שיתוף
תגובות
כלכלה » כלכלה בעולם » הכלכלה הבריטית בשפל של למעלה מ-65 שנה
אפקט קורונה
בריטניה מדווחת נתונים כלכליים שלילים ומודיעה כי נפלה למיתון טכני בעקבות הסגר הארוך במדינה • הדולר צונח לשפל של שנתיים וחצי ושער היורו נמוך מ-4 ₪
בניין הבנק המרכזי של אנגליה בלונדון | צילום: Alex Yeung, שאטרסטוק

בעוד בישראל המערכת הפוליטית סוערת ברקע מאבקי התקציב וחוק ההסדרים, כאשר כל צד בממשלה מאשים את השני באחריות לקריסת המשק, נראה כי בהשוואה לבריטניה מצבנו מעולה.

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה של ממשלת בריטניה פרסמה השבוע את נתוניה בכל הנוגע לכלכלה הבריטית, מהם עולה כי משבר הקורונה עוקף בהיקף נזקיו הכלכליים את משבר הסאבפריים ב-2008. הכלכלה הבריטית רשמה ברבעון השני את ההתכווצות החדה ביותר בהיסטוריה שלה, על רקע הסגר והצעדים שננקטו לבלימת התפשטות הקורונה.

בריטניה נפלה למיתון, שכן מיתון טכני מוגדר כשני רבעונים רצופים של התכווצות. זו הפעם הראשונה שבריטניה במיתון מאז המשבר הפיננסי ב-2009.

לפי נתוני לשכת הסטטיסטיקה המרכזית, כלכלת בריטניה התכווצה בשלושת החודשים בין אפריל ויוני ב-20.4% לעומת שלושת החודשים הראשונים של השנה; צפי האנליסטים היה לירידה של 20.5%. זהו שיעור הירידה הגדול ביותר מאז החל התיעוד ב-1955.

מאז תחילת השנה התכווצה הכלכלה הבריטית בשיעור של 22.1%. לשם השוואה, בספרד נרשמה ירידה של 22.47% בששת החודשים הראשונים של השנה ובארה"ב התכווצה הכלכלה בתקופה הזו ב-10.6%. ההבדל בין הביצועים של בריטניה לאלו של ארה"ב קשורים בין השאר לכך שהסגר בממלכה נמשך תקופה ארוכה יותר.

יצוין כי המשבר פגע לא רק בבריטניה, אלא בכל המדדים, כאשר במהלך החודשים האחרונים חצה שער היורו את מחסום ה-4 שקל והגיע לשיא שלילי של 3.695 ₪ ליורו. הדולר האמריקאי נמצא גם הוא בשפל שלא נראה מזה כשנתיים וחצי ושערו היציג עומד היום על 3.405 ₪ לדולר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים