שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » "המדיניות לא תשתנה עם הממשלה החדשה"
באיראן מגיבים
דובר משרד החוץ בטהרן הגיב לחילופי השלטון בישראל ואמר כי "מדיניות ישראל לא תשתנה עם הקמת הממשלה החדשה"
תגיות:
נשיא איראן חסן רוחאני | צילום: vasilis asvestas, שאטרסטוק

בטהרן התייחסו הבוקר (שני) לראשונה לכינונה של הממשלה החדשה בישראל, בראשותו של נפתלי בנט. במשרד החוץ האיראני אמרו, בדברים שצוטטו בסוכנות הידיעות הממלכתית ISNA, כי ה"מדיניות הישראלית לא תשתנה עם הממשלה החדשה".

דובר משרד החוץ של איראן סעיד ח'טיבזאדה אמר כי הוא סבור שמדיניותה של ישראל כלפי איראן לא תשתנה בעקבות הקמתה של הממשלה החדשה בראשותם של נפתלי בנט ויאיר לפיד, ותישאר כפי שהייתה. "אויבי איראן נעלמו ואיראן החזקה עדיין כאן. אני לא חושב שמדיניות ישראל תשתנה עם הממשלה החדשה", אמר ח'טיבזאדה.

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר אתמול בנאום הצגת הממשלה כי "הממשלה מתחילה את דרכה כשהאיום המשמעותי ביותר על ישראל, פרויקט הגרעין האיראני, נמצא בנקודה קריטית. המזרח התיכון עוד לא התאושש מהסכם הגרעין הראשון, שחיזק את איראן במיליארדי דולרים ובלגיטימציה בינלאומית".

"איראן, באמצעות כח קודס של משמרות המהפכה, הקימה מאחזי טרור במעין סהר שכזה – מסוריה, דרך עזה-לבנון, ועד תימן. חידושו של הסכם הגרעין עם איראן הוא טעות שתיתן שוב לגיטימציה לאחד המשטרים האפלים והאלימים ביותר בעולם. ישראל לא תאפשר לאיראן להצטייד בנשק גרעיני. ישראל אינה צד להסכם והיא תמשיך לשמור על חופש פעולה מלא".

"אנחנו מעריכים מאוד את תמיכתה של ארצות הברית, ידידתנו החשובה ביותר. ממשלתי תעשה מאמץ להעמיק ולטפח את היחסים עם ידידינו בשתי המפלגות. אם יהיו מחלוקות, ננהל אותן מתוך אמון בסיסי וכבוד הדדי".

יו"ר האופוזיציה המיועד בנימין נתניהו אמר כי "שמעתי את הדברים של בנט על איראן. עכשיו אני מודאג שבעתיים. בנט תמיד עושה הפוך ממה שהוא מבטיח. הוא יילחם באיראן כמו שהוא לא ישב עם יאיר לפיד העבודה ומרצ. הממשלה הנכנסת לא תאשר פעולות משמעותיות בתוך איראן, לכל היותר חברים בממשלה יגידו כמה דברים חסרי משמעות בחדרי חדרים, אין לזה שום ערך. ממשלה שאינה מסוגת להתייצב בעוצמה מול הקהילה הבין לאומית אינה ראויה להנהיג את ישראל אפילו יום אחד וזו הממשלה הנכנסת".

"גם באיראן מבינים את זה ואין פלא שהם חוגגים שם היום. הם מבינים שמהיום תהיה בישראל ממשלה חלשה ורופסת שתתיישר הלכה למעשה עם תכתיבי הקהילה הבין לאומית. אז יש לי מסר לצוהלים בטהרן בחיזבאללה ובחמאס, לאופוזיציה בישראל יהיה קול ברור וחזק".

יו"ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ הגיב: "אדוני ראש הממשלה, שנינו יודעים היטב, מי ניהל את מערכת הביטחון בשנה האחרונה. יודעים היטב- מי נסע לארה"ב כדי לשמור על העליונות הביטחונית שלנו, אחרי עסקת ה-F35 שאותה ביקשת להסתיר. מי פועל ביחד עם האמריקאים בכדי להשפיע על ההסכם עם איראן. שום מהלך פוליטי, לא מצדיק את שבירת השורות שלך והעימות הפומבי שאתה מייצר בשל צרכים פוליטיים מול ארה"ב – ידידתנו הטובה ביותר. אני מבטיח לך ראש הממשלה היוצא, ואני מבטיח לכולכם – אנחנו נמשיך לחזק את היחסים עם ארצות הברית שהיא בעלת הברית החשובה ביותר שלנו, ולעבוד יחד עם הממשל על מנת לדאוג שלאיראן לעולם לא יהיה נשק גרעיני . ונדאג שלישראל תהיה את האופציה הצבאית להגן על עצמה. המדיניות שאותה הובלתי, תימשך, ותתעצם גם בממשלה הנוכחית. הקשרים שלנו עם ארה"ב יתחזקו, וכך גם עם מדינות נוספות באזור ומעבר לו. אנחנו נמשיך לחזק את הגורמים המתונים, ובהם הרשות הפלסטינית, בכדי להביא ליציבות ושקט. נדע לנצח מול כל אתגר. ומכיוון שכבר בימים הקרובים, נידרש למספר פעולות, המסר שנשדר לאויבינו קריטי. כל איתגור של ישראל, ייענה בעוצמה, בזמן ובמקום שנוח לישראל. אני מציע למי שבונה תוכניות, להחזיר אותן למגירה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים