שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הכנסת תדון תצביע על חוק הקנסות ביום ראשון
הסגר יוארך?
בעקבות פנייתו של יו"ר הכנסת לכל הסיעות, הוסרו ההתנגדויות לכינוס המליאה ביום ראשון על מנת להצביע בקריאה שנייה ושלישית על חוק הקנסות
שר המשפטים יריב לוין | צילום: אתר הכנסת

יו"ר הכנסת יריב לוין הודיע היום (שישי) כי "נסללה הדרך להארכת הסגר". לדבריו, בעקבות פנייתו לסיעות השונות בכנסת הוסרו ההתנגדויות לכינוס המליאה ביום ראשון כדי להצביע בקריאה שנייה ושלישית על חוק הקנסות. על פי הודעתו, המליאה תתכנס ביום ראשון בשעה 14:00. לפיכך, הממשלה צפויה להתכנס ביום ראשון ולדון בבקשת משרד הבריאות להאריך את הסגר.

יו"ר סיעת הרשימה המשותפת, ח"כ אחמד טיבי, הודיע ללוין כי הוא מסיר את התנגדותו שמנעה כינוס של המליאה כבר אתמול. ח"כ טיבי הסביר: "יו"ר הכנסת פנה אלינו וביקש לקיים את ישיבת המליאה ביום ראשון בבוקר במקום ביום שני וגם אמר שהוא עשוי להפעיל שיקול דעת לכנס מליאה ביום ראשון. השבנו בחיוב משום שבינתיים השגנו את מה שהיה לנו חשוב – העלינו לסדר היום את נושא אכיפת היתר הבררנית של המשטרה דווקא במגזר הערבי כפי שמלמדים הנתונים ועוררנו את הבעיה. ביקשנו למזג את יום המליאה וההצעות לסדר של יום שני ביום ראשון. בכל מקרה אנחנו נצביע נגד".

בכחול לבן הציבו את הגדלת הקנסות כתנאי לתמיכה בהארכת הסגר, וביקשו לכנס כבר אתמול את המליאה כדי לאשר את החוק. בליכוד הציעו כפשרה להאריך את הסגר ביממה אחת עד יום שני, ולאשר את חוק הקנסות בנוסח המקורי ביום שני, ורק אז הממשלה תתכנס שוב להארכת סגר בכמה ימים נוספים. ההצעה אושרה פה אחד בוועדת החוקה לקריאה שנייה ושלישית. אולם, כאמור, היום נמצא פתרון לאישור החוק והארכת הסגר כבר ביום ראשון.

גם אחרי שחוק הקנסות יאושר, בכחול לבן לא מבטיחים שיתמכו בסגר מהודק, וסביר שידרשו הקלות. גורם בכחול לבן אמר שצוטט ב'מעריב' אמר כי "קודם כל נראה שהם מבינים את ההתעקשות שלנו ובאמת מעבירים את הקריאה השנייה ושלישית כי אחרת אין מה לדבר על סגר בצורתו הנוכחית. אם זה יקרה, תתכנס ישיבת הממשלה ונדון באם ואיך להמשיך את הסגר".

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין אמר מוקדם יותר כי "נתוני החיסונים מצוינים, כמו שאפשר לראות. אבל עלול להתרחש כאן ביום ראשון בחצות משהו מסוכן: בגלל משחקים פוליטיים הסגר יסתיים, ההגבלות יוסרו כליל וההפקרות תחגוג. כך תהפוך מדינת ישראל למדגרת קורונה בלתי נשלטת. נותר לי רק לבקש מכם, חברים – תהיו אתם אחראים ותמשיכו לקבל על עצמכם את ההגבלות גם אם לא חייבים. תשמרו על עצמכם, על המשפחה, על החברים. פוליטיקאים מופקרים לא מחייבים אתכם גם לנהוג בהפקרות. בריאות לפני הכל".

שר הביטחון בני גנץ אמר אתמול על רקע אי העלאת חוק הקנסות בכנסת: "צריך להפסיק לשחק משחקים אם לא תהיה אכיפה שוויונית ואפקטיבית בבני ברק בדיוק כמו בהרצליה או בראשון אז לא יהיה סגר בכלל. בזמן שהליכוד עוסק בתחמונים פוליטיים אנחנו מסתכלים בצורה פשוטה על שוויון ושמירת חיי אדם, כל אדם".

לפי הצעת החוק הקנס המרבי שניתן יהיה לקבוע בתקנות לגבי הפרת הגבלות מסוימות יועלה כך שבמקום 5,000 ₪ יעמוד על 10,000 ₪; בדברי ההסבר נכתב כי העלאת הקנס המרבי תאפשר לקבוע מדרג של קנסות בהתאם לגודל העסק, מספר המשתתפים באירוע, מספר התלמידים במוסד החינוך ועוד. כן מוצע בהצעת החוק להרחיב את האפשרות להוציא צווי סגירה ובין היתר להוציא צווי סגירה למוסדות חינוך. בנוסף, מוצע לאפשר להטיל כפל קנס על מי שהפר את הבידוד פעם נוספת תוך יומיים ממועד הודעת תשלום קנס

בין היתר מוצע להעלות הקנסות על הפעלת מקום הפתוח לציבור או בית עסק, בדרך של פתיחתו לציבור, בניגוד לאיסור על הפעלתו כאמור שנקבע בתקנות, ועל הפרת ההגבלות לעניין מסיבה, כנס, טקס, לרבות טקס דתי, פסטיבל, טיול מאורגן, אירוע ספורט, מופע בידור או מופע אומנות.

כמו כן מוצע להחמיר את הקנסות על הפעלה של מוסד המקיים פעילות חינוך, בדרך של פתיחתו ללומדים, לחניכים או למטופלים בניגוד לאיסור על הפעלתו כאמור שנקבע בתקנות. יצוין כי הכוונה היא לקבוע בתקנות סכומי קנסות שונים בהתאם להיקף ההפרה ולעוצמת הסכנה הנשקפת ממנה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים