שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » זאב אלקין נוטש את הליכוד ומצטרף לגדעון סער
דרמה פוליטית
הליכוד: "אלקין דילג מקדימה לליכוד ומהליכוד לגדעון רק בגלל שלא הצליח להיכנס לעשירייה הראשונה בליכוד ולא קיבל את הג׳וב שרצה, מפלגת גדעון היא מחנה פליטים"
ח"כ זאב אלקין מודיע על הצטרפותו למפלגתו של סער ופרישה מהליכוד | צילום: מתוך נאום הפרישה

השר זאב אלקין הודיע הערב במפתיע על הצטרפותו למפלגה החדשה בראשות גדעון סער, זאת לאחר שנים ארוכות של נאמנות לראש הממשלה בנימין נתניהו, כאשר לאורך תקופה ארוכה אף נחשב היה לאיש סודו ומקורבו.

ההודעה על פרישת אלקין מהליכוד תפסה בהפתעה את חבריו לסיעה, כאשר מאז שעות הבוקר הסתובבו ספקולציות על כך שבשעות הערב עומד סער להפתיע עם רכש ליכודי חדש שיודיע על חבירה למפלגתו החדשה, אלא שעד לרגע האחרון הצליחו הנאמנים לשמור בסוד את אלמנט ההפתעה.

בשל העובדה שגדעון סער שוהה בבידוד, נשא אלקין את ההצהרה לתקשורת ללא נוכחות סער.

"הצטרפתי לסער מתוך אחריות. שנים רבות אני צועד לצד נתניהו, כיו"ר קואליציה וכשר, ליוויתי אותו בצמתים המורכבים ביותר. אני מעריך אותו מאוד כמדינאי ומכיר בתרומתו לישראל, במעמדה העולמי, לכלכלתה, ולביטחונה", אמר אלקין.

"לצערי בשנתיים האחרונות ובמיוחד בתקופה האחרונה, אני מרגיש שהשינויים האישיים והגחמות של סביבתו הקרובה, תופסים מקום מרכזי יותר ויותר בקבלת ההחלטות, שמשמעותן היא קריטית לישראל ואזרחיה. כמי שצופה מקרוב, אני רואה איך האישי משתלב עם הלאומי ואף גובר עליו יותר ויותר".

בהמשך פנה אלקין אל ראש הממשלה ותקף אותו קשות, "אדוני ראש הממשלה, אני יודע שאתה צופה כעת ואתה יודע את האמת הפשוטה, לקחת שוב משיקולים אישיים את כל המדינה בפעם רביעית לבחירות מיותרות תוך שנתיים".

"בחירות הזויות בעיצומו של משבר כלכלי ובריאותי מהקשים שיעדה ישראל. אתה זוכר איך התפרצתי לחדרך ביום שהלכנו לבחירות שלישיות, הפצרתי בך לעצור את זה. כל מה שהיית צריך לעשות זה להכריז על ויתור על חסינות אישית, שגם ככה לא היה לה רוב בכנסת. יכולנו אז להקים את הממשלה עם כחול לבן מתוך שאיפה לחסינות ולחוק צרפתי בכנסת הבאה. הובלת לבחירות בהן כמעט השמאל עלה לשלטון באמצעות המשותפת, שם נסדק האמון שהפך לשבר בשבועות האחרונים".

"ראיתי מקרוב איך העדפת את השיקול האישי בלחצי סביבתך הקרובה וגררת לבחירות. האחריות היא לא רק עלייך אלא גם על כחול לבן לחרפה ולנזק בבחירות שהתחילו היום, אך בחרת משיקולים אישיים להוביל לבחירות בניסיון להטיל על האחרים את האחריות לכישלון. אנחנו הולכים לבחירות בגלל רצונך להשפיע על בחירת תפקיד פרקליט המדינה והיועץ המשפטי בתקווה להשפיע על החוק הצרפתי.

"אני לא יכול להיות שקט שתפעל למען המדינה ולא למען האינטרס של המדינה. אני לא יכול להמשיך לשמש כשר בממשלך ולשאת באחריות הקולקטיבית ולמעשייך ולכן בכאב עצום, הגשתי את התפטרותי מהממשלה ומהליכוד. אני אוהב את התנועה ופעיליה, אנשים חמים וכנים עם שותפת ערכית, אני מחזיר לתנועת הליכוד את המנדט ששייך לה ולא לי ואתפטר מהכנסת. אתה אדוני ראש הממשלה, הרסת את הליכוד והבאת פולחן אישיות, חנופה, חצר ביזנטית ופחד להביע ביקורת. לא מעט מהשרים וחברי הכנסת שתכף יתקפו אותי באולפנים, אומרים בשקט את מה שאני אמרתי. ריסקת את הדמוקרטיה תנועתית".

אלקין המשיך למתוח ביקורת על נתניהו כשאמר: "אתה מצפצף על תוצאות הפריימריז גם ככה, חברי תנועה בכירים שנבחרו גבוה ברשימה נשארו מחוץ לממשלה בגלל שהעדפת לקדם אחרים. כשאתה צריך אין לך בעיה להבטיח מבלי להתכוון לקיים. אתה בונה רק על התקווה היחידה שבנט ישכח את כל הפעמים שרימית אותו ובתסמונת האישה המוכה ישוב לזרועותייך אחרי הבחירות ויציל אותך ממשפט. אינני יכול לצאת לבחירות ולקרוא לאזרחי המדינה להאמין במישהו שאיני מאמין בו. לכן קיבלתי החלטה לצאת לדרך חדשה, לתקווה חדשה. להיות שותף של אמת וחברים חדשים בראשותו של גדעון סער שתחזיר אותנו לערכי ז'בוטינסקי ובגין. שתהיה לה אידיאולוגיה ברורה, שתהיה מה שהליכוד היה בימי בגין ושמיר. קורא לחברי הליכוד להצטרף אלינו וביחד לבנות תנועה רחבה שתנהיג את ישראל ותציל את המחנה הלאומי מהשתעבדות לאינטרסים אישיים ופולחן אישיות".

בליכוד הגיבו להודעת הפרישה של אלקין: "שר המים אלקין דילג מקדימה לליכוד ומהליכוד לגדעון רק בגלל שלא הצליח להיכנס לעשירייה הראשונה בליכוד ולא קיבל את הג׳וב שרצה. המפלגה של גדעון היא מחנה פליטים ועריקים שנכשלו בבחירות הדמוקרטיות בתוך הליכוד ושלא יכולים להיבחר בהן. למרות מכתב רצוף שקרים גם אלקין יודע שלגדעון אין ממשלה בלי לפיד והשמאל".

יו"ר מפלגת 'תקווה לישראל', גדעון סער, הגיב להצטרפותו של אלקין ואמר: "אני שמח וגאה על החלטתו ובחירתו של חברי, השר זאב אלקין להצטרף ל'תקווה חדשה' בראשותי. אני מכיר היטב את זאב שנים רבות כאחד מנבחרי הציבור האיכותיים ביותר, החכמים ביותר והערכיים ביותר בזירה הפוליטית שלנו".

עוד אמר סער, כי "השר אלקין עבר מסלול ציבורי מרשים ובצע תפקידים רבים ומגוונים בכנסת ובממשלה, ונסיונו עשיר במיוחד. הוא בקיא מאין כמותו בסוגיות הבטחון הלאומי של ישראל, בשדה המדיני, בנושאי הליבה של הציונות – עליה והתיישבות, בתחום החינוך, המדע וההשכלה הגבוהה. תמיד קראתי לו 'השחמטאי'. זאב מבריק, רואה קדימה מהלכים, מנתח בתבונה מערכות מורכבות של אינטרסים מגוונים. הוא איש מדינה במלוא מובן המילה".

סער הוסיף וציין, כי "זאב חצב במו ידיו, בנחישות ובהתמדה, את דרכו – מעולה חדש מאוקראינה לצמרת הפוליטית והמדינית של ישראל. עושר ידיעותיו ונסיונו כחבר הקבינט המדיני-בטחוני ולפני כן כיו״ר ועדת החוץ והבטחון של הכנסת הם נכס. וכך גם היכרותו היסודית את מדינות בריה"מ לשעבר. הוא הנושא ונותן הפוליטי הטוב ביותר שיש היום בישראל. איש של תרבות ושל ערכים. חבר ואדם שניתן לתת בו אמון. נאמן לעמנו ולארצנו, לערכי המורשת היהודית והציונות".

בסיום דבריו אמר סער, כי "החלטתו האחרונה מעידה על יושרו, יושרתו ואומץ ליבו. היום הזה, בו זאב מצטרף להנהגה המובילה של 'תקווה חדשה' הוא יום משמעותי עבורי. זאב יכהן כסגני כיו"ר תקווה חדשה וכשותף בכיר בהובלת התנועה והמדינה. עזה אמונתי, כי ביחד נצליח!".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים