שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » הכנסת אישרה את תיעוד פעולת המכת"זיות
הישג למקלב
הצעת החוק אותה יוזם ח"כ מקלב מבקשת לחייב לתעד את עבודת המשטרה במכת"זיות, לאחר פגיעה בעוברי אורח רבים | ח"כ מקלב: "המכת"זיות הם כלי משחית שלא ניתנת לשליטה"
ח"כ מקלב בדיון במליאת הכנסת | צילום: נועם מושקוביץ דוברות הכנסת

הישג לאופוזיציה: מליאת הכנסת אישרה ברוב קולות את הצעת החוק של ח"כ אורי מקלב המחייבת את משטרת ישראל לתעד את פעילות המכוניות להתזת מים (מכתזיות), זאת לאחר מקרים רבים בהם עוברי אורח תמימים נפגעו כתוצאה מהפעלת המכתזיות שלא על פי הנהלים.הישג לאופוזיציה: מליאת הכנסת אישרה ברוב קולות את הצעת החוק של ח"כ אורי מקלב המחייבת את משטרת ישראל לתעד את פעילות המכוניות להתזת מים (מכתזיות), זאת לאחר מקרים רבים בהם עוברי אורח תמימים נפגעו כתוצאה מהפעלת המכתזיות שלא על פי הנהלים.

הצעת החוק אותה יזם ח"כ אורי מקלב ואליו הצטרפו חברי הכנסת מדגל התורה ח"כ משה גפני, ח"כ יעקב אשר וח"כ יצחק פינדרוס מבקשת לקבוע כי בכל פעולת מכתזית משטרתית יתועד פעילותה בכדי לבחון את התנהלות השוטרים. יצויין כי למרות שנהלי המשטרה מסדירים את הפעלת המכת"זית, באופן מידתי כדי לא לפגוע בחפים מפשע, מתלונות רבות שהגיעו אל לשכת ח"כ אורי מקלב עולה שבמקרים רבים השוטרים לא פועלים בהתאם לנהלים ופוגעים פגיעה קשה ובלתי מידתית במפגינים ובעוברי אורח בלתי מעורבים שעברו לתומם ברחוב, ובמקרים רבים אף בקשישים וילדים – בניגוד לנוהל המשטרתי.

יצוין כי להצעתו של ח"כ אורי מקלב וקבוצת חברי כנסת, הוצמדו הצעות דומות של ח"כ גבי לסקי וכן של חברי הכנסת אוסאמה סעדי ואחמד טיבי. 54 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים וההצעה תועבר לוועדת הכנסת.

בנוסף, במקרים רבים המשטרה משתמשת בנוזל עם ריח רע, 'בואש', שמותז בניגוד להנחיות גם לעבר בתים וחצרות, כאשר הריח נותר באוויר במשך ימים רבים ופוגע באלפי תושבים חפים מפשע. הצעת חוק זו מבקשת לקבוע בחוק שבכל הפעלת מכת"זית, תופעל באופן אוטומטי מצלמת וידאו שתתעד את פעולת ההתזה. זאת בכדי שאדם שטוען שהוא ניזוק מהפעלת המכת"זית, יוכל לדרוש מהמשטרה את צילום הוידאו, כך שבמקרה בו המשטרה לא פעלה כדין, יהיה ניתן להגיש תלונה למח"ש וכן תביעת נזיקין לבית המשפט. מדובר בהצעת חוק חשובה מאין כמותה לאור התנהלות המשטרה ואליה הצטרפו חברי כנסת רבים וכאמור אושרה הבוקר להמשיך הליכי החקיקה בכנסת.

ח"כ אורי מקלב הציג במליאת הכנסת טרם ההצבעה שורת פניות שהגיעו ללשכתו מנפגעים עוברי אורח ואמר: "המכת"זיות הוא כלי משחית ופוגעת באנשים, הוא כלי לא מידתי ולא ניתן לשליטה, אי אפשר להפעיל מכתזית באזור מגורים ולא יהיה עוברי אורח שיפגעו. עוברי אורח תמימים לא צריכים להיפגע מכך. כל שימוש במכתזית יחייב את המשטרה להפעיל תיעוד מלא של הפעולה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים