שיתוף
תגובות
בריאות » דיאטה ותזונה נכונה » המדד שיעזור לך לשלוש בירידה ובעלייה במשקל
לאורך זמן
בשנים האחרונות יותר ויותר רופאים ותזונאים מכירים בעובדה כי לכל אחד מאפיינים אישיים במבנה הגוף מה שדורש התאמה אישית לירידה במשקל • הסוף לתעשיית הדיאטות
דיאטה | צילום: kartli777, שאטרסטוק

יותר ויותר מחקרים שנערכו בשנים האחרונות בנושא הירידה במשקל קובעים כי לכל בן אדם מאפיינים שונים במבנה הגוף, שלהם השלכות בכל הקשור להשמנה, כך שדיאטה X המבטיחה ירידה במשקל בתוך זמן קצר והועילה לקבוצת אנשים אשר יישמו אותה, לא בהכרח שתועיל לקבוצת אנשים אחרת, בוודאי שלא באותה מידה.

לדברי רופאים ותזונאים רבים, העובדה שאנו נתקלים רבות באנשים שמהכרות אישית לא משנה מה הם יאכלו וכמה ומבלי להתעמל ועדיין יהיו רחוקים ממשקל היעד שלהם, רק מוכיחה כי לכל אחד ואחד נדרשת התאמה אישית וייחודית שתאפשר לו לרדת במשקל ולשמר זאת לאורך זמן.

אחד המדדים אליהם נחשפו הרופאים בשנים האחרונות והביאו לידיעת הציבור הוא המונחים הבאים: "קצב חילוף החומרים הבסיסי" או BMR – Basal Metabolic Rate. וכן את "קצב חילוף החומרים במנוחה" Resting Metabolic Rate – RMR.

אמור מעתה, שריפת הקלוריות בגוף מתבצעת לא רק בזמן שהגוף מבצע פעילות כל שהיא, אלא גם בזמן שאנחנו עושים פעולות פשוטות ושגרתיות, כמו לנשום… המדד המדובר מלמד אותנו כמה קלוריות נדרשות לגוף כדי לעשות זאת והוא מושפע מגורמים כמו גיל, מגדר, משקל וגובה.

בעוד שה-BMR קובע כמה קלוריות הגוף צריך בכל יום, ה-RMR קובע כמה קלוריות הוא שורף בפועל במהלך היום. קצב שריפת הקלוריות מושפע גם מה-BMR וגם מהיקף הפעילות הגופנית שלנו לאורך השבוע.

כאמור מדובר בתהליך בן שני משתנים המורכב כל אחד מזולתו. מודעות עצמית ועקבית של שניהם יחד תעניק לנו את התוצאה הבאה: "הוצאה אנרגטית כללית" או TDEE – Total Daily Energy Expenditure. זהו למעשה הנתון שמרכז את הנתונים דלעיל ומסייע בגיבוש תובנות מועילות לשליטה במשקל הגוף.

באופן כללי, אם לאחר שכבר הבנתם כמה קלוריות דורש הגוף שלכם כל יום ואתם מעוניינים לרדת במשקל, יהיה לכם אך פשוט מאוד להרכב לעצמכם תפריט משביע שכולל אף פחות קלוריות מהנדרש. לצורך כך תוכלו אף להיעזר במחשבונים העוזרים לחשב BMR, RMR או TDEE.

ברור שבכל הקשור לאכילה מבוקרת, רוב האוכלוסייה משוועת לירידה במשקל, אז אם זו אכן המטרה, מומלץ לפרוס את השינוי לטווח ארוך. לפחות לא ב'זבנג וגמרנו'. שכן מחקרים מלמדים כי "דיאטות כאסח" אינן עומדות במבחן התוצאה.

אך אם אתם דווקא בקטע של עלייה במשקל, הנתונים שהובאו בכתבה, דווקא יגבירו את המודעות העצמית שלכם לרמה בה כבר תדעו מהי הכמות המינימלית של צריכת הקלוריות ליום.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים