שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "המגפה לא הסתיימה, אבל מצבנו טוב מאוד"
פרופ' אש
פרויקטור הקורונה: "החיסונים הם כיפת הברזל הבריאותית שלנו. בוחנים אפשרות להרחיב את אפשרות ההתקהלות. עדיין ייתכנו הדבקות, הקפדה על כללי הבידוד היא קריטית"
ממונה הקורונה פרופ' נחמן אש | צילום: באדיבות המצלם

פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש ערך היום (ראשון) תדרוך לעיתונאים ואמר: "המגפה לא הסתיימה, אבל מצבנו טוב מאוד, בזכות החיסונים בראש ובראשונה ולצד זה ההתנהלות היומיומית החשובה שלנו גם בעת הזו. ברוח הימים האלה אפשר לומר שהחיסונים כמעט כיפת הברזל הבריאותית שלנו, מגינים על הפרט המתחסן ומאפשרים לציבור שגרת חיים כמעט מלאה למרות ההשתוללות בעולם".

הפרופ' התייחס לנושא ההתקהלויות ואמר: "אנחנו בוחנים אפשרות להרחיב את אפשרות ההתקהלות. גם תחת התו הסגול וגם הירוק. אני מקווה שתוך ימים אחדים נוכל לבוא עם תוכנית שתוצג לציבור. אנחנו בוחנים את מגבלות ההתקהלות. נגבש שינוי בימים הקרובים. בכל מקרה יהיו מגבלות. עצם זה שהיו אירועים ביום העצמאות והתחלואה עדיין יורדת זה מאד משמח אבל אנו רוצים להמשיך ולעשות את הדברים בזהירות, זה עדיין יהיה מנוהל".

הפחד במערכת הבריאות היא מהטסים לחו"ל: "התחלואה המיובאת מחו"ל מדאיגה אותנו. ככל שמספר המאומתים יקטן באופן מקומי, מספר החולים המאומתים לאחר שהגיעו מחו"ל יעלה. אנחנו קוראים לאנשים בעת הזו לצמצם את הטיסות לחו"ל. גם תהליך הטיסה בשדות התעופה וגם השהייה בחו"ל עלולה לגרום להדבקות. עדיף לדחות את הטיסה לזמנים בהם המחלה תרד במדינות שונות בעולם. אנחנו קוראים לאנשים להימנע מטיסות לא חיוניות", אמר הפרוייקטור.

לשאלה האם ילדים ידרשו להיכנס לבידוד בחזרה מחו"ל השיב: "מאחר שהתחלואה ברחבי העולם גבוהה, אנחנו רוצים למנוע כניסת וריאנטים דרך נמל התעופה. הבידוד הוא האמצעי החשוב ביותר וכל האנשים שאינם מחוסנים או מחלימים חייבים בחובה הזאת, ומכאן שגם ילדים ברובם הם כאלה ויצטרכו בידוד ואני לא רואה מתי זה עומד להתבטל בקרוב".

פרופ' אש הביא לדוגמא אירוע חריג של הדבקה בעיר פרדס חנה כרכור, במהלכו נדבקו עשרות אנשים, בהם כ-40 ילדים, בשרשרת אחת. התחלואה החלה משני הורים לא מחוסנים שהיו מאומתים והתנגדו לחיסונים. אחד הילדים לא שמר על בידוד ופגש את חבריו בבית הספר.

"עדיין ייתכנו הדבקות. הקפדה על כללי הבידוד במגע עם מאומת היא קריטית. זו שוב קריאה להתחסן. זה מגן על כולנו ומאפשר להמשיך בפעילויות השונות בלי צורך בבידודים נרחבים", אמר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים