניצח בבחירות לנשיאות איראן ראש הרשות השופטת, איברהים ראיסי, הנמנה עם הקיצונים במחנה השמרני במדינה. ראיסי, בן 60, מקורב למנהיג העליון של איראן חמנאי, זוכה לתמיכת משמרות המהפכה. עקבות קריאת האופוזיציה באיראן לאזרחים להחרים את הבחירות לנשיאות, שיעור ההצבעה עמד על כ-49% בלבד.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים