שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "יכול לספור את אצבעות שלנו לממשלה ימנית"
בנט לנתניהו
בנט ונתניהו ייפגשו היום פעם נוספת • יו"ר ימינה חזר על הבטחתו לפעול למניעת בחירות נוספות "יכולתי לשבת בכיסא ראש הממשלה. אהיה בן ברית למי שיפעל לממשלה יציבה"
תגיות:
נתפלי בנט | צילום: אתר הכנסת

יו״ר ימינה, נפתלי בנט, אמר היום (שני) בהצהרה לתקשורת בפתח ישיבת הסיעה כי "בפגישות שלנו אמרתי למר נתניהו, ואני אומר גם פה, שהליכוד יכול לספור את אצבעות סיעת ימינה לטובת הקמת ממשלה ימנית". זמן קצר לאחר מכן נמסר מהליכוד כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו ויו״ר ימינה, נפתלי בנט, יפגשו בשעה 15:15 בלשכת רה״מ.

"לפני כשבוע, הטיל נשיא המדינה על ראש הממשלה נתניהו את המנדט להקמת ממשלה", פתח בנט. "ימינה הינה ותמשיך להיות שותפה מלאה במאמץ להקים ממשלת ימין יציבה וטובה. בפגישות שלנו אמרתי למר נתניהו ואני אומר גם פה – הליכוד יכול לספור את אצבעות סיעת ימינה לטובת הקמת ממשלה ימנית. אנחנו נפעל בכל הכח ובכל המאמצים למנוע אסון של בחירות חמישיות. יש לא מעט דרכים יצירתיות ורעיונות יצירתיים להביא לזה, אבל בשביל זה צריך להפשיל שרוולים ולהתחיל לעבוד".

"יצאו מספר פרסומים כאילו נושא התפקיד שלי מהווה חסם, זה שקר מוחלט. פייק ניוז. לא דרישות ימינה ולא שום תפקיד מהווה חסם להקמת ממשלה. כפי שאתם יודעים יכולתי כבר בשעה הזו לשבת בכסא ראש הממשלה לו זו הייתה מטרתי העליונה, אבל המטרה העליונה שלי היא למנוע את האסון הזה של סבב בחירות חמישי".

"כל מי שעיניו בראשו רואה שישראל כרגע מתמודדת עם אתגרים עצומים, אתגר איראן, אתגר האג, מאות אלפי אנשים בחל״ת שתכף זה נגמר להם, המוני תפקידים במערכת הציבורית שלא מאויישים כבר תקופה ארוכה והעדר תקציב. המדינה לא פועלת, אנחנו צריכים לצאת מזה כמה שיותר מהר".

"ישראל צריכה להתמקד בחבלה באויבים לא בחבלה בעצמה. הקרקס הזה של בחירות חמישיות מסמן לאויבים שלנו שאנחנו בהתפרקות. זה הדבר האחרון שאנחנו צריכים, ולכן המערכת הפוליטית צריכה לצאת מהקבעונות שלה ולהקשיב לציבור".

"אתם בטח שומעים כמוני שיש כל מיני מפלגות ששוכרות משרדים, שוכרות יועצים ומתארגנות לקמפיין החמישי, ואני מבקש מכל ראשי המפלגות: אתם מנהיגים. זו חוכמה קטנה להתחנף לציבור. החוכמה הגדולה זה לפעול באחריות".

"המחנות הם לא ימין ושמאל עכשיו. הם לא כן ביבי או לא ביבי או "שינוי". המחנות עכשיו זה אנשים עם אחריות שפועלים בכל כוחם להקים ממשלה. מול מחנה ההפקרות של אנשים שבשקט, ובשם אידיאלים נשגבים כביכול מטרפדים את זה. זה הסיפור עכשיו. רדו מהעץ. מי שיפעל למען הקמת ממשלה יציבה ימצא אותי כבן ברית נמרץ ויצירתי. מי שיפעל למען סלילת הדרך לבחירות חמישיות ימצא אותי ואותנו נלחמים בו בכל כוחנו".

"אנחנו בפתח השבוע החשוב ביותר בלוח השנה הישראלי – בין יום השואה ליום הזכרון ליום העצמאות.
האחריות שלנו כמנהיגי העם היא לא לאכזב את העם הזה. לזכור שבמלחמות ישראל היו אנשים מכל קשת הדעות וגם היום בגבול הלבנון ובגבול מדבר מצרים יש אנשים שונים שכולם אוהבים את מדינת ישראל. בואו לא נאכזב אותם. בואו נמצא נוסחאות שיאפשרו לנו לשבת יחד, גם אם לא מסכימים על הכל ולהתחיל לנהל את מדינת ישראל", דברי בנט.

בפתח ישיבת הסיעה של מרצ, אמר יו״ר המפלגה, ח״כ ניצן הורוביץ, ״אין לנו אמון בנתניהו כראש הממשלה וכמי שצריך לקבל החלטות הרות גורל עבור ישראל. נתניהו, בגלל האינטרסים האישיים והמשפטיים שלו איבד את כל הקווים האדומים – המשך כהונתו מסכן את ישראל".

הורוביץ הוסיף, ״הוא מזיק לישראל בהתנהלות העקומה שלו מול ארה״ב. הלחץ שלו לפוצץ את הסכם הגרעין עם איראן הזיק לישראל וקידם פצצה איראנית – ועכשיו אבדה העמימות במאבק מול איראן. הסכנה אמיתית שהוא ישתמש בנושאים לאומיים כדי לקדם את האינטרסים האישיים והפוליטיים שלו".

ח״כ הורוביץ סיים, ״אני קורא לכל ראשו מפלגות גוש השינוי להתעשת, להתחיל כבר עכשיו במשא ומתן להקמת ממשלה חלופית. חבל על כל יום וכל שעה, כי כל דקה בה נשאר נתניהו בתפקידו הוא נזק נטו לישראל".

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי, התייחסה בפתח ישיבת הסיעה להתפתחויות האחרונות מול איראן ולנזק שהתנהלות נתניהו גורמת לביטחון ישראל וליחסים עם ארה"ב: "אנחנו נציין השבוע את יום הזיכרון לחללי צה"ל, מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה. חברות וחברי סיעת העבודה ינכחו בטקסי זיכרון בכל רחבי הארץ ודווקא בשבוע הזה שאנחנו זוכרות וזוכרים את המחיר הכל כך כואב ששילמנו, המדינה והחברה על הביטחון שלנו כל השנים, האיש שיושב בכסא ראש הממשלה עושה שימוש ציני במערכת הביטחון והיכולות שלה, במעשים שלה ובהישגים שלה לתעמולת בחירות אישית על חשבון ביטחון ישראל. לא פחות מזה".

"איראן היא אויב מר. זאת זכותה וחובתה של מדינת ישראל להגן על עצמה מפניה בכל דרך. וההישגים של מערכת הביטחון, טכנולוגיים ואחרים, כל השנים האלה, מרשימים בצורה בלתי רגילה. אבל הפרסום של הדברים, וההתרברבות בהם זאת התגרות וחרחור מלחמה שעלול להביא להסלמה מיותרת".

"ישראל תמיד ידעה להגן על עצמה מבלי לפרסם את הדברים כדי לא לגרום נזק ולא לחשוף מה שלא צריך לחשוף ולא להסתכן במה שלא צריך להסתכן. אלא שבמעשים האלה נתניהו מעודד הסלמה לא רק כלפי איראן, שהיא אויב, אלא כלפי ארה"ב שהיא הידידה הגדולה ביותר, החשובה ביותר, האסטרטגית ביותר של מדינת ישראל".

"נתניהו שוב גורם נזק, אולי בלתי הפיך, ליחסים עם ארה"ב, עם נשיא ארה"ב ובוודאי עם המפלגה הדמוקרטית. עומד ראש ממשלה בטקס יום השואה הממלכתי, תוקף את נשיא ארה"ב ואומר שישראל לא תהיה חלק מהסכם כשבכלל עוד אין הסכם. אולי ההסכם יהיה טוב למדינת ישראל? מה אתה קופץ?"

"אני שומעת מהקשרים שלי במפלגה הדמוקרטית כמה ככל שיש שם מחויבות אדירה לישראל ולביטחון ישראל ורצון עז לשמור על האינטרסים המשותפים ועל שיתוף הפעולה, הם נמצאים במצב שבו הם פשוט חוששים. הם גם חוששים שתזמון המתקפות והפרסומים הוא לא מקרי והוא נועד לפגוע בסיכויים להשיג הסכם ושנית, כשהם שומעים את נתניהו מדבר הם לא בטוחים האם הוא מייצג את האינטרס הישראלי או את האינטרס האישי שלו".

"מדינת ישראל זקוקה להגנה מפני הגרעין האיראני. אני חזרתי והודעתי שמפלגת העבודה תתמוך בהסכם שיימנע מאיראן להגיע לגרעין. המדיניות של נתניהו עד כה, במבחן התוצאה, קירבה את איראן לגרעין.
הדברים שהוא עושה כרגע מסכנים את היחסים של ישראל עם ארה"ב, דבר שישראל לא יכולה להרשות לעצמה. נתניהו הוא היום נזק וסכנה אסטרטגית למדינת ישראל, ולו רק בשביל כך דחוף מאוד מאוד להחליף אותו".

"אחרי יום הזיכרון אנחנו נציין את יום העצמאות ה-73 שלנו, יום חג גדול ומשמח מאוד, יש לנו הרבה מאוד במה להיות גאים במדינה שלנו, אבל העבודה לא הושלמה. ישראל עדיין זקוקה לגבול, גבול של שלום ושל ביטחון, ישראל זקוקה לשוויון, לחופש דת, לחופש המצפון ולפיתוח מדינת ישראל לטובת כל תושבותיה ותושביה כפי שהבטחנו לעצמנו במגילת העצמאות. מפלגת העבודה המתחדשת נמצאת כאן כדי לוודא שהדבר הזה קורה. כדי שמדינת ישראל תחזור אל המסלול אל עבר החזון הציוני שמובטח לנו במגילת העצמאות. בשביל זה אנחנו כאן".

בתוך כך, חברי הכנסת איימן עודה (חד"ש), סמי אבו שחאדה (בל"ד), עאידה תומא-סלימאן (חד"ש) ועופר כסיף (חד"ש) מהרשימה המשותפת יושבעו במליאת הכנסת. ההשבעה תתקיים היום (ב'), לאחר שבמהלך טקס ההשבעה חברי הכנסת הביעו מחאה על כך שתלמידו של כהנא, איתמר בן גביר, הושבע לכנסת וזכה ללגיטימציה ממוסדות השלטון.

הח"כים מסרו: "בטקס ההשבעה מחינו על מנת להעלות על סדר היום את המאבק בגזענות, סוגייה משמעותית עבור האזרחים הערבים שסובלים מאפליה מוסדית, הסתה ופשעי שנאה. זו הכנסת הימנית והגזענית ביותר שידעה ישראל, ולכן תפקידנו להאבק בגזענות ובכיבוש ולמען שלום, שוויון ודמוקרטיה הוא חשוב מתמיד. נשבענו לכנסת שלוש פעמים בשנתיים האחרונות, והיום נשבע בפעם הרביעית".

ח"כ אופיר סופר מהציונות הדתית, המשוריין בליכוד, התייחס בראיון ל'ישראל היום' על הריב החדש בין יו"ר ימינה נפתלי בנט ליו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', והקשיים שהוא מעורר בדרך להצלחה ברכבת קואליציה.

על הכותרות בעיתונים הבוקר שמדברות על "המטרה: לשבור את סמוטריץ" ו"בנט מנסה להכשיל את הקמת ממשלת ימין", והאם הקטטה הקטנה הזאת בתוך הימין היא הסיפור שמונע הקמת ממשלה ברשות הימין אומר ח"כ סופר כי: "זה לא משהו קטן. מדובר בעניין ערכי – אנחנו מדברים בסוף על ממשלה שנתמכת על ידי רע"ם, ממשלה שהליכוד, האיחוד הלאומי והמפד"ל ניסו לפסול את הרשימה הזאת. זאת מפלגה שאג'נדת הליבה שלה שונה ואחרת לגמרי מהקמפיין האזרחי שהיא עשתה בבחירות האחרונות, אל מול החלופה שאנחנו מבינים שבנט לא חותר כרגע לממשלת ימין".

לגבי ההצלחה המטאורית של הציונות הדתית, כולל ההצלחה האישית של סופר בתוך השיריון הליכודי, הגיעו הודות לתמיכתו של ראש הממשלה נתניהו – ח"כ האם לטענתו מדובר בכפיות טובה התנהגות ופסילת הניסיונות להרכיב קואליציה: "אני רוצה לדבר עלינו ועל היחסים עם ראש הממשלה. אנחנו לצידו ולימינו של ראש הממשלה. אנחנו נרוץ רק איתו, אין לנו מועמד אחר – ולא רק אנחנו חושבים ככה, אלא גם הציבור במדינת ישראל חושב ככה".

לגבי כך שאם נתניהו יגיע להסכם רוטציה, כפי שדורש ממנו נפתלי בנט, אתם לא תהיו במשחק הזה מתייחס ח"כ סופר ואומר: "אני חושב שזה לא עומד על הפרק. נפתלי בנט קיבל 7 מנדטים, ראש הממשלה קיבל 30 מנדטים – הפרופורציות הן ברורות. אם ראש הממשלה יגיע בדרישה או משהו בסגנון – אני לא חושב שנגיע למצב הזה".

לדברי סופר, "אפשר להשתעשע שאם מגיעים עם 7 מנדטים, אפשר להנהיג את מחנה השמאל. אבל במחנה הימין המספרים מאוד ברורים". סופר מוסיף ואומר כי: "סער נתן הבטחת בחירות, והוא איש ימין ואידיאולוג. הוא ואלקין מחוייבים למערכת ערכים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים