שיתוף
תגובות
כללי » הליכוד עם נתניהו 34 מנדטים, עם ברקת 29
סקר 'ישראל היום'
יש עתיד היא המפלגה השנייה בגודלה בכנסת עם 18 מנדטים, ולאחריה כחול לבן וש"ס עם 9 מנדטים כל אחת, ימינה עם 5 מנדטים וסער לא עובר את אחוז החסימה
קמפיין הליכוד | צילום: Roman Yanushevsky, שאטרסטוק

בסקר המתפרסם הבוקר בעיתון "ישראל היום" עולה כי מפלגת 'הליכוד' נשארת המפלגה הגדולה בכנסת לו היו נערכות היום בחירות כשבנימין נתניהו עומד בראש הליכוד והיא זוכה ב-34 מנדטים.

מהסקר, שנערך אתמול ושלשום על ידי מכון "מאגר מוחות" בהנהלת פרופ' יצחק כ"ץ עולה כי יש עתיד היא המפלגה השנייה בגודלה בכנסת עם 18 מנדטים, ולאחריה כחול לבן וש"ס עם 9 מנדטים כל אחת.

העבודה והציונות הדתית מקבלות 8 מנדטים כל אחת, ולאחריהן יהדות התורה והרשימה המשותפת עם 7 מנדטים כל אחת. ישראל ביתנו זוכה ל-6 מנדטים, ואילו ימינה – מפלגת השלטון – זוכה ל־5 מנדטים בלבד, אותו מספר שלה זוכה מפלגת רע"מ. מרצ זוכה ל-4 מנדטים ואילו מפלגתו של גדעון סער, תקווה חדשה, אינה עוברת את אחוז החסימה.

בסקר בחנו האם נתניהו יוחלף, ומהנתונים עלה כי 'הליכוד' בראשות ניר ברקת זוכה ל־29 מנדטים, ויחד עם גוש הימין שבאופוזיציה שווים 59 מנדטים. כמו לנתניהו, גם לברקת אין רוב ללא ימינה. לצד זאת, ההערכה היא כי מפלגות ימין בקואליציה יוכלו לתמוך בו ולהצטרף לממשלה בראשותו, בניגוד לתרחיש שבו נתניהו ממשיך להנהיג את הליכוד.

בתרחיש בו בראש הליכוד עומדים יולי אדלשטיין או ישראל כץ, המפלגה הגדולה בכנסת היתה יורדת באופן משמעותי מאוד במספר המנדטים, ולמעשה מאבדת את ההובלה לטובת יש עתיד. אדלשטיין מביא את הליכוד ל־16 מנדטים וכץ ל־15.

ומה חושב הציבור על עסקת הטיעון המסתמנת? הציבור, כך נראה, חצוי מאוד. הסקר בדק מי המרוויח של המהלך האפשרי ומי המפסיד. 36% אמרו שהיועמ"ש והפרקליטות ויתרו יותר כדי להגיע לעסקת הטיעון כפי שדווח עליה בתקשורת, ומנגד 23% סבורים שדווקא בנימין נתניהו יצא וידו על התחתונה. 29% חושבים ששניהם ויתרו באותה מידה, ואילו 12% סבורים שאף אחד מהם לא ויתר.

אף על פי שהחלוקה לא מאוד מובהקת, אפשר לומר כי באופן כללי תומכי מפלגות הימין סבורים כי מי שוויתר יותר על מנת להגיע לעסקת הטיעון הוא נתניהו, בעוד תומכי מפלגות השמאל סבורים כי היועמ"ש והפרקליטות הם שנאלצו לוותר יותר כדי להגיע להסדר שפורסם.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים