שיתוף
תגובות
טבע » הכרובית על יתרונותיה הבריאותיים הרבים
פצצה של בריאות
הכרובית היא משופעת במינרלים רבים, ויטמינים, נוגדי חמצון, בסיבים תזונתיים, מסייעת לעיכול, למוח ואפילו נלחמת בתאים סרטניים
כרובית | צילום: Luiza Kamalova, שאטרסטוק

בואו נדבר על כרובית, טעימה, כמבושלת וטרייה וכעת נתמקד בהיותה בריאה. הכרובית, היא ירק ממשפחת המצליבים, משופעת במינרלים רבים, ויטמינים, נוגדי חמצון ופיטוכימיקלים נוספים, וזה לא ממש משנה איך תאכלו אותה – טרייה, מאודה, אפויה בתנור, מוקפצת, מוחמצת ומבושלת, ובפסח – אפילו כבצק ללא גלוטן של פיצה, היא תמיד תוסיף את התוספים הבריאותיים להם גופכם זקוק.

הכרובית עשירה בסיבים, בחומצה פולית, בוויטמין B6, ויטמין C, ויטמין K ואשלגן ובנוגדי חמצון המגנים מפני רדיקלים חופשיים. ומנגד היא גם אינה עתירת שומן וקלוריות, כך שכוס של כרובית קצוצה לא מבושלת מכילה רק 27 קלוריות ויש בה 3 גרם סיבים ושני גרם חלבון.

בנוסף, הכרובית מכילה סיבים תזונתיים המסייעים לתהליך עיכול בריא ולפינוי מהיר וקל יותר של הפסולת שהגוף שלנו אוגר. כמו כן, במחקרי ענק נמצא מתאם גבוה בין צריכה מוגברת של סיבים תזונתיים לבין סיכוי נמוך לתמותה ממגוון מחלות כרוניות כמו מחלות לב וכלי דם, סוכרת ואף סרטן.

עוד נמצא כי הכרובית היא מקור טוב לכולין, שהוא חלק מקבוצת ויטמיני B, התורם להתפתחות המוח. נמצא שכולין חיזק את התפקוד המוחי של חיות מעבדה. בנוסף, מתן כולין תרם לתפקוד קוגנטיבי, שיפר זיכרון ולמידה ונמצא כי הוא אף עשוי למנוע פגיעה בתפקוד המוח בגיל מבוגר ומגן על המוח מפני רעלים בגיל הילדות והבגרות.

יתר על כן, הכרובית מכילה מרכיב בשם סולפורפן. מדובר בתרכובת גופרתית שנלחמת בתאי גזע סרטניים (Cancer Stem Cells), שהם האחראים העיקריים להתפשטות הגידול והם אלה שמאפשרים לסרטן לחזור גם לאחר טיפול כימותרפי והפוגה. הם אומנם מהווים רק כ-5 אחוזים מהגידול, אך עדיין יש להם את הפוטנציאל להתחדש ולהתפשט במקום אחר בגוף.

בניסוי שערך המכון הלאומי לסרטן בארה"ב בעכברים ובחולדות, מצא שתרכובות נוספות בכרובית מונעות את התפתחות תאי הסרטן בשלפוחית השתן, בשד, במעי הגס, בכבד, בריאות ובבטן.

נסיים ונציין, כי הכרובית מכילה שפע רכיבים נוגדי דלקת המתפקדים ברמה הגנטית במניעת דלקת בעת התהוותה. בנוסף, היא עשירה בתרכובות גופרית, המשפרות את פעילות האינסולין, תורמות לאיזון סוכרת ומונעות טרשת עורקים בזכות פעילות המפחיתה תהליכי דלקת.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים